Hjælp til problem med php kontaktform
Fra : Simon nejst

Dato : 13-02-10 19:26

Hej,

Jeg er helt ny i hjemmeside design og har fået lavet en
hjemmeside af html og css. Jeg har fået en bid php kode til en
kontakt/tilmeldings formular og den virkede fint - no problems -
igår aftes. Intet er ændret i koden siden.

Men i dag gider den ikke sende :(

Er der mon nogen derude som ku hjælpe mig, for kan simpelthen
ikke overskue koden mere. Har kigget på det 117 gange nu og kan
ikke se hvad der er galt. Vil blive meget glad hvis der sidder en
med et par kloge ord eller to forklaret på forståeligt
begyndersprog :)

Jeg har min html fil her:
http://www.c-svenstrup.dk/dh-cup/tilmelding.htm

Og min php fil her - gemt som txt fil - kunne ikke få den til at
vise den ellers. Den hedder "rigtigt" tilmeldsend.php :
http://www.c-svenstrup.dk/dh-cup/php.txt

Så vidt jeg kan se er der "bare" send-funktionen der ikke virker,
da php'en godt vil komme med den fejlmelding jeg har bedt den om,
hvis man sender uden at ha indtastet i alle felter. Den kan bare
ikke finde ud af at "sende-sende", det sådan "rigtigt" :(

Håber ikke det lyder for indviklet :S

Tak for jeres tid!

Mvh. Simon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-02-10 21:45

Den 13-02-2010 19:25, Simon nejst skrev:
> [...]
> hvis man sender uden at ha indtastet i alle felter. Den kan bare
> ikke finde ud af at "sende-sende", det sådan "rigtigt" :(

Hej Simon

Har du fået løst problemet?
Hvis andre skal kunne se din php kode kan du gemme din fil som
..phps eller kopiere den ind på http://pastebin.com/ og derefter
henvise til den adresse, der efterfølgende bliver oprettet.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Simon nejst

Dato : 13-02-10 23:23

så prøver jeg igen med php koden

http://pastebin.com/m4c8cac73

så håber jeg at det kan hjælpe for jeg har stadig ikke kunne se
fejlen.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 13-02-10 23:37

Simon nejst <simonnejst@msn.com> writes:

> [...]
> hvad der er galt. Vil blive meget glad hvis der sidder en med et par
> kloge ord eller to forklaret på forståeligt begyndersprog :)

"Svend Estridsen" har lige forsøgt at tilmelde sig, men han endte med
at få en blank side. Det tyder på at dit kald af funktionen mail()
returnerer en fatal fejl, der bliver undertrykt. Har du undersøgt om
du har en fejl-log et sted?

Uden at have en eller anden form for fejltekst at gå efter, bliver
det pokkers besværligt at debugge for dig.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-02-10 23:55

On 13 Feb 2010 22:22:37 GMT
Simon nejst <simonnejst@msn.com> wrote:

> så prøver jeg igen med php koden
>
> http://pastebin.com/m4c8cac73
>
> så håber jeg at det kan hjælpe for jeg har stadig ikke kunne se
> fejlen.

Hvis denne fejler "if (isset($_POST['sendMail']))", vil du blot se en
tom side. Så derfor kan du prøve at indsætte en linje mellem linje 38 og
linje 39 med følgende indhold:
echo "<h1>Formen medsendte ikke det skjulte felt 'sendMail'</h1>";

Ser du ovenstående kommentar, når du kalder siden, skal du altså
kontrollere din fil tilmelding.htm, og sikre dig at der i denne fil
findes følgende et eller andet sted mellem <form ....> </form>
<input type="hidden" name="sendMail"/> eller at din submit knap har
følgende udseende:
<input type="submit" name="sendMail" value="Tilmeld"/>

Et sidste fejlkilde kan være, hvis du har angivet følgende i dit forms
element: method="get" eller du helt har udeladt method="post", da
method har default værdien get.
- --
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
windows.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-02-10 00:02

