Hvis man ikke kan nøjes med 2 hjul
Fra : JBH

Dato : 15-02-10 19:56

http://www.youtube.com/watch?v=Ts0Fz2DkVmM

Noget bud på (udfra lyden) på hvad det er for en motor ?

mvh
JBH

Fra : jopa

Dato : 15-02-10 23:17

JBH skrev:

> Noget bud på (udfra lyden) på hvad det er for en motor ?

Lyder som min Kawa GPZ Ninja og manden er ikke ved sine fulde fem

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : JBH

Dato : 15-02-10 23:31

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Lyder som min Kawa GPZ Ninja og manden er ikke ved sine fulde fem

Tror sgu du har ret, syntes nok lyden virkede bekendt

Et stykke nede i kommentarene står der

"en 135 hp Kawasaki 900 Ninja? "

mvh
JBH

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 00:11

JBH skrev:

> Tror sgu du har ret, syntes nok lyden virkede bekendt
>
> Et stykke nede i kommentarene står der
>
> "en 135 hp Kawasaki 900 Ninja? "

Ha ha så er min trænede Kawa hørelse i orden

--
Mvh. John Paulsen

www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 21:52

jopa, skrev:

> Ha ha så er min trænede Kawa hørelse i orden

I er begge et par gamle løgnhalse der ikke har haft noget vildere
end en boret Puch

Har selv i tidernes morgen haft en 900 ninja, den havde nu kun 115hk,
men det var også vildt tilbage i '85
Købte sidenhen storebroderen 1000RX med 125hk,
faktisk en ringere mc, men sparke røv kunne den da

Vildeste af alle mine 12-14 mc har været den sidste kawa KR-1, 250ccm.
Der snakker vi 60hk (2-takt) til ca 120kg, litereffekt=240hk, så den var pumpet.
Ikke så meget tophastigheden, den gik vel 200km/t, var hurtig til 160km/t,
men måden den tog gassen på skal opleves, forkert gear, og den var på baghjulet.
Lyden var det bedste, 10 motorsave på fuldt knald som skriger mod himlen,
det skal opleves, kan gøres billigt på en god RD350YPVS'er, god lyst

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 22:19

Pwh skrev:

> I er begge et par gamle løgnhalse der ikke har haft noget vildere
> end en boret Puch

Det er godt med dig jensen
Check lige min garage her:
http://johns-web.dk/?page_id=34

> Har selv i tidernes morgen haft en 900 ninja, den havde nu kun 115hk,
> men det var også vildt tilbage i '85
> Købte sidenhen storebroderen 1000RX med 125hk,
> faktisk en ringere mc, men sparke røv kunne den da

Den hvide Kawa GPZ 600R Ninja er lige hentet i Tyskland for 500 euro.
Synet den uden at lave noget ved den og den eneste anmærkning var en
svag pære som jeg skulle skifte.
Går som en drøm

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 22:40

jopa, skrev:

> [...]

> Den hvide Kawa GPZ 600R Ninja er lige hentet i Tyskland for 500 euro.
> Synet den uden at lave noget ved den og den eneste anmærkning var en

Hvis det er din Mille er jeg grøn af midsundelse, fed kværn
Har haft en Gpx600R, såmænd en glimrende knallert,
tiden er bare rendt fra 16" hjul.

Af de 4-takts kawa'er jeg har været gladest for har faktisk været de gamle1000'ere
havde en Z1000 Z1R, traditionel 2 ventilet luftkølet motor, trak som en traktor.
Men stellet brød sig ikke om at kører mere end 170km/t.

Vil tro den næste mc skal værer Italiensk, en Guzzi le Mans kunne godt friste,
den lyder bare brutalt
Bliver det japansk igen tror jeg at jeg ryger på noget i stil med en Kawa ZX10'er,
der får man meget mc for pengene, men en GSX1100 eller 750'er er også en option.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 23:00

Pwh skrev:

> Hvis det er din Mille er jeg grøn af midsundelse, fed kværn

100K og du er kørende nysynet
Har checket den af i Tyskland og den ramte 280km.

Den sorte er sønnens sprit nye hayabusa

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 23:16

jopa, skrev:

> 100K og du er kørende nysynet
> Har checket den af i Tyskland og den ramte 280km.

