MS Windows
briani 27239
Fastgør program til proceslinien - vi
Fra : CK®

Dato : 18-02-10 22:17

Hej!

Sad og rodede med min nye Win 7 installation og fik tilpasset en masse
personlige indstillinger, blandt andet hvilke programmer der skulle
fastgøres til proceslinien.

Jeg havde lidt problemer med et program, som jeg havde fastgjort, så jeg
afinstallerede det. Ikonet blev siddende på proceslinien, så jeg måtte
rode og regere for at få det væk.

Endelig installerede jeg programmet på ny, og ville så fastgøre det til
proceslinien.

Det kunne ikke lade sig gøre.

Så¨prøvede jeg at fastgøre et andet program, det lod sig heller ikke gøre.

Jeg må jo have gjort et eller andet, så jeg nu ikke kan fastgøre mere.

De programmer, som jeg tidligere har fastgjort, er på proceslinien
endnu, men jeg tør ikke prøve at frigøre dem, for tænk hvis jeg nu ikke
kan få dem fastgjort igen, ikke?

Nogen gode idéer og løsningsforslag?

Claus

Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 18-02-10 22:20

CK® skrev:
> [...]
>
> De programmer, som jeg tidligere har fastgjort, er på proceslinien
> endnu, men jeg tør ikke prøve at frigøre dem, for tænk hvis jeg nu ikke

Du er vel ikke kommet til at låse proceslinien?
Når du højreklikker på proceslinien, kommer der en rullemenu - der er
bl.a. et punkt, der hedder lås proceslinien - den kan selvfølgelig også
låses op.

mvh
Jørgen

Fra : J

Dato : 18-02-10 22:25

"Jørgen Nyerup" <joergen@nyerup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når du højreklikker på proceslinien, kommer der en rullemenu - der er
> bl.a. et punkt, der hedder lås proceslinien - den kan selvfølgelig også

Det har INTET med låsning af proceslinjen at gøre. Jeg gætter ikke. Jeg ved
det.

Fra : CK®

Dato : 18-02-10 22:30

Den 18-02-2010 22:25, J skrev:>>>

> Det har INTET med låsning af proceslinjen at gøre. Jeg gætter ikke. Jeg ved
> det.

Nej, desværre har det intet med låsning af proceslinien at gøre.
Problemet er der uanset om proceslinien er låst eller ej.

Ellers tak for den hurtige respons!

Claus

Fra : Pico

Dato : 18-02-10 22:52

"CK®" <kaplov@image.REMOVE.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, desværre har det intet med låsning af proceslinien at gøre.
> Problemet er der uanset om proceslinien er låst eller ej.

Du ved det sandsynligvis, men du kan højreklikke på et programikon der er
låst til proceslinien og vælge "Frigør programmet fra proceslinien", det må
være den rigtige måde at gøre det på
Jeg ved ikke hvordan du fastgør til proceslinien, men højreklik og vælg
punktet.
--
MVH
Pico

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-02-10 22:49

CK® wrote:
> [...]
>
> De programmer, som jeg tidligere har fastgjort, er på proceslinien
> endnu, men jeg tør ikke prøve at frigøre dem, for tænk hvis jeg nu ikke

Kig under indstillinger til proceslinien, om du skulle være kommet til
at låse den. - Jeg har lavet samme nummer i XPPro, så jeg heller ikke
kunne tilføje nye ikoner.

mvh. Erik Richard

Fra : CK®

Dato : 18-02-10 22:55

Den 18-02-2010 22:48, Erik Richard Sørensen skrev:

> Kig under indstillinger til proceslinien, om du skulle være kommet til
> at låse den. - Jeg har lavet samme nummer i XPPro, så jeg heller ikke
> kunne tilføje nye ikoner.
>
> mvh. Erik Richard

Nej, igen: Det har intet med låsning af proceslinien at gøre.
Problemet er der uanset om proceslinien er låst eller ej.

Ellers (igen) tak for den hurtige respons!

Claus

Fra : emjeppesen

Dato : 18-02-10 22:59

CK® skrev:

>Nogen gode idéer og løsningsforslag?

Har du prøvet systemgendannelse til før fejlen opstod?

Hilsen emj

Fra : CK®

Dato : 18-02-10 23:14

Den 18-02-2010 22:59, emjeppesen skrev:

> Har du prøvet systemgendannelse til før fejlen opstod?
>
> Hilsen emj
Har overvejet det, det kan være at jeg prøver det i morgen.

Godnat, alle, og tak for svarene.

Claus

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 21-02-10 18:01

CK® skrev:
> [...]
>
> De programmer, som jeg tidligere har fastgjort, er på proceslinien
> endnu, men jeg tør ikke prøve at frigøre dem, for tænk hvis jeg nu ikke

Hej Klaus - du har ret der står ikke noget drevbogstav ved mit
momerystick - men jeg kan ikke få lov til at tildel et bogstav.

Denne besked kommer frem:
"Handlinge kunne ikke udføres, fordi konsolvisningen Diskhåndtering
ikker er opdateret. Du kan opdatere visningen ved at udføre en
opdateringshandling. Hvis problemet fortsætter, skal du lukke konsollen
Diskhåndtering og derefter genstarte Diskhåndtering eller genstarte
computeren."

Har gjort som beskrevet, men uden det hjælper - håber der er endnu en
løsning

Min computer giver et lille "Bib" når jeg sætter den i !