Vog eller Vook?
Fra : Lyrik

Dato : 19-02-10 08:32

Et nyt koncept som er stykket sammen af "Book" og
"Video"....til..."Vook"

Jeg har købt sådan en Vook, men lige nu kan jeg ikke finde min Touch.
Jeg troede den kunne spille på Mac-skærmen? Er der nogen der ved om
det kan lade sig gøre? Se her hvad det er:
http://luen.dk/trailer_embassy.mp4
http://luen.dk/vook.png

Altså en bog med videoindslag. Som jeg ser det. En udvidelse af
billedbogen måske?

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-02-10 17:48

Lyrik wrote:
> [...]
> http://luen.dk/trailer_embassy.mp4
> http://luen.dk/vook.png
>
> Altså en bog med videoindslag. Som jeg ser det. En udvidelse af

Hvilket format ligger den i? MPEG4, MPEG2, AVI, WMV? - Hvis det er AVI
eller WMV, kan du ikke umiddelbart afspille den. Du kan prøve, om VLC
eller MPlayer OS X Extended vil, men jeg tvivler på det.

'Vook' formatet som sådan er ikke nyt, men blev tidl. næsten kun brugt
til undervisningsmateriale som en afløser af det gamle 'bog+bånd'
system. - Hvis jeg husker ret fra en bekendt, der laver disse
undervisningsmedier, så er det i VCD format med et eller andet
skrupskørt koblingsformat mellem lyd og video - noget i retning af det
system, der bruges på daisy systemet til lydbøger, - og så kan det ikke
afspilles på Mac. - Dvs., man kan afspille enten lyd _eller_ billede,
hvis det er i et format, der kan genkendes. - Det er noget bøvl.!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-10 17:54

> [...]
> afspilles på Mac. - Dvs., man kan afspille enten lyd _eller_ billede,
> hvis det er i et format, der kan genkendes. - Det er noget bøvl.!

eh.. det han har hentet er et iPhone/iPod Touch App ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-02-10 18:12

Thomas von Hassel wrote:

> eh.. det han har hentet er et iPhone/iPod Touch App ...

Æh..ja... - Faktisk kan det altså lige så let læses, som det er bogen,
han har hentet/købt jvf. billedhenvisningen. Og er det det, kan de som
skrevet _ikke_ afspilles direkte på en Mac.

Glemte at tilføje. - Mig bekendt er det eneste program, der kan afspille
det Windows MediaPlayer 9.x eller nyere, - og så er det /måske/ muligt
med Windows MediaPlayer 9.0 fra MSOffice 2004. Men svjh. fra min bekendt
er det kun windows versionen, der kan afspille disse 'vook' filer/bøger.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10071348

Og hvis det er det lille app, så den kan afspilles på iPhone/Touch, så
véd jeg det ikke med sikkerhed, men jeg tvivler stærkt på, at fx. Jens'
iPod Touch kan sættes op, så den kan afspille over en større skærm.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-10 18:32

> Æh..ja... - Faktisk kan det altså lige så let læses, som det er bogen,
> han har hentet/købt jvf. billedhenvisningen. Og er det det, kan de som
> skrevet _ikke_ afspilles direkte på en Mac.

han sender et screenshot af iTunes hvor "App'en" kan ses .. så jo, det
er den han har købt. Den skal jo bare synces til hans iPod Touch ...
hvis det ikke virker må han jo tage fat i hhv. Apple eller udvikleren.