rødt kød?
Fra : sigurno

Dato : 18-02-10 18:26

Skær ned på rødt kød mht. til nogle sygdomme. Men hvad er egentlig "rødt
kød".

Mvh.

Sigurno

Fra : jesper

Dato : 18-02-10 19:14

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> wrote:
> Skær ned på rødt kød mht. til nogle sygdomme. Men hvad er egentlig
> "rødt
> kød".
>

> Mvh.
>
> Sigurno

Oksekød?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-10 19:24

Den 19-02-2010 00:26, sigurno skrev:
> Skær ned på rødt kød mht. til nogle sygdomme. Men hvad er egentlig "rødt
> kød".

Rødt kød er kød fra dyr med fire ben. Altså ko, gris, får
osv. Lyst kød er fx kylling.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Ulvir

Dato : 18-02-10 19:24

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i meddelelsen

> Skær ned på rødt kød mht. til nogle sygdomme. Men hvad er egentlig "rødt
> kød".

Alt kød fra firbenede dyr.

Fra : Rado

Dato : 19-02-10 00:25

On Thu, 18 Feb 2010 19:23:38 +0100, "Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com>
wrote:

>"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i meddelelsen

>Alt kød fra firbenede dyr.

Laks har da mere end fire ben...

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Hans Hansen

Dato : 27-02-10 12:48

Aber har da kun 2 ? Masser af mennesker spiser aber (i asien bl.a.) og
deres kød skulle være ligeså usundt som køers.....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-02-10 13:40

> Alt kød fra firbenede dyr.

Gris er lysere end kyllingekød, så holder den?
Min definition på rødt kød er oksekøde, der ikke er gennemstegt, mern den er
muligvis lidt tynd.

Hvad med fisk? Det er jo heller ikke lyst alt sammen.

Mvh Maria

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-10 17:01

Den 27-02-2010 19:40, Maria Frederiksen skrev:

> Gris er lysere end kyllingekød, så holder den?
> Min definition på rødt kød er oksekøde, der ikke er gennemstegt, mern
> den er muligvis lidt tynd.
>
> Hvad med fisk? Det er jo heller ikke lyst alt sammen.

Det har reelt ikke noget med farven at gøre. Vedkommende der
fandt på betegnelsen rødt-/lyst kød havde glemt hovedet
hjemme den dag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til svære ord og ordsprog: