Parallels Shared Folders?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-10 20:54

Jeg har tilføjet alle de diske, jeg normalt vil få brug for i WinXP Pro
til mappen 'Parallels Shared Folders'. - Fungerer fint så langt. - MEN -
jeg er desværre kommet til at klikke OK på den ene disk, så den står med
navnet 'Untitled', og uanset hvad, jeg prøver, kan den ikke omdøbes til
det korrekte navn 'Archive 320'. - Kan godt omdøbe den i 'Denne
Computer', men ikke i PSF. - Kan heller ikke slette den igen.

Hvordan omdøber jeg den?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 20:57

> [...]
> det korrekte navn 'Archive 320'. - Kan godt omdøbe den i 'Denne
> Computer', men ikke i PSF. - Kan heller ikke slette den igen.

luk din windows ned (ikke bare sleep eller save state) og prøv så ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-10 21:53

Thomas von Hassel wrote:

> luk din windows ned (ikke bare sleep eller save state) og prøv så ..

Det var det første, jeg prøvede, - hjælper ikke. - Du må jo lige huske
på, det ikke er nok at fjerne den i Mac-delen af PD, - den skal jo også
væk i mappen 'Paralles Shared Folders' i Windows. - Hvis jeg blot
fjerner den i Mac-Delen af PD, 'gendannes' den igen næste gang, Windows
startes op...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 22:00

> [...]
> væk i mappen 'Paralles Shared Folders' i Windows. - Hvis jeg blot
> fjerner den i Mac-Delen af PD, 'gendannes' den igen næste gang, Windows

nu er det så længe siden at jeg har haft paralles, men er der et
Paralles Tools utility hvor man kan pille ved den slags ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-10 22:09

Thomas von Hassel wrote:

> nu er det så længe siden at jeg har haft paralles, men er der et
> Paralles Tools utility hvor man kan pille ved den slags ?

Nej, det er en del af PD, der bliver installeret et eller andet sted i
Windows, og som så lægger en mappe på Windows desktop, der hedder
'Parallels Shared Folders' - bortset fra, det ville være mere korrekt at
kalde den for 'Parallels Shared Disks', da det er 'shared disk' ikoner,
der dukker op i mappen, når de er tilføjet via 'Add shared disk'
(nederst til højre i PD status linien). - Og nej, diske kan ikke fjernes
igen ad samme vej. De kan slås midlertidig fra, men ikke fjernes.

Hm, lige pt. kører jeg kun Windows virtuelt som en image, - så jeg
kommer til at tænke på, om man kan 'voldtage' den image fil i form af at
tvangsåbne/-mounte den med fx. StuffIt 2010. - Deet kunne man nemlig med
både Softwindows og VirtualPC... - Det tror jeg lige, jeg vil prøve på
den backup, jeg har liggende. - Den trænger alligevel til at blive
'udskiftet'...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 22:13

> [...]
> (nederst til højre i PD status linien). - Og nej, diske kan ikke fjernes
> igen ad samme vej. De kan slås midlertidig fra, men ikke fjernes.

Manulen siger vel noget om hvordan man styrer den slags ting ?

næppe ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-10 22:45

Thomas von Hassel wrote:

> Manulen siger vel noget om hvordan man styrer den slags ting ?

I så fald kan jeg ihvertfald ikke finde det.

> næppe ...

Kunne den heller ikke. Men fandt så 'PD Image Tool' i Parallels mappen,
og den kunne åbne disken. - Har lige prøvet på backup kopien. - Jeg
kunne gå ind og finde en masse andre ting og ganske enkelt blot slette
dem fra image filen...

Div. søgninger på '(C)Windows' gav intet resultat. - Jeg er bange for,
de ligger som $KB' filer et eller andet sted i Windows, og her strækker
mit kendskab til XPPro ikke til... - Havde det været Win95/98, var det
bare at gå ind i 'KB3301' og 'KB3305' og hive dem ud. - De to mapper
findes ikke på XPPro...

Jeg har selvfølgelig også prøvet at fjerne dem inde fra Windows' egen
netværksopsætning til shared disks, men det kan jeg heller ikke, - så
der er åbenbart ikke andet for end at leve med det. - Så lige nu har jeg
oprettet en henvisning til 'Untitled' og lagt den på Windows desktop og
omdøbt den til'Archive 320', (det kunne jeg godt få lov til), så jeg
véd, det er den disk, jeg åbner og bruger mest...

mvh. Erik Richard