Overvågningskamera
Fra : Mogens

Dato : 20-02-10 14:23

Har længe ønsket mig et udendørs overvågningskamera, men har ikke kunnet
find nogle gode guides. Er der nogen som kan anbefale et godt produkt i
prisklassen op til ca. 2500 kr?

Det vil være nr. 1 om den er Wifi baseret, men jeg kan leve med en
kablet løsning.

Gerne zoom/panorering styret fra browser.

Går ud fra at automatiseret optagelse baseret på bevægelse kan styres
via et program som eks. Securecam
http://www.snapfiles.com/get/securecam.html

Helst med en lysføslsom sensor så den også virker i dunkel belysning.

Fra : N Dude

Dato : 20-02-10 17:31

Mogens wrote.:

> Det vil være nr. 1 om den er Wifi baseret, men jeg kan leve med en
> kablet løsning.

Ja, for tyven. Det koster mindre end kr 100,- at blokke et wifi net, så det
er ubrugeligt!

Alt trådløst sikkerhedsudstyr burde være bandlyst!

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-02-10 17:43

N Dude skrev den 20-02-2010:

> Ja, for tyven. Det koster mindre end kr 100,- at blokke et wifi net, så det
> er ubrugeligt!

> Alt trådløst sikkerhedsudstyr burde være bandlyst!

Uha der er en der har læst EB... for du ved da tydeligvis hvad du taler
om

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : N Dude

Dato : 20-02-10 17:49

Brian Vestergaard wrote.:

> Uha der er en der har læst EB... for du ved da tydeligvis hvad du
> taler om

Jeg læser hverken EB eller andre løgneblade, men jeg har derimod med stor
pekuniær succes beskæftiget mig med professionelt edb og sikkerhedsudstyr i
over 35 år....

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-02-10 17:57

N Dude skrev:

> Jeg læser hverken EB eller andre løgneblade, men jeg har derimod med stor
> pekuniær succes beskæftiget mig med professionelt edb og sikkerhedsudstyr i
> over 35 år....

Så burde du også vide at det sagtens kan lade sig gøre at køre det
trådløst og samtidigt sikkert, men det kræver lidt mere guld på bordet
end et Bauhauss eller lignene produkt

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 20-02-10 20:24

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så burde du også vide at det sagtens kan lade sig gøre at køre det
> trådløst og samtidigt sikkert, men det kræver lidt mere guld på bordet end
> et Bauhauss eller lignene produkt

Jeg tror N Dude hentyder til at du ret billigt kan anskaffe en "jammer" som
blokerer muligheden for at det trødløse kamera kan aflevere sine billeder
realtime.

Mvh Sophus

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 20-02-10 21:09

Sophus Vørsing (2670) skrev:

> Jeg tror N Dude hentyder til at du ret billigt kan anskaffe en "jammer"
> som blokerer muligheden for at det trødløse kamera kan aflevere sine
> billeder realtime.

"realtime"? kunne du ikke skrive det på godt dansk?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-02-10 09:31

"Asbjørn M. Nielsen" <> skrev i meddelelsen ...

> "realtime"? kunne du ikke skrive det på godt dansk?

Tror ikke lige, der findes et dansk udtryk for realtime, som vil blive
almen forstået.

mvh
Henning

Fra : Mcwm (Tidligere mig-~

Dato : 24-02-10 10:45

Henning Præstegaard skrev:

> Tror ikke lige, der findes et dansk udtryk for realtime, som vil blive
> almen forstået.
>
> mvh
> Henning
"Vil kunne stoppe den aktuelle fremføring af billeder fra dit
overvågningskamere" kunne godt være en forstålig dansk oversættelse

Venligst

Mcwm

Fra : N Dude

Dato : 24-02-10 13:42

Henning Præstegaard wrote.:

> Tror ikke lige, der findes et dansk udtryk for realtime, som vil blive
> almen forstået.

