Koriander
Fra : Ole Larsen

Dato : 09-02-10 18:11

Jeg er vild med koriander og køber jeg frisk, kan jeg bruge det næsten
som salat, men planter jeg ud og tager deraf, er det så stærkt, at en
teskefuld er for meget....
Er det klimaet vores, eller??
http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Heidi

Dato : 11-02-10 06:41

Ole Larsen wrote:
> Jeg er vild med koriander og køber jeg frisk, kan jeg bruge det næsten
> som salat, men planter jeg ud og tager deraf, er det så stærkt, at en
> teskefuld er for meget....
> Er det klimaet vores, eller??

Jeg har ikke noget svar, men vil bare lige fortælle at jeg er begyndt at
købe i større bundter hos en indvandrerforretning, og så fryser jeg de
hele stængler ned (der er ingen jord med).
Selvom jeg har læst at korianders aromaer er flygtige, så synes jeg
stadig det smager af meget når det kommer i en ret frosset.

--
Heidi

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 11-02-10 22:11

Her er en glimrende side om Koriander:
http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/krydderurter/enaarige/132.html

Den kan anbefales, og der er menge andre af samme skuffe

Med venlig hilsen
John Senius-Jørgensen

Fra : Aksel

Dato : 12-02-10 17:05

> [...]
> Er det klimaet vores, eller??
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

Fritvoksende/Mexicoimporteret koriander er en meget kraftigt smagende
krydderurt. De små blege potter man køber i supermarkdet er kun en
fortyndet udgave.

Koriander - altså den rigtige, frit dyrkede - går meget fint sammen med
fårekød.
Tag et fåre/lamme/lår/bagfjerding og kog det sammen med en lille spandfuld
koriander: En fandens dejlig suppe!!! og kraftigt smagende kød dertil. Det
smager sgu!!
Mvh
Aksel

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-02-10 11:05

Aksel skrev:
> [...]
> koriander: En fandens dejlig suppe!!! og kraftigt smagende kød dertil. Det

Tak til alle for indspark

Den K jeg plantede ud var en potte fra en øko-bod på torvet, så det var
nok en anden type end den man får afskåret i diverse
indvandrerbutikker/supermarkeder

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html