Letvægtsheadset
Fra : Mogens

Dato : 15-02-10 09:16

Findes der et headset med flg. egenskaber:
1) God lyd med noise reduction (primært støj fra aircon anlægget i fly)
2) Leverer god lyd
3) Letvægts og portabel, d.v.s. fylder ikke ret meget og tager ikke
skade af at ligge og rode i Fjällräven
4) Øremufferne er ikke for store/varme at have på.
5) Har mikronfon så den osse kan bruges til Skype og evt. sammen med en
Sony Ericsson mobil (ved at sidstnævnte kræver en adapter fra 3,5 mm til
SE's tåbelige stik)

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 10:34

Mogens skrev:
> [...]
> 5) Har mikronfon så den osse kan bruges til Skype og evt. sammen med en
> Sony Ericsson mobil (ved at sidstnævnte kræver en adapter fra 3,5 mm til

Uden at kende produktet nærmere, kunne du måske undersøge Sennheisers
løsninger? De plejer i hvert fald at lave god bøflyd
Tjek fx
http://www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/root/private_headsets_office-sh-500-series-call-center
Se CC 520 og CC 550-modellerne.

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 10:47

Morten skrev:

> Uden at kende produktet nærmere, kunne du måske undersøge Sennheisers
> løsninger? De plejer i hvert fald at lave god bøflyd
> [...]

Creative laver tilsyneladende også noget, du måske kan bruge?
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=866&product=15882&listby=

Mvh.
Morten

Fra : Mogens

Dato : 15-02-10 11:26

Morten wrote:

> Creative laver tilsyneladende også noget, du måske kan bruge?
> [...]
Tusind tak for linksene Morten. Jeg havde også umiddelbart Sennheiser og
Bose i tankerne, men det er ofte lidt svært ud fra specs at vurdere
størrelse, vægt, holdbarhed etc.

Mange headsets beskriver at de anvender noise reduction, men jeg tror
det i langt de fleste tilfælde kun gælder mikrofonen. Min tanke er en
elektronisk støjreduktion indbygget i selve øre-"bøffen", hvilket dog
desværre nok nødvendiggør batteri hvorved vægt/størrelse går den gale vej.

Jeg hører ofte podcasts når jeg flyver, og primært sprogundervisning.
Desværre er der så meget larm i dagens fly er det er umuligt at
koncentrere sig om de ofte subtile nuancer i udtale etc. hvis man bruger
et almindeligt headset. Skruer man helt op for lyden er det oftest ikke
engang nok, men så risikerer man også at beskadige sin hørelse.

Sad også i går i lufthavnen og gloede i et par timer uden egentlig at
kunne lave noget som helst. Djævelsk spektakel af udkald til fly og
pladrende børn og kvinder overalt :)

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 11:42

Mogens skrev:

> [...]
> elektronisk støjreduktion indbygget i selve øre-"bøffen", hvilket dog
> desværre nok nødvendiggør batteri hvorved vægt/størrelse går den gale vej.

Velbekomme

Det var det bedste, jeg kunne diske op med i forhold til dine krav (der
ikke er små

Jeg kender som anført ikke produkterne, men kan se at Creatives løsning
bygger på lydreduktion via mikrofonen:
"Ikke kun lyden fra de indkommende opkald er krystalklar, også ens egen
stemme gengives i topkvalitet takket være den justerbare støjreducerende
mikrofon, der fjerner baggrundsstøj." Ja, de lover ikke så lidt...

Mon ikke, det samme gør sig gældende for Sennheisers vedkommende? Det
kræver nok en del benarbejde at finde et headset med både mikrofon og
støjreduktion via mikrofoner placeret på ørebøfferne. Mange headsets,
der har mikrofonerne placeret dér, har ikke også mikrofon på pind til
tale - og de bruger stort set alle batteri til at skabe 'modlyden'. Det
er i hvert fald min oplevelse. Jeg har selv et sæt uden pind.

Men prøv da at søge videre - fx på ordene 'noice cancelling microphone'
eller sådan noget lignende.

God fornøjelse med projektet

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 11:47

Morten skrev:

> [...]
> tale - og de bruger stort set alle batteri til at skabe 'modlyden'. Det
> er i hvert fald min oplevelse. Jeg har selv et sæt uden pind.

