Køb og anvendelse af thrombin ?
Fra : Sune Vuorela

Dato : 09-02-10 16:36

Hej

Kan thrombin anvendes let og elegant af almindelige mennesker, og i så
fald, kan det købes?

Det vil jo give helt nye muligheder for at lukke tæt igen hvis man
skærer en lomme i en steg til krydderimuligheder. Og en
nakkekotelet-t-bone-steak-combo.

/Sune

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-10 17:00

On Tue, 9 Feb 2010 15:36:00 +0000 (UTC), Sune Vuorela wrote:

> [...]
>
> Det vil jo give helt nye muligheder for at lukke tæt igen hvis man
> skærer en lomme i en steg til krydderimuligheder. Og en

Prøv på apoteket. Lim der kan lime snitsår sammen, har været kendt i
årevis.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hauge

Dato : 09-02-10 17:07

Kurt Hansen skrev:
> Prøv på apoteket. Lim der kan lime snitsår sammen, har været kendt i
> årevis.

Jeg ville nu ikke vælge cyanoacrylat (staves nok anderledes), også
kaldet sekundlim, til at lime min mad sammen, vil du?

Mvh Hauge

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-02-10 17:22

Hauge skrev:

> Jeg ville nu ikke vælge cyanoacrylat (staves nok anderledes),
> også kaldet sekundlim, til at lime min mad sammen, vil du?

Metakrylat, brugt bl.a. til “flydende plaster” samt i ortopædkirurgien,
er nok ikke så slemt som sekundlim, men om jeg lige har lyst til at bruge
det i madlavningen…

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-10 19:41

On Tue, 9 Feb 2010 16:21:59 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Metakrylat, brugt bl.a. til “flydende plaster” samt i ortopædkirurgien,
> er nok ikke så slemt som sekundlim, men om jeg lige har lyst til at bruge
> det i madlavningen…

Det har vel et E-nummer og er vel ikke mere skadeligt end så meget andet
industrien putter i vore fødevarer uden vores viden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars

Dato : 10-02-10 23:17

Kurt Hansen skrev:

> Det har vel et E-nummer og er vel ikke mere skadeligt end så meget andet
> industrien putter i vore fødevarer uden vores viden.

Hvorfor i alverden tror du det? Det er altså kun tilsætningsstoffer til
levnedsmiddelbrug, der har E-numre.

Fra : Martin Bak

Dato : 09-02-10 23:01

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vil jo give helt nye muligheder for at lukke tæt igen hvis man
> skærer en lomme i en steg til krydderimuligheder. Og en

Jeg hørte en ekspert i radioen udtale sig. Og han sagde, at hvis man f.eks
ved et uheld kom til at indhalere noget af det, så kunne man som side-effekt
komme til at lime sine lunger sammen, f.eks. Så det er næppe noget der
kommer til at stå på supermarkedernes hylder.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : RHjorth

Dato : 10-02-10 08:12

> Det har vel et E-nummer og er vel ikke mere skadeligt end så meget andet
> industrien putter i vore fødevarer uden vores viden.

Øh, industrien putter ikke noget i vores fødevare uden vores viden.
Industrien er kontrolleret grundigt og der foregår et stort
internationalt arbejde i at kontrollere og godkende eller forbyde de
tilsætningsstoffer der kan anvendes, og alt der kommes i skal
derudover deklareres på fødevarer.

Magen til konspirationsholdning...

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-02-10 16:39

On Wed, 10 Feb 2010 07:12:12 -0800 (PST)
RHjorth <renehjorth@gmail.com> wrote:

> [...]
> internationalt arbejde i at kontrollere og godkende eller forbyde de
> tilsætningsstoffer der kan anvendes, og alt der kommes i skal

Slagterens kød er også altid det bedste og friskeste og supermarkederne
om-mærker ikke deres kød ..... nåja i hvert fald indtil det
modsatte er bevist.
Det er sådan set ikke så sjældent at der findes forkerte eller
udeklarerede ingredienser i vores fødevarer, så selv om vi har megen
kontrol og systematik omkring det, ja så sker der altså stadig "fejl".

kim

Fra : RHjorth

Dato : 10-02-10 08:58

> Slagterens kød er også altid det bedste og friskeste og supermarkederne
> om-mærker ikke deres kød ..... nåja i hvert fald indtil det
> modsatte er bevist.

Haha, ja - der kan du aldrig være helt sikker; jeg tror ganske givet
at der stadig findes nogle slagtere (private eller i supermarkedet)
der gerne så muligheden for at justere lidt for at tjene et par kroner
mere.

> Det er sådan set ikke så sjældent at der findes forkerte eller
> udeklarerede ingredienser i vores fødevarer, så selv om vi har megen
> kontrol og systematik omkring det, ja så sker der altså stadig "fejl"..

Det kan ske fejl, selvfølgelig kan der det; men den paranoide holdning
til at hele fødevareindustrien har et brændende ønske om at "tilsætte
en håndfuld E-numre" til enhver produktion, er lige lovlig negativ :)

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-02-10 17:13

On Wed, 10 Feb 2010 07:57:37 -0800 (PST)
RHjorth <renehjorth@gmail.com> wrote:
[snip]
> Det kan ske fejl, selvfølgelig kan der det; men den paranoide holdning
> til at hele fødevareindustrien har et brændende ønske om at "tilsætte
> en håndfuld E-numre" til enhver produktion, er lige lovlig negativ :)

Tror faktisk at fødevareindustrien kunne komme langt hvis de undlod at
skrive E numrene og i stedet skrev hvad det drejede sig om (f.eks.
Citronsyre i stedet for E-330, karamel i stedet for E-150,
johannesbønnekernemel i stedet for E-410 osv).
E-numre er for mange mennesker skræmmende og kemiske unaturlige ting
som den onde industri propper i vores mad.
Min svigermor er en af dem som fravælger alt hvis der er E-numre i. Det
er ligegyldigt om det i virkeligheden er økologisk hjortetaksalt (aka
E-503I) der er benyttet - for e-numre = farlige stoffer.

kim