Nyt liv til gl PC/HTPC?????
Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-02-10 21:09

Hej.

Min PC er efterhånden ved at være lidt for gammel, men inden den skal på
pension overvejer jeg om det er vær at give lidt mere levetid med et nyt
grafikkort.

formålet med et nyt grafikkort skulle være at frigive lidt krafter fra
CPU'en og gør det muligt at afspille DRHD via mediaprotal.

Jeg ved at et Atom330 ION kort kan opfylde mine krav. men kan jeg upgradere
min nuværende PC til samme ydelse som en sådan ved skift af grafikkort???

Mit system er:
Asus A8V delux K8T800pro S939
AMD Athlon64 3200+
1G RAM
Radeon 9600 series 256MB ram, 8xAGP
http://www1.sapphiretech.com/en/products/graphics_overview.php?gpid=51
Win XP

Det grafikkort jeg så evt. vil "offer" penge på er
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=hd+4650&pid=629399
selvom at det ikke er passivt kølet. Men der er desværre ikke så mange 8xAGP
at vælge imellem længere. Andre bud på kort modtages gerne.

Men kan det i det hele taget betale sig at rode med en update at en så
gammel PC?

På forhånd tak for alle svar.

Mvh
Martin

Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-02-10 09:39

Hej

Skal ingen indlæg opfattes som om at det slet ikke kan betale sig

Fra : jk

Dato : 14-02-10 17:28

On Thu, 11 Feb 2010 21:09:10 +0100, "Martin Nielsen"
> [...]

>at vælge imellem længere. Andre bud på kort modtages gerne.
>
>Men kan det i det hele taget betale sig at rode med en update at en så

Jo, det grafikkort kan med hardware dekodning afspille både blueray og
mp4.

Men hvis du tænker på at sætte et digitalt tunerkort i og optage
HD-TV, så tror jeg, at det kræver sata2 og muligvis 64 bits
styresystem. Det er ialfald min erfaring. Det er ikke så cpu-sultent;
men harddisken er problemet. Der er også for lidt ram.

mvh

John