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> [...]
> linje 39 med følgende indhold:
> echo "<h1>Formen medsendte ikke det skjulte felt 'sendMail'</h1>";

Det oprindelige indlæg indeholder et link til siden med formen. Både
submitknappen og typen er korrekt i forhold til dine råd, så enten er
vi to der er blevet blinde, eller også er det mail() der fejler på en
skummel måde.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-10 00:21

On Sun, 14 Feb 2010 00:02:17 +0100
Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> wrote:

> [...]
> submitknappen og typen er korrekt i forhold til dine råd, så enten er
> vi to der er blevet blinde, eller også er det mail() der fejler på en

Case closed For enden af linje 12 befinder der sig et semicolon (;).
Fjern dette, og det virker igen.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Simon nejst

Dato : 14-02-10 13:09

Michael Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Case closed For enden af linje 12 befinder der sig et semicolon (;).
> Fjern dette, og det virker igen.
>
> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussen
> http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
> A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
> windows.

jeg har prøvet at ændre det du har skrevet i line 12 men det har ikke
ændret noget for mig.
jeg kan se i min mail at der er en som har prøvet at sende en tilmelding
kl 0027 som er gået igennem. (mir@miras)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-10 17:39

On 14 Feb 2010 12:08:59 GMT
Simon nejst <simonnejst@msn.com> wrote:

> jeg har prøvet at ændre det du har skrevet i line 12 men det har ikke
> ændret noget for mig.
Hvordan ser din kode ud nu? Du er sikker på, at du har lagt den nye fil
op på serveren?
> jeg kan se i min mail at der er en som har prøvet at sende en tilmelding
> kl 0027 som er gået igennem. (mir@miras)

Det var mig, med en kopi af din kode på min egen server.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Simon nejst

Dato : 14-02-10 19:29

> [...]
> op på serveren?

> Det var mig, med en kopi af din kode på min egen server.

Det er da mææærkeligt :(

Det er den rigtige fil der ligger der ude, har lige eftertjekket.
Der er en kopi af koden her: http://pastebin.com/d7e4b2b9d

Kan det være et problem med der hvorfra man har sin side uploadet? Kender
ikke så meget til det.... jeg har købt hos one.com ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-10 21:52

On 14 Feb 2010 18:28:47 GMT
Simon nejst <simonnejst@msn.com> wrote:

> Det er den rigtige fil der ligger der ude, har lige eftertjekket.
> Der er en kopi af koden her: http://pastebin.com/d7e4b2b9d

Jeg har lige testet igen men filen fra ovenstående link. Det ser ud til
at virke herfra.
> Kan det være et problem med der hvorfra man har sin side uploadet? Kender
> ikke så meget til det.... jeg har købt hos one.com ?

Hvis filen hos one.com er den samme, som den du linker til ovenfor, og
mit seneste forsøg giver en mail i din indbakke, er der noger, der
kunne tyde på, at du skal tage kontakt til one.com.

For at være helt sikker i din sag, kan du tilføje nedenstående linjer
umiddelbart efter <?php:

Altså:
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-10 21:57

On Sun, 14 Feb 2010 21:51:38 +0100
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> Hvis filen hos one.com er den samme, som den du linker til ovenfor, og
> mit seneste forsøg giver en mail i din indbakke, er der noger, der
> kunne tyde på, at du skal tage kontakt til one.com.

Det er ikke dette, der rammer dig?
http://phpbb2.dk/forum/viewtopic.php?p=50693

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Simon nejst

Dato : 19-02-10 23:41

Ja, af uforklarelige årsager virker det så igen nu efter at ha stået på
standby i en lille uge. Jeg har haft skrevet til one som ville få en
tekniker til at kigge på koden, men har intet hørt derfra.

Jeg har netop uploadet filerne påny og det virker som det skal.

Underligt - men skønt! :)

Tak for hjælpen alle og god weekend!