Kagefigur
Fra : S.B.

Dato : 19-02-10 20:42

Nogen der ved hvor man evt kan finde en opskrift på hvad man bruger til at
lave en figur på en lagkage?
Min plan var at lave et 3D ansigt af en der fylder år, oven på en
bananlagkagen med icing, men at lave hele figuren i en klump marcipan er nok
lige en tak for meget.
ansigtet skulle så males med forskellige farver bagefter.

Så hvad kan man bruge til at lave en sådan figur.

Søren

Fra : Linde

Dato : 19-02-10 21:22

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nok lige en tak for meget.
> ansigtet skulle så males med forskellige farver bagefter.
>
> Så hvad kan man bruge til at lave en sådan figur.

Hvad med at få lavet et print til at lægge ovenpå kagen? Det er sikkert
nemmere, og giver et flot, omend ikke så personligt, resultat.

http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=140&products_id=984

Mvh
Linde

Fra : S.B.

Dato : 19-02-10 22:32

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad med at få lavet et print til at lægge ovenpå kagen? Det er sikkert
> nemmere, og giver et flot, omend ikke så personligt, resultat.

Har overvejet det, men virker ikke så personlig
kunne sagtes lave figuren i modelervoks, men det smager knap så godt
Så mangler et eller andet spiselig som er muligt at forme på samme måde, gør
ikke noget det senere bliver stiv, bare det stadig kan spises

Fra : Nana

Dato : 20-02-10 02:14

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok lige en tak for meget.
> ansigtet skulle så males med forskellige farver bagefter.
>
> Så hvad kan man bruge til at lave en sådan figur.

Kagefondant? Det er noget med skumfiduser og noget pisket sammen med bla
bla... Du må lige google. Jeg ved at det er sådan bagere gør det.