bedste installationsprocedure
Fra : jagge

Dato : 14-02-10 19:00

Hey

Nu skal det være med 10.6. jeg har tidligere fået at vide at man kan
installere via en dummy bruger, MEN jeg er ikke sikker på at der ikke er
problemer i min nuværende profil så jeg vil gerne gøre det mere "rent".

Hvad er så den bedste procedure. Hvis jeg nu laver et clean install af
10.6 kan man så via timemachine få adgang til en komplet mappe struktur
og så slæbe mapper over en efter en ?

Hvad med kontakter, mails etc ?

Det er jo selvføligeligt lidt bøvlet med alle de programmer etc, men
synes bare der er en gammel vane der siger mig at en clean install er
bedre, men det kan godt være det er windåse tænkning ??

Hvad ville i gøre ?

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-02-10 19:24

jagge wrote:
> [...]
> synes bare der er en gammel vane der siger mig at en clean install er
> bedre, men det kan godt være det er windåse tænkning ??

Tja, jeg har stadig snekatten liggende og mjave om at blive
installeret. - Jeg gør ihvertfald det, at jeg installerer det hele
fuldstændig fra grunden på en ren og nyformatteret diskpartition og så
tilføjer div. programpakker efterhånden, som jeg får brug for. - Altså
hverken noget med 'dummies', 'arkiver og installer eller installering
oveni bestående 10.5.x...

Nå ja, på den måde får jeg jo også ryddet op i de programmer og
værktøjer, jeg ikke bruger eller sjældent bruger...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 19:27

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> synes bare der er en gammel vane der siger mig at en clean install er
> bedre, men det kan godt være det er windåse tænkning ??

Du kan instalere en clean 10.6 .. oprette en bruger, restore din gamle
brugers data fra timemachine og flytte de ting du har brug for fra den
gamle bruger til den nye bruger ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 19:43

> Du kan instalere en clean 10.6 .. oprette en bruger, restore din gamle
> brugers data fra timemachine og flytte de ting du har brug for fra den
> gamle bruger til den nye bruger ...

OK det prøver jeg.

Tak skal du have.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 19:56

> OK det prøver jeg.
>
> Tak skal du have.

og du kan fra TimeMachine vælge en alternativ destination til din
restore ..

/thomas