Ring billigt internt i USA (tre mobiler)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-02-10 09:55

Hej

Vi er en familie der skal to uger til Florida til november. Vi er tre
"enheder", og har tænkt at tage walkie talkies med. Vi vil dog også
gerne kunne kommunikere med hinanden via mobiltelefoner, men hvad er
billigst? Vores danske abonnementer vil jeg tro er alt for dyre, så vi
skal vel købe et eller andet i Florida - hvad kan anbefales?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 15-02-10 20:51

Hej Lasse.

Det er et lidt svært spørgsmål da der er så mange muligheder for
mobiltelefoni (mange selskaber med flere forskellige tilbud). Men du har
dog ret i at det nok ikke er fornuftigt at bruge jeres danske
abonnementer da minutprisen sædvanligvis ligger på den forkerte side af
10 kr., og her skal det med at man både betaler for at foretage og
modtage opkald.

Udbuddet af lokale taletidskort begrænses dog noget hvis I ønsker at
anvende jeres egne telefoner. For at kunne anvende jeres egne telefoner
derovre skal de som minimum kunne fungere på 1900 MHz frekvensen
(tri-band) og allerhelst også på 850 MHz (quad-band). Der findes to
nationale GSM-netværk derovre som ejes af hhv. T-Mobile og AT&T.
T-Mobile's netværk er udelukkende 1900 MHz mens AT&T er blandet 850 og
1900 MHz.

På denne side kan du se nogle af mulighederne for at anvende GSM:
http://www.prepaidgsm.net/en/usa.html

Hvad du skal vælge afhænger af hvor meget taletid I regner med at skulle
bruge hver især og hvor I skal bruge telefonerne henne (dækningen på de
enkelte netværk kan variere meget afhængig af stedet.)
Der findes også en hel del udbydere som opererer på de CDMA netværk som
drives af Verizon Wireless, Sprint m.fl.

Jeg ville nok stille spørgsmålet på et af de amerikanske fora som f.eks.
www.howardforums.com. Der findes mange der som kan hjælpe med flere
detaljer.

/Ole.