Fristende
Men ikke flere mc'er før jeg evnt flytter på landet, har rigeligt at bruge
penge på med ejendomsskatter her i kbh

> Den sorte er sønnens sprit nye hayabusa

Der skal vel turbo på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 23:27

Pwh skrev:

> Der skal vel turbo på.

Han har lige købt den og allerede bestilt nye potter i kamerika
De unge har mange penge.

Apriliaen købte jeg af ham sidste år men sidder af H til på den på
længere ture.
Det er jo en egentlig baneracer og jeg kan ikke forlige mig med at
skulle ligge ned og hvile på armene gennem længere tid
Kawaen er fin nok til mig derfor skyder jeg Apriliaen af når der
kommer en køber efter finanskrisen er ovre.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 23:48

jopa, skrev:

> [...]
> Det er jo en egentlig baneracer og jeg kan ikke forlige mig med at
> skulle ligge ned og hvile på armene gennem længere tid

Legetøj, ikke en fis andet, mere end en time i saddlen kræver en tur
til kiropraktor

> Kawaen er fin nok til mig derfor skyder jeg Apriliaen af når der
> kommer en køber efter finanskrisen er ovre.

Den Gpx jeg havde var jeg også glad for, passer fint til dansk forhold.
Næste mc jeg skal have bliver kun til lejlighedsvis sjov,
så der er komfort irrellevant.

/Jens

Fra : Ole Mogensen

Dato : 22-02-10 16:54

On 16-02-2010 23:27, jopa wrote:

> Det er jo en egentlig baneracer og jeg kan ikke forlige mig med at
> skulle ligge ned og hvile på armene gennem længere tid

Det er jo vinden der skal bære kroppen, du køre bare for langsomt!

Ole Mogensen

Fra : Armand

Dato : 22-02-10 17:14

Ole Mogensen skrev:

> Det er jo vinden der skal bære kroppen, du køre bare for langsomt!

'Bare spænd i maven', var et råd som en af gruppens skribenter jævnligt
fremstod med - Lige indtil han selv kom på nakken af en Mille

--
Armand.

Fra : jopa

Dato : 22-02-10 17:42

Armand skrev:

> 'Bare spænd i maven', var et råd som en af gruppens skribenter jævnligt
> fremstod med - Lige indtil han selv kom på nakken af en Mille

Ja goddavs du
Har kørt halvvejs til Italien på min da sønnen ejede den og gør det
aldrig mere.
vedr Kawaen så er det ikke min første af den slags og den har jeg ingen
problemer med at køre langture på.
Hverken ryg eller arme.

Så kære potientielle købere kom endelig forbi.
Billede her:
http://johns-web.dk/?page_id=34

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 02:52

Pwh:

> [...]
> ZX10'er,
> der får man meget mc for pengene, men en GSX1100

Du ka køwe min -82'er!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-02-10 09:44

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh:

> Du ka køwe min -82'er!

10 skumbananer budt

Det bliver en Gsx'R 750/1100 hvis det bliver den slags.

/Jens (som nu godt kan lide katanaen)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-02-10 22:12

Pwh formulerede fredag:

> 10 skumbananer budt
>
> Det bliver en Gsx'R 750/1100 hvis det bliver den slags.

Oki - undrede mig osse lidt over interessen

> /Jens (som nu godt kan lide katanaen)

Dengang ku de bygge motorcykler!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 08:33

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh formulerede fredag:

> Oki - undrede mig osse lidt over interessen

Kunne jo værer ud fra ren nostalgi

> Dengang ku de bygge motorcykler!

Jeg skal da heller ikke udelukke det, hvis jeg falder over den rigtige.
Men når jeg kigge priser på nogle af de "gamle kæmper" synes
jeg der er for meget libhaveri over priserne, kan også værer svært
og dyrt at skaffe stumper til dem efterhånden.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 10:20

Pwh skrev:

> Kunne jo værer ud fra ren nostalgi

> Jeg skal da heller ikke udelukke det, hvis jeg falder over den rigtige.

Ham her som bor et par km. væk:

http://www.z-kawa.dk/Index.php

har blændende flotte Kawaer fra "dengang"

> Men når jeg kigge priser på nogle af de "gamle kæmper" synes
> jeg der er for meget libhaveri over priserne,

Han har en K2 til 55'000;

http://www.z-kawa.dk/MCSalg/Pics/Honda%20750-2.jpg

- jeg fik 10'000 for min K0 for 11 år siden

> kan også værer svært
> og dyrt at skaffe stumper til dem efterhånden.

Ja, man kan roligt gange prisen med datoen

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 10:36

Hans Paulin (6310), skrev:

> Han har en K2 til 55'000;
>
> http://www.z-kawa.dk/MCSalg/Pics/Honda%20750-2.jpg
>
> - jeg fik 10'000 for min K0 for 11 år siden

Og i bund og grund stadig noget gammelt skrammel,
uanset den er sat flot istand.
Vil mene man skal frem til slutningen af 80'erne før japanerne
begyndte at lave mc'er der kørte rimeligt fornuftigt.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 10:46

Pwh kom med denne ide:

> Og i bund og grund stadig noget gammelt skrammel,
> uanset den er sat flot istand.
> Vil mene man skal frem til slutningen af 80'erne før japanerne
> begyndte at lave mc'er der kørte rimeligt fornuftigt.

Dér blev stellene bedre, siges der

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 11:03

Hans Paulin (6310), skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> Dér blev stellene bedre, siges der

Jeg skiftede selv min 80'er Z1000 ud i '88 med en spritny Gpz900,
så fik jeg pludselig en maskine der kunne styrer og bremse
Også på det tidspunkt at det blev almendeligt med vandkøling.

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-02-10 15:15

Pwh frembragte:

> Jeg skiftede selv min 80'er Z1000 ud i '88 med en spritny Gpz900,
> så fik jeg pludselig en maskine der kunne styrer og bremse

Hæ hæ

Købte en 75'er XS6½ efter at have haft en ældre Suzuki 3½ to-hakker, og
dét var som at komme ud af en skjorte der strammer

Dobbelt skive foran og forstærkninger på de goe steder på stellet ab
fabrik!

Den efterfølgende Honka 7½ var 5 år ældre og et tilbageskridt rent
stelmæssigt; til gengæld var motoren temmelig "smooth"

> Også på det tidspunkt at det blev almendeligt med vandkøling.

Har jeg så aldrig haft; men klart at det er bedre

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 19:21

Hans Paulin (6310) skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> Dér blev stellene bedre, siges der

Stellene blev skam fornuftige, á dobbelt/3-dobbelt rygrad allerede sidst
i 70'erne, hvor f.eks. CB500f havde et ynkeligt stel med ét rygrads-rør
sammensvejst af to blikprofiler:
<http://www.gratisupload.dk/download/40469/> !

Det var mest af alt de nye dæk-bestykninger á 16" forhjul til en
begyndelse, der udgjorde et kvantespring m.h.t. køreegenskaber.
Der var en jeg talte med omkring emnet, der konstanterede at forskellen
er så markant at der end ikke findes et mellem-lag, men at alle
motorcykler indtil da ikke kørte bedre end 50'er og 60'er motorcykler :-|

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 20:16

Armand, skrev:

> [...]
> sidst i 70'erne, hvor f.eks. CB500f havde et ynkeligt stel med ét
> rygrads-rør sammensvejst af to blikprofiler:

Sådan en havde jeg som min anden mc,
den holdt kun 2 mdr før jeg parkerede den i siden på en taxa

Men du mener vel ikke ligefrem at sen 70'er japanerne var
kendt for deres gode køreregenskaber.
De Kawa 1000'ere jeg har haft fra først 80'erne wobblede
frygteligt når man kom over 160-170km/t.
Først da jeg fik 900 Ninjaen at jeg kunne prøve at kører over 200km/t.

/Jens

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 20:44

Pwh skrev:

> Men du mener vel ikke ligefrem at sen 70'er japanerne var
> kendt for deres gode køreregenskaber.

Nej!
Jeg skrev netop at stellene egentlig var godt med allerede i slutningen
af 70'erne, men at de nye hjuldimensioner i midsten af 80'erne medførte
en kvantespring!

Alle de bredtløbende kraftigt designede alu-stel er i vid omfang ren pop.
GPZ900R representerer den sidste Kawasaki superbike med
centralrørs-stel, men ingen af efterfølgerne á: RX1000 (perimeterstel i
mådeholdne rektangulære stålrør) eller ZX10 (storladent perimeter-stel i
alu) havde bedre køreegenskaber!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 20-02-10 21:04

Armand, skrev:

> Nej!
> Jeg skrev netop at stellene egentlig var godt med allerede i
> slutningen af 70'erne, men at de nye hjuldimensioner i midsten af
> 80'erne medførte en kvantespring!

Så er vi enige.
Om det var pgr 16" hjulenes indtog skal jeg lade værer usagt,
det var mere mit intryk at man i sin tid begyndte på det for at opnå
en hurtigere styring, ikke pgr retningsstabilitet.
Hvorfor gik man egentligt væk fra 16" igen, er det ikke 17" der er poppen nu.

> [...]
> i mådeholdne rektangulære stålrør) eller ZX10 (storladent
> perimeter-stel i alu) havde bedre køreegenskaber!

Har du uden tvivl ret i, Ducati klarer sig fint med stålrørstel
Min Gpx600 fra 90 med rørstel og 16" for/bag styrede også glimrende.

/Jens

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 22:17

Pwh skrev:
> Armand, skrev:
>>
> Om det var pgr 16" hjulenes indtog skal jeg lade værer usagt,
> det var mere mit intryk at man i sin tid begyndte på det for at opnå
> en hurtigere styring, ikke pgr retningsstabilitet.

Hvad indebærer 'køreegenskaber'?
Manglende retningsstabilitet er negativt, men i almindelighed vil de
fleste nok opfatte letstyrethed som gode køreegenskaber.
Kunsten er at kombinere de to og dertil var brede 16" et godt middel.

> Hvorfor gik man egentligt væk fra 16" igen, er det ikke 17" der er poppen nu.

De brede ballon-agtige 16" havde en kedelig tendens til at rette hårdt
op ved det mindste bremse-brug under nedlægning - 17" med fladere profil
gør dén diciplin bedre og går ikke på kompromis med hverken
kurvevillighed eller stabilitet

> Har du uden tvivl ret i, Ducati klarer sig fint med stålrørstel
> Min Gpx600 fra 90 med rørstel og 16" for/bag styrede også glimrende.

MOTORRAD brugte Kawasaki Z900's 25-års jubilæum til at forske i hvad der
egentlig er sket i den mellemliggende tid hvorunder hver ny model er
blevet markedsført med "15% stivere dit-og-dat". man strippede en Z900
og en (svjh) R1 og målte styrker på dem:
- Fra for til bag -hjul var styrken sørgelig, men dog moderat når man
betragter hvor mange modellers 'forstærkning' der ligger imellem!
- Stellet var kun få procent blødere på Z900!
- Bagsvingeren var 15% stivere på Z900
- Forgaflen på Z900 var blød som bananmos i forhold til Den moderne
ækvivalents USD-teleskop!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 21-02-10 19:05

Armand, skrev:

> [...]
> - Bagsvingeren var 15% stivere på Z900
> - Forgaflen på Z900 var blød som bananmos i forhold til Den moderne

Kan man ud fra det så konkluderer at hvis Z900 blev udstyret med en god forgaffel
og dobbelt hk, så ville den styrer lige så perfekt som en R1

/Jens

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 19:35

Pwh skrev:

> Kan man ud fra det så konkluderer at hvis Z900 blev udstyret med en god forgaffel
> og dobbelt hk, så ville den styrer lige så perfekt som en R1

Nu gik dén beretning på stelstivhed, og ikke deciderede køreegenskaber.
Men jeg husker at de havde Z1 på en snoet bjergbane i nærheden af den
belgiske grænse, hvor den netop gjorde stor stil ud af at åle under
opbremsning; men til gengæld åd journalisten bl.a. en tilstedeværende
privat 916'er-pilot udenom i en langstrakt kurve

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 21-02-10 21:05

Armand, skrev:

> [...]
> af at åle under opbremsning; men til gengæld åd journalisten bl.a. en
> tilstedeværende privat 916'er-pilot udenom i en langstrakt kurve

Husker ellers ikke lange hurtige kurver som yndlingsdiciplin for
den Z1R eller Z1000J jeg havde i sin tid.
De havde det bedst med at kører ligeud, bare det ikke skulle gå for stærkt

