Jeg er vild med...
Fra : Niels

Dato : 17-02-10 10:54

Inspireret af Jos' tråd om friskrøgede makreller: Hvad siger I til en
tråd, der hedder "Jeg er vild med ...." ?

Så kan der måske komme ting på banen, som man til sin overraskelse
gerne vil prøve.

Hvem lægger ud? Jeg havde selv et tilløb om torskerogn på tre måder
for nogen tid siden.

--
Niels

Fra : troglodyt

Dato : 17-02-10 21:40

On Wed, 17 Feb 2010 09:54:19 -0800 (PST), Niels <nboegh@gmail.com>
wrote:

>Inspireret af Jos' tråd om friskrøgede makreller: Hvad siger I til en
>tråd, der hedder "Jeg er vild med ...." ?
Jeg lægger gerne ud: Kvinder

troglodyt

Fra : Niels

Dato : 17-02-10 13:50

>tråd, der hedder "Jeg er vild med ...." ?
>
> Jeg lægger gerne ud: Kvinder

YES! Hvor længe skal de ha'?

--
Niels

Fra : troglodyt

Dato : 18-02-10 00:33

On Wed, 17 Feb 2010 12:50:06 -0800 (PST), Niels <nboegh@gmail.com>
wrote:

>YES! Hvor længe skal de ha'?
Min erfaring siger: Så længe du selv kan klare

troglodyt

Fra : RHjorth

Dato : 18-02-10 00:59

God idé

Jeg er vild med et godt stykke oksekød, der er blevet smurt ind i en
blanding af smør, Lagavoulin, salt og peber og sous-vide't ved 56,5 gr
i 24 timer, hvorefter den får en røvfuld på en skoldhed pande i et par
minutter.

Jeg er også vild med en mørk dyster chokoladeis, lavet på den rette
Valrhona chokolade og god dansk mælk/fløde og kørt til en silkeblød
cremet is på en Pacojet.

Men en klassiker der altid vender tilbage til mig, som jeg også er
komplet vild med, er ganske simpelt ris m/ boller i karry :)

Fra : TL

Dato : 18-02-10 09:21

Jeg var ret vild med den 1998 Chapoutier Hermitage La Sizeranne jeg
drak i lørdags, efterfulgt af en 1998 Chateauneuf-du-Pape Domaine
Pegau.
Nord-Rhone i kontrast til Syd-Rhone. Syrah v. Grenache.
Normalt en stor fan af Chateauneuf-du-Pape, men Hermitage'n vandt
denne gang. Mindre tannin-bid end forventet; hindbær, brombær, tobak,
og peber. Kraftfuld, men stadig raffineret. Ikke mindst i kontrast til
Chateaunef"ens overvældende smagsindtryk.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-02-10 15:50

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Grønlangkål med røget flæsk Alt hjemmelavet naturligvis.

Steen.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-02-10 20:01

"Niels" skrev i en meddelelse

>Så kan der måske komme ting på banen, som man til >sin overraskelse
>gerne vil prøve.

Spaggetti med tomatsauce og flæsk ( Røget kæbesnitte )

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Max

Dato : 19-02-10 20:11

Hej Niels

> Så kan der måske komme ting på banen, som man til sin overraskelse
> gerne vil prøve.

Pasta med Gorgonzolasovs ;)

--
Mvh Max

Fra : smileymax

Dato : 20-02-10 09:58

Max wrote:
> Hej Niels

> Pasta med Gorgonzolasovs ;)

Pasta med Gede ost, oliven olie, rom. salat, hit nogle år tilbage.

Kogt på nøgleben: brunkål og kørvelsuppe (familie klassikere)

Momo/Gouysa med Soy sauce/ingefær og tomat/chilly dips.
-max-

Fra : Kate

Dato : 20-02-10 15:36

Niels <nboegh@gmail.com> wrote in news:1d9cf6d2-d93b-4a9a-aecb-
fa6848f84e80@l26g2000yqd.googlegroups.com:

> Inspireret af Jos' tråd om friskrøgede makreller: Hvad siger I til en
> tråd, der hedder "Jeg er vild med ...." ?

Tråden døde vidst lidt ud, og selvom jeg ikke er en ørn udi madlavning,
så er jeg undenfor de seneste par år blevet mere interesseret i at lave
mad.

Jeg synes der er meget lækkert mad, men Thai køkkenet er jeg totalt
vild med og prøver også at lave nogle retterr derfra.

Dog fik min veninde hevet mig med på et kursus i indisk mad og wauw jeg
bleve vild med det. Særligt en ret læreren kaldte Auberginer i karry er
jeg helt pjattet med.
Det er så enkelt at selv jeg kan være med

Bag et par auberginer ved 250g i ca ½ time.
Skær et par løg fint, hvidløg efter smag, disse ting steges på panden
til løgene er nærmest gennemsigtige uden at have taget farve. Herefter
tilsættes spidskommen, gurkemeje,garam masala, fint hakket ingefær og
salt. Herover hældes en dåse hakkede tomater. Auberginekødet skrabes af
skindet og findeles med en gaffel, herefter blandes det i panden til
resten og det hele simrer til retten bliver tyk og væden er fordampet.

Spises med Naan-brød, gerne hjemmelavet

Tror det getragtes som tilbehør, men jeg kan spise det som eneste ret.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 17:16

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
Inspireret af Jos' tråd om friskrøgede makreller: Hvad siger I til en
tråd, der hedder "Jeg er vild med ...." ?

Jeg vil da gerne komme med et bud -
Jeg er vild med mange ting - ikke altid lige lødig kost.

En ting jeg kom til at tænke på, da jeg læste om spam, var at som barn fik
vi af og til til frokost "luncheon meat" stegt på panden.
En dåse af samme type som den man får torskerogn i - tynde skiver stegt på
panden - jeg husker det som meget lækkert.
En hurtig søgning på google afslører, at der nok har været tale om noget der
kan kaldes "spam".

Og så synes jeg faktisk, at brunkål er meget lækkert - stegte svineskanker -
havregrød - rødbedesuppe - blødkogt æg på toast....retterne hver for sig
selvfølgelig...

Fra : troglodyt

Dato : 22-02-10 01:32

On Sun, 21 Feb 2010 17:15:52 +0100, "Firstname Lastname" <None> wrote:

> [...]
>panden - jeg husker det som meget lækkert.

>En hurtig søgning på google afslører, at der nok har været tale om noget der

Ja, det er nok det nærmeste man kommer spam. Irma havde engang - i
60'erne - et produkt kaldet minutkød. Jeg tror det er samme slags. Et
sikkert noget tvivlsomt farsprodukt på dåse. Dåserne var her også af
samme form, men så vidt jeg husker dog noget højere. Min mor stegte i
en snæver vending terninger af dette 'herlige' produkt sammen med kogt
spagehtti. Til sidst blev tilsat lidt ketshup - og måske også lidt
løg. Det smagte himmelsk, men det er jo også længe siden

>Og så synes jeg faktisk, at brunkål er meget lækkert - stegte svineskanker -
>havregrød - rødbedesuppe - blødkogt æg på toast....retterne hver for sig
>selvfølgelig...

Brunkål med flæsk eller meget gerne skank er mums - og så er det
billigt

troglodyt