Jeg glemte at anføre, at du næppe behøver at frygte, at batterierne er
placeret i bøfferne - det plejer at være i en lille boks monteret på
ledningen, så headsettet ikke belastes af vægten.

Mvh.
Morten

Fra : Mogens

Dato : 15-02-10 12:41

Morten wrote:

> [...]
> placeret i bøfferne - det plejer at være i en lille boks monteret på
> ledningen, så headsettet ikke belastes af vægten.

Hej Morten,
Jeg er idag den "lykkelige" ejer af et par Creative HN-700 som dæmper
elektronisk, men jeg er træt af dem fordi de fylder for meget, og ikke
mindst er de ulideligt varme at bruge. De har to stk. AAA batterier
siddende i låget på den ene "bøf".

Det alternativ som jeg har kunnet finde er
http://www.bose.dk/EU/en/home-entertainment/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/qc3/index.jsp.
Disse er nok toppen af poppen idag, men voldsomt prissat (2995!). Og
hvor store de er sammennoldt med Creativen ved jeg ikke engang. De har
indbygget genopladeligt batteri i bøffen.

Der findes næppe nogle af denne type med indbygget mikrofon :(

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 13:07

Mogens skrev:

> [...]
> elektronisk, men jeg er træt af dem fordi de fylder for meget, og ikke
> mindst er de ulideligt varme at bruge. De har to stk. AAA batterier

Hm, det er da ikke vægtmæssigt praktisk med batterierne dér...

> [...]
> hvor store de er sammennoldt med Creativen ved jeg ikke engang. De har
> indbygget genopladeligt batteri i bøffen.

Det var godt nok en hamper pris! Jeg er generelt ikke imponeret af Boses
almindelige højttalere, men hvordan deres headsets fungerer, ved jeg
ikke. - Men det koster dig jo også kun 3000 kr. at finde ud af det

> Der findes næppe nogle af denne type med indbygget mikrofon :(

Nej, det tror jeg heller ikke. Jeg er ikke faldet over dem, i hvert
fald. Måske du skulle ringe rundt til nogle kontorforsyningsfirmaer
eller lignende for at orientere dig? Det kunne jo være, de havde haft en
lignende forespørgsel tidligere?

God fornøjelse!

Mvh.
Morten

Fra : Leif Neland

Dato : 15-02-10 21:31

Mogens skrev:
> [...]
> 5) Har mikronfon så den osse kan bruges til Skype og evt. sammen med en
> Sony Ericsson mobil (ved at sidstnævnte kræver en adapter fra 3,5 mm til

Hvis turen går til USA, så køb dette i Radio Shack:

http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=3522500

Opfylder alle krav.
Giver en imponerende reduktion.
Duer dog ikke udendørs på plæneklipperen, der kommer vindstøj i
mikrofonen, der opfanger støjen.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Mogens

Dato : 18-02-10 14:07

Mogens wrote:
> [...]
> 5) Har mikronfon så den osse kan bruges til Skype og evt. sammen med en
> Sony Ericsson mobil (ved at sidstnævnte kræver en adapter fra 3,5 mm til
Endte med at købe en Sennheiser PXC150 Noiseguard. Den har ingen
mikrofin, men er ellers tæt på den perfekte løsning! Vejer og fylder
stort set intet, og den eliminerer udenomslyd via en mikrofon man har
hægtet på lomme/bælte (heri sidder også 2 AAA batterier), og ud fra
mikrofonens registreringer sendes så en 180 graders modlyd ind i
headset'et. Har kun p.t. prøvet hvor jeg sad ved siden af en støjende
PC. Straks man tænder for mikrofonen bliver der komplet ro for suseriet.

Der medfølger iøvrigt en adapter fra Jack til de gammeldags 2-stik som
mange flyselskaber stadig bruger.

Gav 250 kroner, men for så fin teknologi må man jo til lommerne :)

Fra : Morten

Dato : 18-02-10 14:24

Mogens skrev:

> [...]
> mange flyselskaber stadig bruger.
>
> Gav 250 kroner, men for så fin teknologi må man jo til lommerne :)

Det er da heldigvis langt fra de 3000 kr., du skulle have lagt fra Boses
løsning

Tillykke - og tak for afrunding på sagen

Mvh.
Morten