Det mest posetive jeg husker om dem var deres gode bundtræk,
der skuffede Ninja'en mig lidt kan jeg huske, den skulle have nogle
flere tæsk før den vågnede, men det gjorde den så til gengæld også

/Jens

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 22:27

Pwh skrev:

> Husker ellers ikke lange hurtige kurver som yndlingsdiciplin for
> den Z1R eller Z1000J jeg havde i sin tid.
> De havde det bedst med at kører ligeud, bare det ikke skulle gå for stærkt

Jeg sagde jo heller ikke at den ikke ålede!
At piloten trods forholdene alligevel åd en stolt 916-ejer viser jo blot
at motorcyklen alene ikke gør det!

> Det mest posetive jeg husker om dem var deres gode bundtræk,
> der skuffede Ninja'en mig lidt kan jeg huske, den skulle have nogle
> flere tæsk før den vågnede, men det gjorde den så til gengæld også

Jeg fik Ninja'en efter en XS1100 og jég savnede ikke noget.
Men nu er jeg også typen der mest af alt irriterede mig over XS'erens
traktor-gearkasse, der nærmest ikke tillod gearskifte over 6500rpm!
Ninjaen fik slebet knasterne som nød-rep. af et gennemslidt hærdelag og
dét medførte et enerverende hul lige i det område (á op til 4.000rpm)
som jeg normalt lå og trillede i, underforstået: inden da havde jeg selv
med fruen bagpå ikke savnet noget under 4.000rpm!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 22-02-10 18:37

Armand, skrev:

> [...]
> 4.000rpm) som jeg normalt lå og trillede i, underforstået: inden da
> havde jeg selv med fruen bagpå ikke savnet noget under 4.000rpm!

Det skal ikke forståes som at jeg var utilfreds med den, den skulle bare køres
lidt anderledes end den Z1R jeg lige kom fra, så var den en sand fornøjelse.

Lidt som da jeg fik en 350Ypvs'er, den var jeg meget tæt på at sælge igen
2 dage efter, der skete bare intet når man drejede på rullen ved alm kørsel.
Da jeg så fik lært at skifte 2-3 gear ned og så give gas gik det straks bedre
Man kan jo ikke skælde en mc ud fordi man ikke kan finde ud af at betjene den

/Jens

Fra : Armand

Dato : 20-02-10 18:53

Hans Paulin (6310) skrev:

> Han har en K2 til 55'000;
> - jeg fik 10'000 for min K0 for 11 år siden

Når jeg ser tilbage har jeg solgt alle mine tidligere motorcykler lige
hvor de har været mindst værd - Alle er langt dyrere i dag og har steget
stille til det niveau siden jeg solgte

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-02-10 00:44

Den 20-02-2010, skrev Armand:

> Når jeg ser tilbage har jeg solgt alle mine tidligere motorcykler lige hvor
> de har været mindst værd - Alle er langt dyrere i dag og har steget stille
> til det niveau siden jeg solgte

Vi må endnu engang konstatere at vi er født for tidligt!

Da jeg stoppede i folkeskolen indførte de lørdagsfri; og da jeg
stoppede på handelsskolen indførte de betaling til eleverne1

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 21-02-10 19:24

Hans Paulin (6310) skrev:

> Vi må endnu engang konstatere at vi er født for tidligt!
>
> Da jeg stoppede i folkeskolen indførte de lørdagsfri; og da jeg stoppede
> på handelsskolen indførte de betaling til eleverne1

Hæ!
Du har ret i at DU er født for tidligt, for jég nåede at køre knallert
mens det var tilladt for 15-årige og jeg kom siden på EFG lige som de
havde indført "løn" under grundforløbet!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-02-10 00:54

Armand:

> [...]
> det var tilladt for 15-årige og jeg kom siden på EFG lige som de havde

Grønskolling!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-02-10 21:00

jopa, skrev:

> Den hvide Kawa GPZ 600R Ninja er lige hentet i Tyskland for 500 euro.
> Synet den uden at lave noget ved den og den eneste anmærkning var en
> svag pære som jeg skulle skifte.
> Går som en drøm

Hvad kommer den så til at stå i med afgift og det hele :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-02-10 14:12

Pwh skrev:

> Hvad kommer den så til at stå i med afgift og det hele :-?

Afgift 14.500 så alt i alt har den kostet mig omkring 19 K

Skal have strammet knastkæde eller skiftet den men det klarer en kammerat.
Skraller lidt i tomgang.
Normalt skiftes de ved 100.000 så jeg kan håbe på at strammeren funker.
Ellers kører den super.
0 til 100 3,9
Topfart omkring 220-30.
Selvfølgelig ingen sammenligning med min Mille, men køreegenskaberne
føles bedre mærkeligt nok.
Den er tungere end Millen og man sidder noget lavere

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Armand

Dato : 22-02-10 15:44

jopa skrev:
> Pwh skrev:
>

> Selvfølgelig ingen sammenligning med min Mille, men køreegenskaberne
> føles bedre mærkeligt nok.
> Den er tungere end Millen og man sidder noget lavere

Nix!
GPZ600'eren vejer omkring 200kg fuldt tanket og dét kan end ikke en
Mille R matche!
Dertil kommer at omkring letstyrethed er 600'ens 16"/16"
hjul-bestykning, der i tilgift er væsentlig smallere end Mille'ns 17",
slet ikke nogen bagdel!

--
Armand.

Fra : jopa

Dato : 22-02-10 16:09

Armand skrev:

> Dertil kommer at omkring letstyrethed er 600'ens 16"/16"
> hjul-bestykning, der i tilgift er væsentlig smallere end Mille'ns 17",
> slet ikke nogen bagdel!

Ok vægten på Millen er vist 189 kg tør så det kommer nok til at være
næsten det samme, men stadig så sidder jeg betydeligt mere behageligt på
Kawaen. Specielt på langtur

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : jopa

Dato : 22-02-10 21:58

Armand skrev:

> Nix!
> GPZ600'eren vejer omkring 200kg fuldt tanket og dét kan end ikke en
> Mille R matche!
NIX! JO!
Check lige min side:
http://johns-web.dk/?page_id=34
scroll til bunden af siden og konstater at Kawaen vejer 195kg tør mod
min Aprilia der i følge manualen vejer 189kg tør

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Armand

Dato : 23-02-10 00:22

jopa skrev:

> [...]
> scroll til bunden af siden og konstater at Kawaen vejer 195kg tør mod
> min Aprilia der i følge manualen vejer 189kg tør

You're damn right

Jeg hár allerede punket min yndlings data-provider omkring sagen!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 22-02-10 18:31

jopa, skrev:

> Afgift 14.500 så alt i alt har den kostet mig omkring 19 K

Det var ikke galt.
Skulle motoren stå af må det værer en smal sag at flæske
en Gpx600/750 motor i den, dem burde der værer masser af.

Jeg har engang haft en stortest fra MC-revy af den,
vil du gerne have jeg leder efter den og scanner den ind til dig.
Kan huske de roste den til skyerne dengang

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-02-10 18:59

Pwh skrev:

> Det var ikke galt.
> Skulle motoren stå af må det værer en smal sag at flæske
> en Gpx600/750 motor i den, dem burde der værer masser af.

Den har kun gået 53000 så regner med masser af år i den
Selve standen på cyklen er næsten som da den blev lavet og motoren har
virkelig træk
Kunne jo også smække en GPZ900 i den hvis det skulle være.
Findes masser af både hele og halve Kawaer på ebay.de hvor min er købt

> Jeg har engang haft en stortest fra MC-revy af den,
> vil du gerne have jeg leder efter den og scanner den ind til dig.
> Kan huske de roste den til skyerne dengang

Må du meeeeeget gerne

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-10 19:42

jopa, skrev:

> Den har kun gået 53000 så regner med masser af år i den
> Selve standen på cyklen er næsten som da den blev lavet og motoren har
> virkelig træk

Fint nok, det var heller ikke for at male fanden på væggen

> Kunne jo også smække en GPZ900 i den hvis det skulle være.

Så skal der nok snedkereres en del, men gpx600/750 vil jeg tro
passer lige i. Min Haynes til gpx600 dækkede begge modeller.

> Findes masser af både hele og halve Kawaer på ebay.de hvor min er købt

Du kan jo starte op som Mc-impotør på dine gamle dage

> Må du meeeeeget gerne

Jeg skal lede efter det, du må håbe af det ikke var et af de blade
Tyson åd da han var hvalp, satans til Schæferblod, de skal bide i alt

/Jens

Fra : Armand

Dato : 22-02-10 23:40

jopa skrev:

> [...]
> virkelig træk
> Kunne jo også smække en GPZ900 i den hvis det skulle være.

Motorserien med knastkædetunnel midt i cylinderblokken, á: GPZ600;
GPX'erne; ZZR600 og ZXR750 er nok mere ensartede i monteringerne end
GPZ900-motoren, der kendetegnes ved knastkædetunnel på venstre side af
cylindrene. Det er i den forbindelse en væsentlig forskel at 900'eren
har medbærende motor uden underløbende stelrør til forskel!

--
Armand.

Fra : Pwh

Dato : 23-02-10 22:54

jopa, skrev:

> Må du meeeeeget gerne

Har gravet den frem, halvshæferen havde ikke gidet æde kawazaki

Men skal lige have reinstalleret min scanner fandt jeg ud af,
et eller andet fucker den up hele tiden
Borset fra det John , hvor skal jeg maile det til, fylder nok lidt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-02-10 10:39

Pwh skrev:

> Borset fra det John , hvor skal jeg maile det til, fylder nok lidt

admin@jp-web. og så det sidste du ved
Takker på forhånd og ser frem til lekture.

Det lykkes mig i går at vinde en original instruktionsbog på ebay til 5
pund.
Har jo haft en før tilbage i 80 erne men da røg bogen med ved salg

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Armand

Dato : 22-02-10 23:29

Pwh skrev:

> [...]
> vil du gerne have jeg leder efter den og scanner den ind til dig.
> Kan huske de roste den til skyerne dengang

Forskellige engelske omtaler nederst på følgende sider:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_gpz600r%2085.htm>
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_gpz600r%2087.htm>
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_gpz600r%2089.htm>

--
Armand.

Fra : JBH

Dato : 16-02-10 23:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> I er begge et par gamle løgnhalse der ikke har haft noget vildere
> end en boret Puch

Huh, har sgu aldrig ejet en knallert, men når nu jeg engang får tid skal jeg
have istandsat min GPZ900R og have den indregistreret igen.

Jow jow..

Jeg har forresten også haft en CB550.

> [...]
> Lyden var det bedste, 10 motorsave på fuldt knald som skriger mod himlen,
> det skal opleves, kan gøres billigt på en god RD350YPVS'er, god lyst

Eller en RD500YPVS, men sådan en "knallert" er vel stort set umulig at få
fat på idag.
(i øvrigt er jeg ikke til 2-taktere)

Hvad laver i "hundehandlere" herovre ? blev der for dødt i hundegruppen

mvh
JBH

Fra : jopa

Dato : 16-02-10 23:34

JBH skrev:

> Hvad laver i "hundehandlere" herovre ? blev der for dødt i hundegruppen
Næ jeg var såmænd træt af at høre om ham jens's pishunde.

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : JBH

Dato : 16-02-10 23:45

> Næ jeg var såmænd træt af at høre om ham jens's pishunde.

LOOOLLLLL..

(Godt jeg havde nået at synke kaffen

mvh
JBH.

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 23:53

jopa, skrev:

> Næ jeg var såmænd træt af at høre om ham jens's pishunde.

Så kan du hører om mine pis mc'er i stedet for

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 16-02-10 23:52

JBH, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Eller en RD500YPVS, men sådan en "knallert" er vel stort set umulig
> at få fat på idag.
> (i øvrigt er jeg ikke til 2-taktere)

Så er det fordi du ikke har prøvet en af de rigtige.
Ville selv fortrække en RG500 frem for en RD'er.

> Hvad laver i "hundehandlere" herovre ? blev der for dødt i
> hundegruppen

Den gruppe har en der hedder john ødelagt med sin schæfersnak

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-02-10 00:02

Pwh skrev:

> Den gruppe har en der hedder john ødelagt med sin schæfersnak

Bliver jo nød til at have sådan en hund når der står for flere hundrede
tusind kr knallerter i min stald

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk