BLIV MÆT!
Fra : Bliv Mæt

Dato : 17-02-10 14:58

Hvorfor skal "fint" altid være "småt"?
Hvorfor skal et besøg på en fin restaurant altid ende ved pølsevognen?
Er det ikke en forbruger-rettighed at blive bare nogenlunde mæt, når
man spiser "fint" ude?
Hvorfor serverer mesterkokkene mini-portioner, som kun en anorexi-pige
kan blive mæt af?
Hvorfor blev mesterkokkene ikke kunstmalere i stedet for kokke, når
det væsentligste er hvordan strimlen og snoren ligger på tallerkenen?

Støt kampen mod mesterkokkenes mini-portioner!:
http://www.facebook.com/pages/BLIV-MAET/344427997264?ref=ts

Fra : troglodyt

Dato : 18-02-10 00:30

On Wed, 17 Feb 2010 13:58:12 -0800 (PST), Bliv Mæt <blivmaet@mail.com>
wrote:

> [...]
>man spiser "fint" ude?
>Hvorfor serverer mesterkokkene mini-portioner, som kun en anorexi-pige
Fordi 'de fine' har folk til at tage sig af det grove - rense lokummer
og lign. Det kender du sikkert intet til, men vi fra adelen ved bedre.
Vi kan ikke konsumere så mange kalorier uden at blive for fede. Derfor
betyder det æstetiske mere. Det kan din bondeforstand sikkert ikke
forstå, men såden er det bare.

troglodyt

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 18-02-10 10:37

"troglodyt" <troglodyt@peux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi kan ikke konsumere så mange kalorier uden at blive for fede. Derfor
> betyder det æstetiske mere. Det kan din bondeforstand sikkert ikke

Godt svar. Thumbs up

VH Pernille

Fra : Knud

Dato : 18-02-10 19:27

troglodyt skrev:
> [...]

> Vi kan ikke konsumere så mange kalorier uden at blive for fede. Derfor
> betyder det æstetiske mere. Det kan din bondeforstand sikkert ikke

Skønt der i Danmark findes fjolser som dig, hvad skulle vi ellers bruge
alle vores penge til?
De 300-400 tusinde, som ikke gider arbejde, de 300-400 tusinde der ikke
kan finde et job, de 300-400 tusinde som skal passe deres job og børn,
de 300-400 tusinde som er tro mod muhammed, de 300-400 tusinde som ikke
lige orker at gå ud at spise ude, fordi de bliver taget i røven af en
flok selvbestaltede, højrøvevede, overmenenesker de priser sig lykkelige
for dine fine ord.
Du er sku godt nok en nar.
Føj

Fra : Ralph

Dato : 19-02-10 18:06

"Knud" <mand@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> Skønt der i Danmark findes fjolser som dig, hvad skulle vi ellers bruge
> alle vores penge til?

Mathias Grøning??

--
Ralph

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-02-10 21:30

"troglodyt" skrev i en meddelelse

>Derfor
> betyder det æstetiske mere. Det kan din >bondeforstand sikkert ikke
> forstå, men såden er det bare.

Sikkert ! og adelen æder med velbehag en rå regnorm bare den har et fransk
navn.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars

Dato : 18-02-10 00:57

Bliv Mæt skrev:
> [...]
> det væsentligste er hvordan strimlen og snoren ligger på tallerkenen?
>

> Støt kampen mod mesterkokkenes mini-portioner!:

Har den ikke være postet før her i gruppen? Det nærmer sig spam

Fra : troglodyt

Dato : 18-02-10 01:18

On Thu, 18 Feb 2010 00:56:32 +0100, Lars <nobody@nowhere.org> wrote:

>Har den ikke være postet før her i gruppen? Det nærmer sig spam

Spam er da et meget respekteret produkt - vistnok noget ala Jaka Bov.

Jeg har aldrig - og agter heller ikke nogensinde - at smage det

troglodyt

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 18-02-10 21:33

"troglodyt" skrev i en meddelelse

> Spam er da et meget respekteret produkt - vistnok >noget ala Jaka Bov.
>
> Jeg har aldrig - og agter heller ikke nogensinde - at >smage det

Tro mig ! hvis du er sulten nok æder du hvad som helst.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars

Dato : 18-02-10 23:34

Michael Meidahl Jensen skrev:

> Tro mig ! hvis du er sulten nok æder du hvad som helst.

Jeg har faktisk set SPAM i SuperBest. De har en reol med
engelske/amerikanske produkter. Det var dog alt for dyrt til at jeg
havde lyst til at prøve det.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-02-10 19:57

"Lars" skrev i en meddelelse

> Jeg har faktisk set SPAM i SuperBest. De har en reol >med
> engelske/amerikanske produkter. Det var dog alt for >dyrt til at jeg havde
> lyst til at prøve det.

Det har jeg ikke set , så skulle jeg da smage det.
Men jeg må indrømme at Jaka-bov ikke smager særligt godt , ikke engang med
Tabasco og en hel tube Mayo.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thø

Dato : 19-02-10 21:27

On 19-02-2010 19:57, Michael Meidahl Jensen wrote:

> Men jeg må indrømme at Jaka-bov ikke smager særligt godt , ikke engang med
> Tabasco og en hel tube Mayo.

Det er da også en helt forkert opskrift... Jaka bov skal skæres i små
tern, blandes med frostne grønsager, kartoffel-tern og rigeligt smør i
en foliebakke - Som derefter skal anbringe i et gløde-bål i ca. 20
minutter....

Det er en klassisk FDF-opskrift, og den smager fantastisk! (I hvert fald
når man er sulten...)

---
Thø

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-02-10 19:35

Jeg må med skam melde at jeg godt kan li´ spam. Men ender altid med at sidde
og fjerne sener, vener og store stykker fedt, ja faktisk lidt ligesom jeg
gør ved sylte.

Men spam, på rugbrød og med sennep er en herlighed.

Mange hilsner
Charlotte

Fra : RHjorth

Dato : 18-02-10 00:06

> [...]
> Vi kan ikke konsumere så mange kalorier uden at blive for fede. Derfor
> betyder det æstetiske mere. Det kan din bondeforstand sikkert ikke

Absolut genialt, tak for sjov start på dagen :)

Fra : S.B.

Dato : 18-02-10 18:36

"RHjorth" <renehjorth@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forstå, men såden er det bare.

Absolut genialt, tak for sjov start på dagen :)

Selv om man får lidt synes jeg da nok jeg plejer at blive mæt til sidst.
synes derimod det er lidt til grin at de små portioner skal serveres på over
store tallerkner,