Importere Outlook Express filer til Outloo~
Fra : Trine Piltoft

Dato : 15-02-10 21:42

Jeg har fået mig en ny PC hvor der kun er inst. Outlook. Har tusindevis af
emails, som jeg ikek ønsker at miste, og har nu i 2 dage forgæves forsøgt at
importere dem ind i Outlook. Kan det bare ikke lade sig gøre, eller er det
mig der er fuldstændigt håbløs ??
Hvis det kan lade sig gøre, håber jeg der sidder en venlig person som kan
forklare mig hvordan

--
Mvh. Trine

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-02-10 22:12

Trine Piltoft skrev den 15-02-2010 21:42:
> Hvis det kan lade sig gøre, håber jeg der sidder en venlig person som kan
> forklare mig hvordan

Microsoft har en beskrivelse af, hvordan man gør:
http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA010943871033.aspx

Hvis den ny PC har gratis prøvetid på Outlook, vil du så betale, når
prøvetiden udløber? Der findes gratis mailprogrammer, og hvis det
alligevel ender med et gratis program, tror jeg, at det er lettest at
springe Outlook over.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-02-10 07:10

> Microsoft har en beskrivelse af, hvordan man gør:
> http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA010943871033.aspx

Har prøvet det, men det virker ikke. Der kommer 1 besked i min indbakke om
at det er lykkedes, men det er alt - de andre (tusindevis) af beskeder er
ikke at finde. Det var ogå et problem at få mine adresser ind, men det
lykkedes med møje og besvær via en omvej i windows mail.
Jeg begynder at tænke at det slet ikke kan lade sig gøre

> [...]
> prøvetiden udløber? Der findes gratis mailprogrammer, og hvis det
> alligevel ender med et gratis program, tror jeg, at det er lettest at

Det er ikke et prøveprogram - den fuldte med officepakken. Har slet ingen
idé om hvilket gratisk program jeg skulle vælge. Har altid brugt express og
været glad for det....

Mvh Trine

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-02-10 13:29

Trine Piltoft skrev den 16-02-2010 07:10:

> [...]
> lykkedes med møje og besvær via en omvej i windows mail.
> Jeg begynder at tænke at det slet ikke kan lade sig gøre

Jeg har ikke selv prøvet Microsofts procedure, og jeg kan ikke lige pege
på noget, hvor det kan gå galt.

> Det er ikke et prøveprogram - den fuldte med officepakken. Har slet ingen
> idé om hvilket gratisk program jeg skulle vælge. Har altid brugt express og
> været glad for det....

Jeg bruger mailprogrammet Thunderbird. Mails og kontoindstillinger
overføres normalt ved at have Outlook Express og Thunderbird installeret
på samme PC og vælge importering i Thunderbird. Dette ødelægger ikke
noget i Outllok Express. så hvis man ikke er tilfreds med Thunderbird,
kan man bare afinstallere den igen. NÃ¥r det hele er kommet til at virke
i Thunderbird, kan det let flyttes over på en anden PC.

Thunderbird kan hentes her: http://mozilladanmark.dk/produkter/
Overførsel til anden PC:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=6906
Hjælp kan fås i ovennævnte forum.

Nogle indlæg har henvist til et program, som hedder Sylpheed,
http://sylpheed.sraoss.jp/en/. Det er måske det program, som ligner
Outlook Express mest. Jeg har ikke prøvet det.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-10 22:11

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
Har du kigget ordentligt efter. Når man importerer til Outlook, kommer de
importerede mails ikke i indbakken osv. Der oprettes lidt nede en
importmappe og herunder ligger indbakke osv. så med de importerede mails.
Jeg har gjort det flere gange fra dels outlook express og fra windows mail.

Kurt

Fra : co@ch [4130]

Dato : 21-02-10 09:38

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> idé om hvilket gratisk program jeg skulle vælge. Har altid brugt express

Har oprettet din mailkonto i Outlook?

Hvis du endnu ikke er nået så langt som at oprette mailadresse og alle de
tilhørende data om pop3 og smtp server,
kan du ikke importere noget som helst ind i Outlook.
Det ser ud som om, men det sker ikke.....der SKAL en konto til.

Mvh
Bri@n

Fra : emjeppesen

Dato : 21-02-10 12:34

co@ch [4130] skrev:

> [...]
>kan du ikke importere noget som helst ind i Outlook.
>Det ser ud som om, men det sker ikke.....der SKAL en konto til.

Ja, og hun skal jo også have eksporteret fra Outlook Express, før hun
kan importere.

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-02-10 23:23

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Ja, og hun skal jo også have eksporteret fra Outlook Express, før hun
> kan importere.
>
> Hilsen emj

Jeg har lige hjulpet en bekendt med dette.
Når det er outlook 2007, er det kompliceret med at eksportere og importere.
Men eftersom der er adgang til den pc, hvor der skal importeres fra, er der
en nem metode.
Installer outlook på den pgl. pc. Herefter importerer man både
kontoindstillinger, mails og kontaktpersoner i outlook på denne pc. Det
eneste den ikke kan finde ud af under denne import, er password til
mailkontoen. Alt andet bliver importeret. Så bare hav password klar, og det
kører i olie.
Herefter kopierer man outlook.pst filen og sætter den ind på den nye pc,
således at den overskriver den outlook.pst, som ligger der.
Så kører det. Under Funktioner-Indstillinger kan man se, hvor den lagrer
outlook.pst.
På forskellige styresystemer er det ikke samme sted.
Man kan også søge efter den i Stifinder, her skal man bare huske at markere,
at der også skal søges efter skjulte filer.

Kurt

Fra : Mogens

Dato : 16-02-10 23:04

Efter mange tanker skrev Trine Piltoft:
> [...]
> mig der er fuldstændigt håbløs ??
> Hvis det kan lade sig gøre, håber jeg der sidder en venlig person som kan

Hvor har du dine mail liggende, liger de på den NYE maskine?

Mogens
mohen@SLETc.dk