mac tastatur eller logitech ??
Fra : jagge

Dato : 15-02-10 14:59

Hey

jeg er ved at udvikle lidt "musearm" så jeg skal stoppe med at skrive på
min bærbare og have et eksternt keyboar til den.

Det skal være et trådløst og kandidaterne er Apples eller Logitech. Har
overvejet Apple men er lidt usikker på om det er form mere end ergonomi
?

Så derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer med tastatur, gerne hvis
nogen har haft lidt musearm.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-02-10 15:03

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> ?
>
> Så derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer med tastatur, gerne hvis

jeg har et Apple "Alu" tastatur derhjemme og er _meget_ tilfreds .. .og
jeg har haft min del af Logitec, noname, IBM etc. tastaturer igennem
tiden. De relativt flade taster og det faktum at vandringen er meget
kort gør at det er ekstremt behageligt at skrive på ... for mig! ...
tastaturer er lige så indvivduelle som mennesker ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-02-10 15:14

> [...]
> kort gør at det er ekstremt behageligt at skrive på ... for mig! ...
> tastaturer er lige så indvivduelle som mennesker ...

Ok takker. Jeg vil også gerne have noget der er redt fladt.

MVH

Jakob

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-02-10 16:17

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ok takker. Jeg vil også gerne have noget der er redt fladt.

Bruger Apples og synes det er fantastisk.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : jagge

Dato : 16-02-10 18:17

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Bruger Apples og synes det er fantastisk.

Ok takker :0)

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-10 20:40

jagge skrev:
> [...]
> ?
>
> Så derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer med tastatur, gerne hvis

Der findes ikke noget bedre tastatur end et IBM Model M. Alt andet er
inferiørt. Synes jeg.

Desværre fåes det ikke i trådløs model :(

Fra : jagge

Dato : 16-02-10 17:51

inferiørt. Synes jeg.

> Desværre fåes det ikke i trådløs model :(

Ahh ok det kigger jeg på selvom det trådløse har lidt høj vægtning også

Tak for tippet

Mvh

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 15-02-10 14:36

On 15 Feb., 14:58, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
>
> Det skal være et trådløst og kandidaterne er Apples eller Logitech. Har
> overvejet Apple men er lidt usikker på om det er form mere end ergonomi
,,,,,,,,,,,,,,
Apples nye er lækkert. Ergonomien er i top.

Hilsen
Jens

Fra : jagge

Dato : 15-02-10 23:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> Apples nye er lækkert. Ergonomien er i top.

Ok så ryger jeg ok på sådan et, de er jo også ret pæne .0)

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 16-02-10 17:53

ja

> Ok så ryger jeg ok på sådan et, de er jo også ret pæne .

Stort minus der lige er gået op for mig. Hvorfor sælen kan man ikke få
det trådløst inkl numerisk tastatur , øv øv

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-02-10 18:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Stort minus der lige er gået op for mig. Hvorfor sælen kan man ikke få
> det trådløst inkl numerisk tastatur , øv øv

Personligt synes jeg trådløse er lidt irriterende (det er med tråd og
numerisk det jeg har). Man skal vente på at det tænder/connecter, det
løber tør for batteri og den slags.

Det mediecenter eller lign er det fint, men ellers gør det da ikke noget
med en lille ledning.
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-10 15:27

On 16 Feb., 17:52, jagge <ja...@noname.invalid> wrote:
> ja

> Stort minus der lige er gået op for mig. Hvorfor sælen kan man ikke få
> det trådløst inkl numerisk tastatur , øv øv

,,,,,,,,,,,
Skulle jeg råde dig til det bedste, så skulle du tage det lange
numeriske tastatur fra Apple med "hale" du ofrer en USB-port-MEN!!!-
der er to!! USB porte i tastaturet! De sidder bedre end laptoppens som
jo sidder ved siden af hinanden således at brede gadgets kommer i
vejen for hinanden. Ovenikøbet er der et i hver side et stykke inde,
så konnektions ikke stikker voldsomt ud til siderne. Fordelen er at
tastaturet er "instant on!" og er på tids nok til at trykke "ALT" i
opstarten ved dualboot. Blu-tooth-tastaturet er på lidt inde i
opstarten, hvilket kan være irriterende. Nu har du ganske vist
laptoppens eget tastatur. Men alligevel. Ser du der er en masse gode
knapper på det lange, for eksempel "Delete." Hvis du bemærker det så
bruger de også dette tastatur i Humacs egne forretninger.

Det var hvad du burde vælge. Jeg sidder selv ved det lige nu og har
parkeret Blu-tooth tastaturet. Samme ergonomi, men det lange er det
bedste.

Hilsen
Jens