demux MKVer let og hurtigt..
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 15:58

Nu da jeg kan konstatere at stadig flere har lidt udfordringer med
MKVer, der ikke altid er lige "gode" i forhold til iTunes, fik jeg
rodet mig ind i et eksperiment.
I mit tilfælde handler det ydermere om at jeg tidligere brugte min mac
til at spille de der MKVer, til mit TV, da min PS3 ( kald den bare for
mit mediecenter ) ikke kan spille MKVer..
Opsummeret konverterede ( demuxede ) jeg aftes 57 timers MKV, mens jeg
sad og rodede med noget andet.

Jeg er nemlig faldet over opensource programmet

avi demuxer som du finder her

http://fixounet.free.fr/avidemux/

Dette lille lækre ( med et ikke helt færdigt GUI ) stykke soft kan
pille lyd og billede ud af en MKV, og lave dem om til avi eller mp4.. (
egentlig bare et container flyt/nyt navn)
Filerne inde i en MKV er nemlig typisk MP4 video og - desværre - dolby
digital lyd.
Billederne er ikke et problem, men lyden er, da QT ikke kan spille den
lyd i 5:1 ( mig bekendt!?) (QT plugin ?, ved at perian virker )

da softwaren kan demuxe ( i realiteten kopiere ) over 900 billeder i
sekundet, på en normal bærbar hvis lyden IKKE konverteres, går det
altså rigtigt hurtigt.
Problemet er bare at det der kommer ud så stadig ikke virker i itunes
eller på PS3eren.

Det jeg fandt ud af, er at det er muligt at kopiere billeder, og
konvertere lyd, til noget der virker på en mac.

Jeg valgte AAC i 384 kbit/s.
Og det er årsagen til at jeg "kun" kan kopiere med 180 billeder i sekundet.

Til gengæld må jeg erkende at jeg efter konvertering/demux/kopiering
kom til at bruge et par timer foran den der PS3er..
Men det er nu en helt anden historie..

Softwaren er dog ikke helt udviklet, hvorfor du skal huske at skrive
ex. mp4 eller .avi efter filnavnet, når du konverterer.. det er jo lidt
nørdet..

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-10 08:21

On 20 Feb., 15:57, ecozyz wrote:
> [...]
>
> Softwaren er dog ikke helt udviklet, hvorfor du skal huske at skrive
> ex. mp4 eller .avi efter filnavnet, når du konverterer.. det er jo lidt
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Først går man så meget ondt igennem, så lærer man at hoppe over hvor
gærdet er lavest...

Eneste rigtige metode til at få MKV over på PS3 er at loade den i
"TsMuxerGui" og transponere den i m2ts/mts-eller lave en Blu-Ray/AVCHD
DVD ud af den. På den måde skal den ikke "omkodes"-hastigheden her er
en helt anden, nemlig en hel film på under et minut!
En anden god ting er at man kan loade underteksterne og få dem over på
en hjemmebrændt BD-være det sig en enkeltlags DVD, en Dobbeltlags-DVD,
eller en ægte enkeltlags BD.

Og så kommer vi til den gamle traver, nemlig "TsMuxerGui" kører
kun!!!!!!!!!-På 10.5 Leopard!!!-Snow Leopard er lost i den henseende.
"Smart Labs" i Rusland som udvikler gratisprogrammet er blevet rendt
på dørene for at udvikle den til Snow Leopard-indtil nu et halvkvædet
løfte, men intet resultat.
Altenativet for "Snow leopard entusiasten"(læs den skuffede bruger)-er
at have en Windows i reserve til at køre TsMuxerGui på. bare en
virtuel en af slagsen kan bruges.

Næstbedste metode er at recode MKV filen i Handbrake. mp4 formatet kan
Handbrake måske levere med en undertekst brændt ind. Endvidere kan man
geare filen til "Frontrow" og itunes ved at bruge m4v formatet,
således at man får en Macvenlig fil der eventuelt senere kan spille
via et "Apple-TV"

Men hvorfor vil du være totalt uden navn? Kom dog frit frem.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 16:26

<ecozyz> wrote:

> [...]
>
> Softwaren er dog ikke helt udviklet, hvorfor du skal huske at skrive
> ex. mp4 eller .avi efter filnavnet, når du konverterer.. det er jo lidt

virker heller ikke med MKV'er hvor video delen er i VC-1 format ..

/thomas