Forlængerkabler
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 17-02-10 12:12

Hej

Jeg skal have smidt min computer ind i et skab, så den ikke larmer så
voldsomt i stuen. Derfor skal jeg have et antal forlængerkabler:
Det drejer sig om:
2*USB
1*VGA
1*Audio

Skal jeg bare købe 4 seperate kabler eller kan jeg købe en box, så jeg kun
behøver at trække ét kabel?
Det drejer sig om ca. 5 meter, tror jeg.

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-02-10 20:54

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> [...]
> kun behøver at trække ét kabel?
> Det drejer sig om ca. 5 meter, tror jeg.

Audio er ikke et problem.

For USB er grænsen 5 meter. Men du kan jo bruge en hub med et 5 meter kabel.

VGA er også fint, men du skal nok bruge et godt kabel.

Eller lave det selv:
http://myhometheater.homestead.com/vgacable.html

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-02-10 23:23

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> Jeg skal have smidt min computer ind i et
> skab, så den ikke larmer så voldsomt i stuen.

Her skal du passe på med at den ikke får det
for varmt.

En bedre løsning er måske at finde mere
støjsvagt udstyr til cpu, psu og andre ting - det
findes på markedet - man kan få en psu uden
blæser, grafikkort med passiv køling, vandkøling
og meget andet.

> Derfor skal jeg have et antal forlængerkabler:
> Det drejer sig om:
> 2*USB
> 1*VGA
> 1*Audio

Du kan få forlængerkabler til stort set alt, dog er
maksimumgrænsen på usb på 5 meter.

Er der der en dvi- eller hdmi-udgang til grafik, er
det en fordel at bruge det digitale.

Jeg har lige set problemet på en skole, hvor en
lærer pakkede pc'en ind i flamengo - man kunne
ikke høre den, men en dag lugtede den slemt, og
kunne ikke starte. Den døde af det.

Det endte med en stor server på netværket - men
det er en anden snak.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk