Muskel afslappende medicin
Fra : Martin Bech

Dato : 16-02-10 17:37

Jeg har kigget lidt rundt på bl.a netdoktoren.
Pga rygsøjlegigt har jeg kroniske stærke smertet som spænder mine muskler og
jeg ikke selv er herre over at slappe af i dem.Det betyder jeg ofte ligger
til kl 04 om natten får det hele falder så meget til ro jeg kan sove.
Jeg fik Somadril men de fået ikke længere, min læge gav mig som erstatning
Klorzoxazon
Men har ikke den ønskede virkning af dem.
Måske en "vis og klog" person herinde har et eller flere forslag på noget
stærkt muskel afslappende medicin.

Mvh M

Fra : uh

Dato : 16-02-10 23:38

"Martin Bech" <invalid@email.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men har ikke den ønskede virkning af dem.
> Måske en "vis og klog" person herinde har et eller flere forslag på noget

Hej Martin Bech. Ja, det kan være slemt når ikke man kan falde til ro pga.
smerter. Har du mon prøvet alm. håndkøbsmedicin? Flere typer smerter kan
mildnes ved hjælp af 1 Ipren (ibuprofen) og 1 Pinex (Paracetamol). Begge
fåes i håndkøb og bedste virkning opnåes ved at blande dem.
Held og lykke med det.
mvh uh

Fra : Niels Christensen

Dato : 22-02-10 19:29

Hej Martin,

Du kan prøve med et godt Calcium-Magnesium tilskud, helst af typen, der
indtages flydende. Derudover er en Atlasbehandling værd at overveje:
www.atlasprofilax.com

Gigt kan meget vel skyldes for meget syre i kroppen. En kartoffelkur kan
afhjælpe det: Hver aften skæres en rå kartoffel i skiver og lægges i en
kande med ½ liter vand. Næste morgen drikkes vandet på tom mave. For at
undgå syre skal man begrænse alkohol, sukker og raffinerede kulhydrater
(hvidt mel mm.) Alkohol er noget af det mest syredannende man kan indtage,
så det betaler sig at undgå det helt.

Mvh, Niels