upload script
Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 03-08-01 23:52

Jeg sidder og roder med noget upload og har fundet et script på zend.com som
jeg har modificeret lidt.

Jeg har tilføjet de to $HTTP_POST_VARS i toppen pga jeg ligger på en windows
server.
Jeg har tilføjet if($submit){} om scriptet.
Jeg har tilføjet $PHP_SELF som action i stedet for do_upload.php
Jeg har ændret stien til hvor filen skal havne.
Original kode http://www.zend.com/codex.php?id=340&single=1

------

<?
/*upload.php*/

$img1_name = $HTTP_POST_VARS[img1_name];
$submit = $HTTP_POST_VARS[submit];

if($submit)
{

if ($img1_name != "")

if($img1_size > 20000)

echo "File size is bigger than 20kb!";
exit;
}

@copy("$img1", "/www/$img1_name")
or die("No copy!");

} else

die("No input file!");

}
}
?>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Uploaded</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<P>File name<? echo "$img1_name"; ?>, <br> File Size <? echo "$img1_size";
?> byte <br>
File Type <? echo "$img1_type"; ?>.</P>

</BODY>
</HTML>

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Upload example</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<FORM METHOD="post" ACTION="<?php echo $PHP_SELF; ?>"
ENCTYPE="multipart/form-data">

<INPUT TYPE="file" NAME="img1" SIZE="30"></p>

<P><INPUT TYPE="submit" NAME="submit" VALUE="Send"></p>

</FORM>

</BODY>
</HTML>

Jeg får dog følgende fejl når jeg forsøger at uploade en fil ?

Warning: Max file size of 2 bytes exceeded - file [img1] not saved in
Unknown on line 0
No input file!

Og jeg har tjekket at filen ikke er over de 20kb.

Hvorfor ?

Det er ikke så meget lige dette script jeg skal bruge, blot finde ud af at
uploade en fil.
Hvilket jo ikke burde være så svært :)

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Mickey

Dato : 04-08-01 00:15

"Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Warning: Max file size of 2 bytes exceeded - file [img1] not saved in

> Og jeg har tjekket at filen ikke er over de 20kb.

2 bytes i fejlen, 20kb siger du - der er lige en forskel...

--
|-|$235-|)k - Mickey
Ekstra Bladet om humor:

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 04-08-01 00:38

Nu har jeg ikke lige undersøgt hvordan PHP ser på størrelsen af filer, men
som der står i koden :

if($img1_size > 20000)

echo "File size is bigger than 20kb!";
exit;
}

File size is bigger than 20kb! - læser jeg som at så skal man kunne uploade
ting under 20kb - right ?
Jeg har selv før jeg skrev i gruppen forsøgt at sætte et par ekstra nuller
på i tilfælde af at det skulle
være det, fejlen var dog stadig den samme efter det :)

/Ronni

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-08-01 04:04

"Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message

> Det er ikke så meget lige dette script jeg skal bruge, blot finde ud af at
> uploade en fil.
> Hvilket jo ikke burde være så svært :)

Du kan eventuelt kigge lidt på http://www.ogj.dk/scripts/class.upload.phps
hvor jeg har en klasse liggende, der skulle gøre det lidt nemmere at tjekke
de forskellige ting ved upload.

Der er lidt forklaringer i selve filen, men hvis det ikke er nok så kan du
jo altid vende tilbage.

--
Med Venlig Hilsen Michael

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 04-08-01 11:00

> [...]

> Jeg får dog følgende fejl når jeg forsøger at uploade en fil ?
>
> Warning: Max file size of 2 bytes exceeded - file [img1] not saved in

Du kan godt se forskellen på den her fejlbesked og den du selv har skrevet,
ikke?

Den her kommer fra PHP selv, som kigger på indstillingen for max størrelse
ved upload, den står i din php.ini.

Derudover ser det ud somom du har sat din webserver forkert op, så den ikke
kan finde ud af at hvis du laver en POST mod en fil, så kan den ikke finde
ud af hvilken fil det er du ville parse (hvordan det er lykkedes dig at gøre
det, skal jeg ikke kunne sige)

Se iøvrigt følgende:
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php
samt de her: