OT: Hvilken konsol er du?
Fra : Steen

Dato : 18-02-10 22:52

Jeg har lige prøvet at spille Nintendo Wii for første gang i mit liv.
Det var da sjovt at bowle mod hele familien, men jeg tvivler på det er
noget jeg bliver afhængig af.
Faktisk står der ikke en eneste konsol i mit hjem....lige bortset fra
en støvet PSOne, det aldrig rigtigt blev det store hit.

Nogen konsolspillere herinde?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-02-10 23:00

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Faktisk står der ikke en eneste konsol i mit hjem....lige bortset fra
> en støvet PSOne, det aldrig rigtigt blev det store hit.

PS3 ... men jeg må indrømme at den bliver brugt mere som BluRay
afspiller end som game system. Jeg har stadig Uncharted 2 liggende fra
jul og er ikke kommet længere end til bane 2 .... *suk*

/thomas

Fra : Esben

Dato : 19-02-10 00:32

> PS3 ... men jeg må indrømme at den bliver brugt mere som BluRay
> afspiller end som game system. Jeg har stadig Uncharted 2 liggende fra
> jul og er ikke kommet længere end til bane 2 .... *suk*

Hmm...?! Og det skulle endda være noget af det bedre, right?

vh esben
som ingen spilkonsoller har og max spiller skak på et eller andet

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-10 00:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hmm...?! Og det skulle endda være noget af det bedre, right?

den er fantastisk ... men imellem "day job" og ting der skal nåes så
bliver der desværre ikke så meget tid til de ting der er rigtig sjove

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-02-10 00:17

> Nogen konsolspillere herinde?

Joh.. PS3

Har også en Wii i huset, men det er fruens. Faktisk min aflagte - jeg
blev træt af den efter 14 dage - så var det ikke sjovt at bowle
længere

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-10 00:21

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Joh.. PS3
>
> Har også en Wii i huset, men det er fruens. Faktisk min aflagte - jeg
> blev træt af den efter 14 dage - så var det ikke sjovt at bowle
> længere

mit problem med Wii er deres taktik med at du skal købe det ene skrammel
tilbehør efter det andet for at være med på noderne ...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-02-10 01:19

> mit problem med Wii er deres taktik med at du skal købe det ene skrammel
> tilbehør efter det andet for at være med på noderne ...

Jeg er ikke så meget for noder - spiller mere efter gehør.

Wii har desværre ikke nogen spil jeg rigtig gider.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-02-10 01:25

> Jeg er ikke så meget for noder - spiller mere efter gehør.
>
> Wii har desværre ikke nogen spil jeg rigtig gider.

Wii er meget skægt som "party konsol" ... men "that's about it"

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-02-10 01:53

> Wii er meget skægt som "party konsol" ... men "that's about it"

Nja, konen vil nok være skarpt uenig Hun nyder alle Mario-spillene mv.

Men ja jeg kan godt gå med på den tanke.. og det holder mig så også væk
fra den... jeg gider ikke game konsol når der er party i huset :-/

Fra : Lyrik

Dato : 19-02-10 04:02

On 18 Feb., 22:52, Steen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Faktisk står der ikke en eneste konsol i mit hjem....lige bortset fra
> en støvet PSOne, det aldrig rigtigt blev det store hit.

,,,,,,,,
"PS3". Men jeg spiller ikke på den. Det gør nevøerne når de kommer på
besøg. De er 10 og 12 og har selv en Wii i hjemmet. Jeg så at det var
platformspillet "Mario" som kørte på den, da vi var derude. Jeg fik et
sus af deja-vue, hvor "Manic-miner"(ZX Spektrum) flashede forbi mit
indre blik! Stadig populært?-huh!
Problemet for mig er, at jeg ikke kan vende mig til controlleren. Jeg
spiller på min Mac. Jeg har lige gennemført "Call of Duty Modern
Warfare 2". Det var forrygende. Det er sådan jeg kan lide at spille.
Med en to-knapsmus og tasterne A-D og W-S,. Så føler jeg mig hjemme.
Konsollen bruges som "NAS" eller hvad man kalder det. Alle mine
hjemme-videofilm kommer på dens harddisk og kan bladres direkte på TV-
skærmen. Dem kan familien godt lide at bladre i og ofte bliver
hjemmevideoerne genset!

MvH
Jens

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 19-02-10 23:16

Lyrik wrote:
> ,,,,,,,,
> "PS3". Men jeg spiller ikke på den.

PS3, PSP og XBOX 360 her.

De bruges ikke så meget, men når de gør så er det primært bilspil og
platform/puzzle games. Der er nogle ret unikke oplevelser at få hvis man
ser væk fra det mest mainstream.

> [...]
> platformspillet "Mario" som kørte på den, da vi var derude. Jeg fik et
> sus af deja-vue, hvor "Manic-miner"(ZX Spektrum) flashede forbi mit

Manic Miner - det var tider

> Problemet for mig er, at jeg ikke kan vende mig til controlleren. Jeg
> spiller på min Mac. Jeg har lige gennemført "Call of Duty Modern
> Warfare 2". Det var forrygende. Det er sådan jeg kan lide at spille.

Jeg spiller heller ikke FPS spil på mine konsoller - dog med undtagelse
af Halo serien. FPS er bedre på computer med tastatur + mus. (Faktisk er
der vist enkelte PS3 spil der understøtter den kombination)

Du BØR tage et kig på Little Big Planet. Det er en ret unik titel, som
både er platform spil og et kreativt stykke legetøj. Se bare her:

http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=hVFF0L1webE&v=K07QLkbV3F4

Hvor nogen har brugt en PS3 og Little Big Planet til at lave en hyldest
til ZX Spectrum!

Check også Flowers og Echochrome på PS3'en.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 12:08

On 2010-02-19 12:02:12 +0100, Lyrik said:

> "PS3". Men jeg spiller ikke på den. Alle mine
> hjemme-videofilm kommer på dens harddisk og kan bladres direkte på TV-
> skærmen. Dem kan familien godt lide at bladre i og ofte bliver
> hjemmevideoerne genset!

Nu er du jo også ret fingernem, til dét der med videohalløj

Fra : Lyrik

Dato : 20-02-10 06:36

On 19 Feb., 23:15, "Bruno, Copenhagen - Denmark"
<dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> til ZX Spectrum!
>
> Check også Flowers og Echochrome på PS3'en.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for limkene Bruno!

Men nu tror jeg, at jeg til gengæld, kan bibringe visse personer en
lykkelig week-end med dette lille filmklip)):
http://luen.dk/manicminer.mov

Jeg er blevet lykkelig i hvert fald...))

Hilsen
jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 16:57

On 2010-02-20 14:36:19 +0100, Lyrik said:

> [...]
> lykkelig week-end med dette lille filmklip)):
> http://luen.dk/manicminer.mov
>
> Jeg er blevet lykkelig i hvert fald...))

Jeg sidder og fedter rundt efter nogle downloads af snowboardernes
anstrengelser i absolut über-HD-knivskarp-billedkvalitet....så ville
jeg såmænd være glad. ESPN har nogle små fedtede videoklip til
download, men ikke noget at hidse sig op over

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-02-10 17:03

<Steen> wrote:

> [...]
> jeg såmænd være glad. ESPN har nogle små fedtede videoklip til
> download, men ikke noget at hidse sig op over

det skulle du have sagt noget før ..jeg haved optaget en del fra DR HD
fra halfpipe konkurrencerne ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 18:11

On 2010-02-20 17:02:44 +0100, Thomas von Hassel said:
> det skulle du have sagt noget før ..jeg haved optaget en del fra DR HD
> fra halfpipe konkurrencerne ...
>
> /thomas

Aghr, fordakrmphf!

Nå, XGames, the movie kan vist findes relativt billigt på amazon.uk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-10 18:16

Lyrik skrev:

> [...]
> platformspillet "Mario" som kørte på den, da vi var derude. Jeg fik et
> sus af deja-vue, hvor "Manic-miner"(ZX Spektrum) flashede forbi mit

Super Mario Galaxy er et fantastisk spil. Det tror jeg dog ikke var det
de spillede hvis du kunne genkende det.

> spiller på min Mac. Jeg har lige gennemført "Call of Duty Modern
> Warfare 2". Det var forrygende. Det er sådan jeg kan lide at spille.
> Med en to-knapsmus og tasterne A-D og W-S,. Så føler jeg mig hjemme.

Krigsspil? Det siger til gengæld ikke mig noget.

Det morsomme er at der er så mange forskellige computerspil at der er
nogen der vil tale til en. Det der så er Wii'ens salgsstyrke er at den
har opdyrket nyt og fundet nye kunder.

Kan du fx forestille dig et PS3-spil der tiltaler husmødre der er lidt
buttede?

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-02-10 18:27

Steen sendte dette med sin computer:
> [...]
> Faktisk står der ikke en eneste konsol i mit hjem....lige bortset fra en
> støvet PSOne, det aldrig rigtigt blev det store hit.

PS3, Nintendo Wii & XBox360 bruges meget her i huset, den gamle PS2
samler blot støv... Wii er helt kanon til brug i festligt lag med
vennerne, det bliver til mange timers god underholdning, det bliver
sjovere i takt med promillen øges

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)