frisk-ost
Fra : bente Christensen

Dato : 19-02-10 17:05

Jeg har flere opskrifter, bl.a. på saucer, hvor der skal bruges
F"frisk-ost".
Hvad er dette, er det let at skaffe, kan det erstattes af andet?

Hilsen Bente C.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-02-10 17:24

Bente Christensen skrev:

> Jeg har flere opskrifter, bl.a. på saucer, hvor der skal bruges
> F"frisk-ost".
> Hvad er dette, er det let at skaffe, kan det erstattes af andet?

Irma har en dejlig gedefriskost, ved jeg, så det vil ikke undre mig
om de osse har en [eller flere] lavet af komælk.

Friskost minder vel nærmest om en mellemting mellem urøget rygeost
og hvidløgsost uden hvidløg og urter.

“Fromage frais” betyder vel egentlig “friskost”, så fromage frais
eller kvark burde ku' du, tænker jeg…

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : thl

Dato : 19-02-10 17:44

"bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har flere opskrifter, bl.a. på saucer, hvor der skal bruges
> F"frisk-ost".
> Hvad er dette, er det let at skaffe, kan det erstattes af andet?
>
> Hilsen Bente C.

Sakset fra Arla

Typer af friske oste

- Hytteost
- Fløde- og friskost
- Kvark
- Fromage frais
- Rygeost
- Apetina (blød hvid ost)

mvh

Thorbjørn

Fra : Harry Lund

Dato : 25-02-10 16:32

bente Christensen skrev:
> Jeg har flere opskrifter, bl.a. på saucer, hvor der skal bruges
> F"frisk-ost".
> Hvad er dette, er det let at skaffe, kan det erstattes af andet?
>
> Hilsen Bente C.
Hej Bente,
lav det selv.
Køb en karton kernemælk, varm det op til 37 gr. i en ½ time og hæld det
igennem et dørslag.
Tilsæt de krydderier du kan lide.
Holdbar i 2 - 3 dage i køleskab, derefter ud.
Venlig Hilsen
Harry