Dvb-c kort
Fra : Jt

Dato : 10-02-10 21:42

Efter stofa har gjort alle digitale kanaler i min kabelpakke gratis
har jeg kigget på dette kort

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996

Nogen der har erfaringer med dette kort på stofa antenneanlæg
Erfaringer med mediecenteret i win7 (kombatibelt?)

Eller andre anbefalinger af tv kort (ligegyldigt om det er pci eller usb)
--
På forhånd tak
Johnny

Fra : Max

Dato : 10-02-10 21:45

Hej Jt

> Efter stofa har gjort alle digitale kanaler i min kabelpakke gratis
> har jeg kigget på dette kort

Jeg har luret på om det var det de mente, og det er
så rigtigt.

> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=408996

Jeg har luret på det kort også, så jeg kikker lige med.

--
Mvh Max

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-10 06:04

Jt <hindbaer@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Erfaringer med mediecenteret i win7 (kombatibelt?)
>
> Eller andre anbefalinger af tv kort (ligegyldigt om det er pci eller usb)

I Humac kan man også få et usb-kort. Elgato Hybrid, inklusive software.
Tilsluttes antenne eller kabelnet og sættes ind i usb-port.

<http://shop.humac.dk/pl/Mac_Tilbehør__Tv_Tunere_516.aspx>

Tilsyneladende er der en del alternativer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-02-10 17:52

Per Rønne skrev:

> I Humac kan man også få et usb-kort. Elgato Hybrid, inklusive software.
> Tilsluttes antenne eller kabelnet og sættes ind i usb-port.

Virker kun på Mac. Det tror jeg er en væsentlig faktor her.

Fra : Jt

Dato : 11-02-10 18:47

Ja det er ret væsentligt
Da jeg kun kører med Win7

Fra : Per Rønne

Dato : 11-02-10 20:17

> Virker kun på Mac. Det tror jeg er en væsentlig faktor her.

Ja, men er det ikke primært et spørgsmål om at Elgatos software kun
findes til Mac?

Lidt googling synes da også at afsløre at også Windows understøttes:

<http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/produ
ct1.en.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-10 00:56

Per Rønne skrev:

> Ja, men er det ikke primært et spørgsmål om at Elgatos software kun
> findes til Mac?

Det er også et spørgsmål om drivere. Eksempelvis aner min Ubuntu ikke
hvad det er for en USB-enhed.

> Lidt googling synes da også at afsløre at også Windows understøttes:
>
> <http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/produ
> ct1.en.html>

Det var nyt. Det har jeg ikke set før.

Jeg vil straks afprøve i morgen om min Hybrid understøttes af Windows 7.

(men det er en dyr enhed, hvis man ikke vil bruge EyeTV til noget - det
er det der gør den store forskel)

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-10 05:51

> Det er også et spørgsmål om drivere.

Drivere er jo også software.

> Eksempelvis aner min Ubuntu ikke hvad det er for en USB-enhed.

> Det var nyt. Det har jeg ikke set før.
>
> Jeg vil straks afprøve i morgen om min Hybrid understøttes af Windows 7.

Ja, det er jeg så udelukket fra. Min nyeste Windows er XP Pro.

> (men det er en dyr enhed, hvis man ikke vil bruge EyeTV til noget - det
> er det der gør den store forskel)

Man bruger den naturligvis til optagelse, til senere brænding på DVD. I
morgen sender DR K eksempelvis Donizettis »Regimentets datter«
20:00-22:15 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-10 17:35

Per Rønne skrev:

> Ja, det er jeg så udelukket fra. Min nyeste Windows er XP Pro.

Så må du til lommen. Som datalog er det vigtigt at være ajour med det nye.

> Man bruger den naturligvis til optagelse, til senere brænding på DVD. I
> morgen sender DR K eksempelvis Donizettis »Regimentets datter«
> 20:00-22:15 ...

Det jeg mente var at har man ikke en Mac _KAN_ man ikke bruge EyeTV til
noget. Det har du - fint - men det er det ikke alle der har.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-10 18:11

> Så må du til lommen. Som datalog er det vigtigt at være ajour med det nye.

Mnjae ...

> Det jeg mente var at har man ikke en Mac _KAN_ man ikke bruge EyeTV til
> noget. Det har du - fint - men det er det ikke alle der har.

Nej, men det kan de jo så tydeligvis med det rigtige Windows 7 software
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-10 18:46

Per Rønne skrev:

> Nej, men det kan de jo så tydeligvis med det rigtige Windows 7 software

Ja, men derfor skal de STADIGVÆK betale for EyeTV, og det gør det til en
dyr enhed...

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-02-10 13:47

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> (men det er en dyr enhed, hvis man ikke vil bruge EyeTV til noget -
> det er det der gør den store forskel)

Ja det sagtens gøres billigere f.eks. med Cinergy HTC USB XS HD :
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=451262

Den virker rigtig godt og ud fra beskrivelsen af Elgato Hybrid
kunne det godt tyde på, at de begge er baseret på samme chipset.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan

Fra : Per Rønne

Dato : 12-02-10 13:58

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> Ja det sagtens gøres billigere f.eks. med Cinergy HTC USB XS HD :
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=451262

Jeg lægger her så mærke til fraværet af DVB-C.

Det flertal af befolkningen der har kabel-tv har altså kun begrænset
gavn af den; måske er det her forklaringen på prisforskellen skal søges?

Elgato understøtter såvel DVB-C som DVB-T og analogt fjernsyn. Samt
radio.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-02-10 14:12

"Per Rønne" wrote:

> Jeg lægger her så mærke til fraværet af DVB-C.

Den har DVB-C, det har Edbpriser bare ikke fået med i deres
beskrivelse.

Oplysningerne hos fabrikanten TerraTec er mere pålidelige:
http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_HTC_USB_XS_HD_57290.html

Jeg bruger den i øvrigt selv til digitale kanaler via YouSee.

Fra : Jt

Dato : 12-02-10 17:22

Ser fin ud og samtidig kan den yngstes V-smile sættes til.
En lille bonus så den er fri for at besætte fjernsynet i stuen

Nu har jeg på skærmen i soveværelse hvor der er Dvb-c tuner i være nød til
at indtaste disse tal:

Frekvens: 346 MHz
Netværsks-ID: 0
Modifikation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Kan man også det i denne tuner (software) eller finder den selv ud af det

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-02-10 18:08

Jt wrote:
> [...]
> Modifikation: 64 QAM
> Symbol rate: 6900 KS
>
> Kan man også det i denne tuner (software) eller finder den selv ud af

Frekvens kan man typisk enten angive som et interval, der scannes
med et specificeret step eller man kan bruge en færdig liste over
aktuelle frekvenser.
Netværks-ID er det ikke nødvendigt at specificere.
Modulation og symbol rate angiver man direkte.

Hvordan det helt præcist gøres afhænger af, hvilken software,
man anvender. Personligt foretrækker jeg DVBviewer frem for TerraTec
Home Cinema, som følger med.

Fra : Jt

Dato : 12-02-10 19:09

Fornemt
tak for svar og info
Det bliver nok sådan en der bliver bestilt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-10 17:48

Per H. Nielsen skrev:

> Den virker rigtig godt og ud fra beskrivelsen af Elgato Hybrid
> kunne det godt tyde på, at de begge er baseret på samme chipset.

Svært at afgøre. Er der monstro en applikation der kan spørge selve
enheden hvad chipset den har (uden bare at smage på USB-enhedens
identifikation)?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-02-10 18:23

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Svært at afgøre. Er der monstro en applikation der kan spørge selve
> enheden hvad chipset den har (uden bare at smage på USB-enhedens
> identifikation)?

Jeg tvivler.
Men Cinergy HTC USB XS HD er om ikke andet understøttet af EyeTV.

Fra : Jt

Dato : 14-02-10 13:54

Så er der bestilt et Cinergy HTC USB XS HD så nu er jeg spændt på at få det
hjem og sat til.

hilsen Johnny