Nu har man i over 60 år i diverse fagbrancher brugt det danske udtryk
"realtid", så mon ikke det stadig kan bruges

http://www.denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Informatik/Software,_programmering,_internet_og_webkommunikation/realtid

Alle med kendskab til DORA ved hvad fænomenet realtid indeholder

Fra : Mcwm (Tidligere mig-~

Dato : 24-02-10 13:58

N Dude skrev:

> [...]
>
> Alle med kendskab til DORA ved hvad fænomenet realtid indeholder

Derfor må man godt hjælpe dem på vej, som ikke forstår det

Venligst

Mcwm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-10 17:22

Henning Præstegaard skrev:

> Tror ikke lige, der findes et dansk udtryk for realtime, som vil blive
> almen forstået.

Umiddelbart, omgående, straks, uden forsinkelse?

Fra : N Dude

Dato : 20-02-10 21:12

Sophus Vørsing (2670) wrote.:

> Jeg tror N Dude hentyder til at du ret billigt kan anskaffe en
> "jammer" som blokerer muligheden for at det trødløse kamera kan
> aflevere sine billeder realtime.

Jammer, Carierer Copy, Bærebølgesimulator kald det hvad man vil. Det kræver
blot en bærbar pc og en multiband transceiver med en retningsbestemt
antenne. På den måde kan man stort set lukke en hvilken som helst frekvens,
uanset typen af modulation.

Fra : N Dude

Dato : 20-02-10 21:07

Brian Vestergaard wrote.:

> Så burde du også vide at det sagtens kan lade sig gøre at køre det
> trådløst og samtidigt sikkert, men det kræver lidt mere guld på bordet
> end et Bauhauss eller lignene produkt

Uanset hvad du kommer med af trådløst, så lægger jeg det ned inden for 10
minutter, og det for mindre end kr 2600,- i indkøb af specielhardware....

Det er ALT hved der skal til.

Fra : Mogens

Dato : 20-02-10 22:05

N Dude wrote:

> Uanset hvad du kommer med af trådløst, så lægger jeg det ned inden for 10
> minutter, og det for mindre end kr 2600,- i indkøb af specielhardware....
>
> Det er ALT hved der skal til.

Interessant diskussion, men er der så nogen der kan anbefale nogle
konkrete produkter der er kablet? Går ikke efter Axxis de dyre, men fås
der noget der er rimeligt lysstærk, god opløsning, måske zoom og
panorering til en rimelig penge? Helst også noget der kan holde til at
sidde udendørs men beskyttet af et udhæng.

Fra : Mogens

Dato : 20-02-10 22:21

Mogens wrote:

> [...]
> panorering til en rimelig penge? Helst også noget der kan holde til at
> sidde udendørs men beskyttet af et udhæng.

Og, for en god ordens skyld er Wifi også o.k. Jeg kan leve med at Jack
Bauer måske planlægger at bryde ind, og at han har teknologien med
hjemmefra til at jamme forbindelsen ;) Det er trods alt et privat hjem.

Fra : Max

Dato : 20-02-10 23:03

Hej Mogens

> panorering til en rimelig penge? Helst også noget der kan holde til at
> sidde udendørs men beskyttet af et udhæng.

Jeg bruger en attrap, den har holdt i mange år og den tror
jeg virker fint. Dem der evt. vil stjæle f.eks. bilen, ja de er
ofte ligeglad med at blive genkendt, eller også klare de sig
med noget så simpelt som en hættetrøje.

--
Mvh Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-02-10 23:31

Mogens skrev:

> Har længe ønsket mig et udendørs overvågningskamera

Her du tjettet

http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/video_security_systems/add-on_cameras/devices/4327&cl=dk,da

Jeg har prøvet det - det kører fantastisk.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Henning P.

Dato : 21-02-10 00:17

Jeg er nu også sikker på at de store knægte eller narkomanen der vil lave
indbrud hos Mogens,
at de har en bærbar pc med og har styr på alle de der programmer.
Sikkert....

Det lyder som om at det er til privat hjem og der er tyvene sgu ikke
uddannet IT-eksperter.
Syntes sgu at jeres diskussion er overgearet(har taget overhånd) og
ødelæggers Mogens' oprindelige indlæg...

Tag jer dog sammen og giv manden nogle links(genveje) i stedet for.....

