Windows Movie Maker?
Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 01:49

Hvordan kan man afspille en MSWMM-fil (Windows Movie Maker) på sin iMac?
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-10 02:16

Hans Houmøller wrote:
> Hvordan kan man afspille en MSWMM-fil (Windows Movie Maker) på sin iMac?

Det mener jeg ikke, man umiddelbart kan... Det eneste program, jeg kunne
forestille mig, vil være istand til det, er 'VLC Media Player' eller
'MPlayer OSX Extended'. - Eller kan du konvertere den til WMV eller AVI,
så kan de to ihvertfald gøre det - muligvis også QuickTime VideoPlayer,
hvis du har Flip4Mac installeret...

VLC Media Player 1.0.5 (husk at vælge Intel versionen)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10210434
MPlayer OSX Extended rev13
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/36331

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 02:30

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> hvis du har Flip4Mac installeret...
>
> VLC Media Player 1.0.5 (husk at vælge Intel versionen)

Jeg har prøvet VLC, som ikke duede, og de andre vil jeg kigge på.
Hans

Fra : Richard Thune

Dato : 10-02-10 10:53

D. 10/02/10 01.49 skrev "Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> flg. i
artiklen 4b720281$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvordan kan man afspille en MSWMM-fil (Windows Movie Maker) på sin iMac?
> Hans
Da det er movie makers projektfil format er det vel lidt meget forlangt at
kunne spille det i andre programmer, for slet ikke at nævne mac.
Det sagt finder jeg på nettet programmer der mener de kan konvertere, har
ingen erfaring med det.
Har du adgang til den movie maker hvor filen er lavet så eksporter den
færdige film, den vil du kunne spille på alt der understøtter wmv.
RT

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-10 05:52

On 10 Feb., 01:49, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> Hvordan kan man afspille en MSWMM-fil (Windows Movie Maker) p sin iMac?
> Hans

,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Er du seriøs? Alle videoredigeringsprogrammer byder på muligheden for
at gemme redigeringer i importfilen, som endnu ikke er renderet til en
færdig film. Det er deres eget interne projektformat og fremkommer
gerne ved at programmet markerer nogle tidspunkter i importfilen,
såsom:"Herfra-og hertil"-noget som senere skal renderes som et udklip
fra importfilen.

Disse figurerede udklip kan gemmes som projekt undervejs. Det er sådan
en gemt movie maker Projektfil du vil have afspillet!?
Det er derfor jeg spørger om du er seriøs?

Mig bekendt kan kun de programmer der laver projektfilen i hver deres
format genbruge den og importfilen skal foreligge for at det kan lade
sig gøre. Men har du importfilen er det den du kan spille på en Mac.
Det er dog så hele importfilen uden Movie Makers redigeringer.

Jens

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 17:36

Jeg har en VMware Fusion med en WindowsXP, hvor jeg prøvede at åbne
filen, men fik den fejlmeddlelse, at filen er oprettet i en version, der
ikke understøttes. Kan jeg gøre noget ved det?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 17:45

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har en VMware Fusion med en WindowsXP, hvor jeg prøvede at åbne
> filen, men fik den fejlmeddlelse, at filen er oprettet i en version, der
> ikke understøttes. Kan jeg gøre noget ved det?

sikkert .. men nu er du alvorligt off topic ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 18:46

Thomas von Hassel skrev:

> sikkert .. men nu er du alvorligt off topic ...
>
> /thomas

Hmmm? Hvad betyder "off topic"? - det lyder skummelt.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 18:54

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Hmmm? Hvad betyder "off topic"? - det lyder skummelt.

<http://www.google.com/dictionary?aq=f&langpair=en%7Cen&hl=en&q=off-topi
c>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-10 19:22

Hans Houmøller wrote:

> Hmmm? Hvad betyder "off topic"? - det lyder skummelt.

Det betyder, at Thomas mener, du går uden for emnet ved at spørge, om du
kan åbne/ændre en decideret Windows fil med XP på din iMac....

Men nej, jeg tror ikke, du kan åbne og gen-eksportere den på XP - ej
heller på en XPPro. Problemet med Windows MovieMaker er, at den ikke er
kompatibel med andet end sig selv, og ikke alle ældre versioner - som
her på din XP - vil kunne åbne en WMM fil, hvis den er oprettet i Vista
eller Windows 7. - Så jeg vil råde dig til, at du kontakter afsenderen
og ber ham/hende om at arkivere filen i enten WMV, AVI eller H.264 -
evt. via QuickTime Pro til Windows, hvis han/hun råder over den...

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 22:11

> [...]
> og ber ham/hende om at arkivere filen i enten WMV, AVI eller H.264 -
> evt. via QuickTime Pro til Windows, hvis han/hun råder over den...

Tak for svaret, som jeg vil forsøge mig med.

Jeg forstår stadig ikke kommentaren med off-topic, men den var jo heller
ikke din. Jeg holdt mig da mildt sagt til on-topic, og det var da mig
selv der påbegyndte denne korte tråd.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 22:13

> [...]

> Jeg forstår stadig ikke kommentaren med off-topic, men den var jo heller
> ikke din. Jeg holdt mig da mildt sagt til on-topic, og det var da mig

Spørgsmålet er Off Topic i gruppen dk.edb.mac ... ikke fordi vi ikke vil
hjælpe, men fordi vi ikke aner en klap om windows movie maker ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 22:19

Thomas von Hassel skrev:
> Spørgsmålet er Off Topic i gruppen dk.edb.mac ... ikke fordi vi ikke vil
> hjælpe, men fordi vi ikke aner en klap om windows movie maker ...
>
> /thomas

Ok, men jeg synes bare, at der er mange svar i mange andre tråde, der
omhandler noget med Windows.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 22:21

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Ok, men jeg synes bare, at der er mange svar i mange andre tråde, der
> omhandler noget med Windows.

Højst ifbm. at få lortet til at køre enten under bootcamp eller vmware,
altså der hvor det berører mac'en. Hvis du har specifikke problemer med
f.eks. et program som windows movie maker så er windows på en mac jo
ikke anderledes end windows på enhver anden dum dåse pc ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-10 14:21

On 10 Feb., 17:35, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:
> [...]
> filen, men fik den fejlmeddlelse, at filen er oprettet i en version, der
> ikke understøttes. Kan jeg gøre noget ved det?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ifølge MS support er det sikkert en ommer. Men hvis den er lavet i XP
i en faktuel maskine, så kan der måske være forskel på at bruge den i
en virtuel maskine. Nogle af versionerne kræver fuld
hardwareacceleration fra grafikkortet.Det kan mangle i en virtuel
maskine. Du kunne prøve at udskifte VMWARE med parallels 5(du kan få
en gratis prøve). den har hardwareacceleration og så kan WMM måske
virke.
Ellers kunne du prøve at køre din XP som faktuel maskine via Bootcamp
Assistent.

Læs om versionerne af WMM her:
http://www.brighthub.com/multimedia/video/articles/25282.aspx

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 22:25

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> maskine. Du kunne prøve at udskifte VMWARE med parallels 5(du kan få
> en gratis prøve). den har hardwareacceleration og så kan WMM måske

ikke kun Parallels har hardware acceleration:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-02-10%20at%2022.23.
51.png>

Fra : Hans Houmøller

Dato : 10-02-10 22:26

Lyrik skrev:
> [...]
> virke.
> Ellers kunne du prøve at køre din XP som faktuel maskine via Bootcamp

Jeg prøver mig videre frem og tak for svar til jer alle.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-10 22:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg prøver mig videre frem og tak for svar til jer alle.

var det ikke bare nemmere at gøre som en anden foreslår: at få fat i
materialet i et format som er nemmere at gå til istedet for at slås med
at få windows movie maker til at æde det ?

/thomas

Fra : N/A

Dato : 10-02-10 22:26

Fra : N/A