Probl. med ekstern HDD Packard Bell Carbon~
Fra : mogens

Dato : 16-02-10 12:01

Hej derude!

Er trådstarter på det indlæg der omhandlede indkøb af ekstern HDD i
Aldi. Er ikke den hurtigste knallert i havnen, så jeg aner ikke hvad
det er der diskuteres efterhånden. Anyway, jeg fik ikke fat i en Aldi
HDD, og har istedet investeret i en Packard Bell Carbon 1 TB, købt hos
Proshop. Fik den idag, og satte den til med det samme. Mener ganske
bestemt at der var noget dokumentation og "how to" da jeg startede den
første gang. Overførte 3000 billeder fra iPhoto, men blev noget lang i
ansigtet da jeg opdagede at alle mine overskrifter på de enkelte
begivenheder var væk på HD drevet. Billederne lå der godt nok, men
uden overskrifter a la sommerferie 2008, bryllup, etc. De lå blot i en
lang række benævnt ved deres img.numre. Jeg kunne flytte på
oversigten, og få nogle diminutive thumbnails frem, istedet for en
liste, men slet intet som kunne bruges til noget. Jeg tænker så at der
må stå noget i førnævnte dokumentation, men når jeg klikke på drevets
ikon på skrivebordet får jeg absolut ingen doku. ell. hjælp ell. "how
to". Har sat den til både min Mac Mini og min MacBook, med samme
resultat. Altså jeg kan godt overføre billeder til den, men ikke på
nogen organiseret måde. Håber at der her er nogle som har samme HDD,
og måske kan hjælpe mig til en afklaring. På forhånd tak.
Mogens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-10 20:20

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> [...]
> nogen organiseret måde. Håber at der her er nogle som har samme HDD,
> og måske kan hjælpe mig til en afklaring. På forhånd tak.

du bliver nok gladest for at formatere den i HFS+ istedet for FAT32 som
den nok er leveret med fra "fabrikken"

Disk Værktøj -> Formater

/thomas

Fra : mogens

Dato : 16-02-10 12:26

On 16 Feb., 20:20, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du bliver nok gladest for at formatere den i HFS+ istedet for FAT32 som
> den nok er leveret med fra "fabrikken"
>
> Disk Værktøj -> Formater
>
> /thomas

Hej Thomas!

Er sikker på at jeg læste at den var formateret i FAT32, og tænkte at
det var da cool, for så kunne min frue også benytte den selvom hun er
Windåse-bruger. Men er det bedre for mine mac-maskiner at formatere
den i HFS+? Vil det bringe manualen frem og frem for alt, vil jeg
kunne beholde organiseringen af mine billeder fra iphoto når jeg
smider dem på HD drevet?
Mogens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-02-10 20:33

> [...]

> det var da cool, for så kunne min frue også benytte den selvom hun er
> Windåse-bruger. Men er det bedre for mine mac-maskiner at formatere

ja

>Vil det bringe manualen frem

hvilken manual ?

> og frem for alt, vil jeg
> kunne beholde organiseringen af mine billeder fra iphoto når jeg
> smider dem på HD drevet?

Du vil kunne kopiere et iPhoto bibliotek til denne eller oprette et
iPhoto bibliotek på den ja ... (hele biblioteket altså ... ikke
billederne hver for sig.) Dit nuværende bibliotek ligger nok i din
hjemme mapper under "Billeder"

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-02-16%20at%2020.32.
30.png>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-10 21:11

> [...]

> nogen organiseret måde. Håber at der her er nogle som har samme HDD,
> og måske kan hjælpe mig til en afklaring. På forhånd tak.

Jeg tvivler på, at det har noget med harddisken at gøre. Det har nok
mere noget med iPhoto at gøre. Kort sagt er det ikke meningen, man skal
rode rundt nede på harddisken i mapper og undermapper. Billeder skal man
se i iPhoto, på samme måde som man ser sin musik i iTunes. Det er
filosofien bag programmerne, og det er nok også fremtiden. At rode rundt
i mapper efter filer var noget, man gjorde i DOS-tiden.
--
Henrik Münster
Esbjerg