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-10 01:14

Henning P. skrev:

> Syntes sgu at jeres diskussion er overgearet

Er det ikke dig der er overgearet over denne debat?

> Tag jer dog sammen og giv manden nogle links (genveje) i stedet for.....

Det er jo det jeg har gjort

Fra : skibber

Dato : 21-02-10 11:08

On 20-02-2010 23:31:12, "Allan Vebel" wrote:

> Her du tjettet
>
> http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/video_security_systems/add-on_cameras/devices/4327&cl=dk,da
>
> Jeg har prøvet det - det kører fantastisk.

Ja bare det er tilsluttet den samme el gruppe som pc'en

ellers ingen billeder.

/fb

Fra : Mogens

Dato : 21-02-10 14:03

Allan Vebel wrote:

> Her du tjettet
>
> http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_communications/video_security_systems/add-on_cameras/devices/4327&cl=dk,da
>
> Jeg har prøvet det - det kører fantastisk.

Tak for linket Allan. Et godt bud, men bryder mig dog ikke om at den
åbenbart ikke kører via en trådløs router. Ellers på mange måder
perfekt, og velegnet til udendørs brug.

Har kigget lidt på denne:
http://getmore.dk/k%C3%B8b-trendnet-tv-ip422w-wireless-dayognight-panogtilt-internet-camera-server-with-2-way-audio-billig/overv%C3%A5gningskamera/tv-ip422w_121510_p.html

Den har bl.a. panorering og zoom, og ikke mindst arbejder den i
fuldstændig mørke grundet indbygget IR-lys. Den er også mere
designmæssig neutral end Logitechen.
Desværre er den (?) ikke egnet til udendørs placering medmindre man
køber den meget dyre udendørs kasse (godt 2000 kr for kassen alene). Jeg
vil placere den under udhængsbrædder ca. 50 cm inde under et vandret
udhæng, så den vil ikke få slagregn, men driftstemperaturen på 0 grader
bliver nok svær at undgå på disse breddegrader.

Nogen som kender et alternativ som egner sig til udendørs montering,
eller som evt. har erfaring med montering af ip422w udenfor på en måde
som jeg har skitseret?

Fra : N Dude

Dato : 23-02-10 14:10

Mogens wrote.:

> vandret udhæng, så den vil ikke få slagregn, men driftstemperaturen
> på 0 grader bliver nok svær at undgå på disse breddegrader.

Simpelt!

Lav din egen kasse med kondenssikring og anbring en mindre pære 15-20watt
f.eks. en ovnpære. En traditionel pære afgiver 90% af effekten som varme. En
temperaturstyring er både billig og simpel at lave.

Fra : Hauge

Dato : 21-02-10 09:30

Mogens skrev:
> Har længe ønsket mig et udendørs overvågningskamera,

Hvordan hænger det sammen med dit tuderi i dk.forbruger fra 18. feb.?

Overskrift: "Latterlige kontrolsamfund"

Og et bette citat:
__
Så skal jeg se legitimation. Hvorefter jeg så fremviste mit pas. Cpr.nr.
blev behørigt noteret og overvågningskameraterne blev sikkert sat på
specialopgave med at zoome ind på mig fra alle tænkelige vinkler.
__

Er du ikke selv igang med det kontrolsamfund som du er åååhh så ked af?

/Hauge

Fra : W@

Dato : 24-02-10 10:04

Hauge frembragte:

> [...]
> __
>

> Er du ikke selv igang med det kontrolsamfund som du er åååhh så ked af?

Og du er som sædvanlig OT med dit personfnidder

--
Når et menneske er ramt af en vildfarelse, kalder man det vanvid.
Når en hel gruppe mennesker er ramt af en vildfarelse, kalder man det

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 24-02-10 10:54

W@ skrev:

> Og du er som sædvanlig OT med dit personfnidder

Så er du det også :0)

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Hauge

Dato : 24-02-10 15:16

W@ skrev:
> Og du er som sædvanlig OT med dit personfnidder

Og udfra at jeg ikke kan se andre indlæg fra dig i denne gruppe, så er
du altså totalt 100% OT ud af alle indlæg du har skrevet, er det ikke
godt klaret?

/Hauge