Hvordan er det med Mail og exchange ??
Fra : jagge

Dato : 14-02-10 18:33

Hey

Jeg har på mit arbejde en mailkonto på en exchange server. Ligenu henter
jeg det via mail men blot som Imap.

Jeg ville egentlig gerne koble helt op via exchange og mail MEN da jeg
prøvede det første gang skete der det at jeg så fik "påduttet"
adresserne fra min exchange konto i adressebogen, og jeg mener også at
exchange kontoen overtog Ical.

Jeg vil dog gerne kunne sortere mine mails i mapper, således at dette
også afspejler sig i min exchange konto men kan ikke finde ud af
hvordan.

Jeg tør ikke rigtigt experimentere med det af frygt for at hvis jeg
opretter den som exchange konto så går den ind og overskriver min Ical,
og Contacts. Nogen erfaringer ??

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-10 18:42

jagge skrev:

> Jeg tør ikke rigtigt experimentere med det af frygt for at hvis jeg
> opretter den som exchange konto så går den ind og overskriver min Ical,
> og Contacts. Nogen erfaringer ??

Lav et snapshot med Time Machine lige inden du går igang. Eksperimenter
grundigt. Kan du ikke lide resultatet, ruller du tilbage.

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 18:51

> Lav et snapshot med Time Machine lige inden du går igang. Eksperimenter
> grundigt. Kan du ikke lide resultatet, ruller du tilbage.

Ok er det en speciel funktion i time machine eller er det bare den
almindelige backup jeg tager ??

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-10 18:52

jagge skrev:

> Ok er det en speciel funktion i time machine eller er det bare den
> almindelige backup jeg tager ??

Helt almindeligt som du plejer.

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 18:55

> Helt almindeligt som du plejer.

OK super, det prøver jeg af. Takker.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 18:44

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil dog gerne kunne sortere mine mails i mapper, således at dette
> også afspejler sig i min exchange konto men kan ikke finde ud af

det kan du via imap .. mapper i imap burde være de samme på exchange
serveren ...

> Jeg tør ikke rigtigt experimentere med det af frygt for at hvis jeg
> opretter den som exchange konto så går den ind og overskriver min Ical,
> og Contacts. Nogen erfaringer ??

den overskriver vel ikke noget .. den skulle gerne lægge sig sideløbende

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 18:50

> det kan du via imap .. mapper i imap burde være de samme på exchange
> serveren ...

> den overskriver vel ikke noget .. den skulle gerne lægge sig sideløbende

Hmm kan ikke huske det. Jeg mener bestemt at da jeg eksperimenterede med
det sidst så det ud til at den ville overskrive. Men jeg prøvet det med
at lave en backup inden og så rulle tilbage.

Skulle det kunne lade sig gøre at få kalender funktionaliteten med over
så jeg evt kan se mine kollegaers åbne kalendre etc ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 18:52

> [...]
>
> Skulle det kunne lade sig gøre at få kalender funktionaliteten med over
> så jeg evt kan se mine kollegaers åbne kalendre etc ??

jep

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 18:55

> jep

Fedt, også på 10.5 ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-02-10 19:07

> Fedt, også på 10.5 ?

nej, 10.6 ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-02-10 19:42

> nej, 10.6 ..

Ahh damn, køber den i ugen der kommer så skal der skiftes.

Tak for tippet.

MVH

Jakob