/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til anskaffelse af ny PC
Fra : Steffen Appelquist


Dato : 09-02-10 21:43

Jeg vil gerne have en ny stationær PC med Windows 7, men uden alt for meget
præinstalleret software på. Det skal ikke være en samle-selv-pc. Så langt
rækker min viden slet ikke.Den skal bare ikke køre så langsomt, som de 2 HP
Pavilioner, jeg har haft!! Jeg kan ofre mellem 5 og 8.000 på den. Kan nogen
hjælpe mig med et par gode råd.
Steffen


 
 
Klaus D. Mikkelsen (09-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-02-10 22:11

Steffen Appelquist skriver:
>
> Jeg vil gerne have en ny stationær PC med Windows 7, men uden alt for meget
> præinstalleret software på. Det skal ikke være en samle-selv-pc. Så langt
> rækker min viden slet ikke.Den skal bare ikke køre så langsomt, som de 2 HP
> Pavilioner, jeg har haft!! Jeg kan ofre mellem 5 og 8.000 på den. Kan nogen
> hjælpe mig med et par gode råd.

I tilfælde af at du kigger på lørdagens Medion tilbud hos ALDI, har du
altid muligheden for at formattere harddisken og helt selv konfigurere
styresystemet. Der følger både 32 og 64 bit windows 7 med.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

emjeppesen (09-02-2010)
Kommentar
Fra : emjeppesen


Dato : 09-02-10 23:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>I tilfælde af at du kigger på lørdagens Medion tilbud hos ALDI, har du
>altid muligheden for at formattere harddisken og helt selv konfigurere
>styresystemet. Der følger både 32 og 64 bit windows 7 med.
>

Den er vist lidt for mager til en fyr, som vil have noget med lidt
mere power i.

Hilsen emj


Klaus D. Mikkelsen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-10 06:07

emjeppesen skriver:
>
> Den er vist lidt for mager til en fyr, som vil have noget med lidt
> mere power i.

Det kommer an på, hvad han søger af power.

PC-Welt sammenligner den med computeren til 700 Euro, det er lidt over
5000 kr.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Hans-Jørgen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Hans-Jørgen


Dato : 10-02-10 09:51


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B723EE8.CFD0D535@du.kan.finde.den...
> emjeppesen skriver:
>>
>> Den er vist lidt for mager til en fyr, som vil have noget med lidt
>> mere power i.
>
> Det kommer an på, hvad han søger af power.
>
> PC-Welt sammenligner den med computeren til 700 Euro, det er lidt over
> 5000 kr.
>

Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte "anmelder"
Medion-maskinerne
fra Aldi.
Prøv at se dette link:
http://www.altomdata.dk/god_all_rounder?source=update



--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sarastro.dk




Henning (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-02-10 11:26


>>
>
>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte "anmelder"
>Medion-maskinerne
>fra Aldi.

Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
ikke unaturligt?

Hans-Jørgen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Hans-Jørgen


Dato : 10-02-10 12:40


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:qb25n55rpip0mdc1eodqfba1esbh81gpc1@4ax.com...
>
>>>
>>
>>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte "anmelder"
>>Medion-maskinerne
>>fra Aldi.
>
> Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
> ikke unaturligt?

Det er nu nok ikke alene grunden til, at bladet anmelder produkter fra den
leverandør.
--

--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sarastro.dk




Henning (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-02-10 13:19

On Wed, 10 Feb 2010 12:40:20 +0100, Hans-Jørgen <sindholt@*paradis.dk>
wrote:

>
>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
>news:qb25n55rpip0mdc1eodqfba1esbh81gpc1@4ax.com...
>>
>>>>
>>>
>>>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte "anmelder"
>>>Medion-maskinerne
>>>fra Aldi.
>>
>> Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
>> ikke unaturligt?
>
>Det er nu nok ikke alene grunden til, at bladet anmelder produkter fra den
>leverandør.

Måske, måske ikke. Hvad er din påstand?

Hans-Jørgen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Hans-Jørgen


Dato : 10-02-10 17:03


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:e195n55hv8egligheagh3firu7jndv3mqv@4ax.com...
> On Wed, 10 Feb 2010 12:40:20 +0100, Hans-Jørgen <sindholt@*paradis.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
>>news:qb25n55rpip0mdc1eodqfba1esbh81gpc1@4ax.com...
>>>
>>>>>
>>>>
>>>>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte
>>>>"anmelder"
>>>>Medion-maskinerne
>>>>fra Aldi.
>>>
>>> Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
>>> ikke unaturligt?
>>
>>Det er nu nok ikke alene grunden til, at bladet anmelder produkter fra den
>>leverandør.
>
> Måske, måske ikke. Hvad er din påstand?

Jeg påstår intet - og har intet påstået. Blot har jeg konstateret, at
det nævnte blad jævnligt omtaler Medion-Maskiner.
Spørgeren omtaler "PC-Welt" - Ser du i den kommentar
"en påstand".


--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sarastro.dk




Henning (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-02-10 19:37


>>>>>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte
>>>>>"anmelder"
>>>>>Medion-maskinerne
>>>>>fra Aldi.
>>>>
>>>> Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
>>>> ikke unaturligt?
>>>
>>>Det er nu nok ikke alene grunden til, at bladet anmelder produkter fra den
>>>leverandør.
>>
>> Måske, måske ikke. Hvad er din påstand?
>
>Jeg påstår intet - og har intet påstået. Blot har jeg konstateret, at
>det nævnte blad jævnligt omtaler Medion-Maskiner.
>Spørgeren omtaler "PC-Welt" - Ser du i den kommentar
>"en påstand".

Du skriver: "Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget
ofte "anmelder" Medion-maskinerne fra Aldi."

Det at du skriver "anmelder" i anførselstegn gør at jeg synes du
insunuerer et og andet. Hvis jeg tager fejl beklager jeg på forhånd



Hans-Jørgen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Hans-Jørgen


Dato : 10-02-10 21:04


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:e0v5n5pp8e4rfv9uu6cbn259jr0siv5qdf@4ax.com...
>
>>>>>>Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte
>>>>>>"anmelder"
>>>>>>Medion-maskinerne
>>>>>>fra Aldi.
>>>>>
>>>>> Tja, qua at Aldi/Medion er Europas største PC-leverandør, er det vel
>>>>> ikke unaturligt?
>>>>
>>>>Det er nu nok ikke alene grunden til, at bladet anmelder produkter fra
>>>>den
>>>>leverandør.
>>>
>>> Måske, måske ikke. Hvad er din påstand?
>>
>>Jeg påstår intet - og har intet påstået. Blot har jeg konstateret, at
>>det nævnte blad jævnligt omtaler Medion-Maskiner.
>>Spørgeren omtaler "PC-Welt" - Ser du i den kommentar
>>"en påstand".
>
> Du skriver: "Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget
> ofte "anmelder" Medion-maskinerne fra Aldi."
>
> Det at du skriver "anmelder" i anførselstegn gør at jeg synes du
> insunuerer et og andet. Hvis jeg tager fejl beklager jeg på forhånd
>

Nu tror jeg, at vi skal stoppe den juleleg.
Men jeg skal dog notere, at i nogle udgaver af det gode blad har man
kunnet læse regulære anmeldelser, mens man til andre tider har set omtaler
af
f.eks.. Medion-produkter.
Og så ved jeg ikke, hvad mener med, at jeg skulle insinuere et og andet.
- Hermed afslutter jeg med yderligere indlæg.
--
Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sarastro.dk





Brian Lund (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 11-02-10 14:02

>> Det at du skriver "anmelder" i anførselstegn gør at jeg synes du
>> insunuerer et og andet. Hvis jeg tager fejl beklager jeg på forhånd
>>
>
> Nu tror jeg, at vi skal stoppe den juleleg.
> Men jeg skal dog notere, at i nogle udgaver af det gode blad har man
> kunnet læse regulære anmeldelser, mens man til andre tider har set omtaler
> af
> f.eks.. Medion-produkter.
> Og så ved jeg ikke, hvad mener med, at jeg skulle insinuere et og andet.
> - Hermed afslutter jeg med yderligere indlæg.

Jeg så også "anmelder" som om du mente at de f.eks. _altid_ lovpriser medion
(evt. altid nedgør dem)! Uden at tage alt for meget stilling til det, hvis
du derimod mener at deres anmeldelser svinger meget i kvaliteten, så skriv
dog dét istedet!


Brian



Klaus D. Mikkelsen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-10 17:08

Hans-Jørgen skriver:
>
> Det er lidt interessant, at magasinet "Alt om Data" meget ofte "anmelder"
> Medion-maskinerne
> fra Aldi.
> Prøv at se dette link:
> http://www.altomdata.dk/god_all_rounder?source=update

Det AOD laver, ligner delvist bestilt arbejde, hvis du spørger mig.
Ingen kritikpunkter, kun anbefalinger.

PC-Welt derimod laver tydeligvis mere seriøse tests og er ikke blege for
at komme med kritik (nu her på nyeste Medion, er de efter grafikkortet).


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Steffen Appelquist (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Steffen Appelquist


Dato : 10-02-10 07:57

PT har jeg en HP Pavilion a6636sc. Jeg har prøvet at formatere den og
derefter installere en ren Vista fra en installations-DVD, jeg har.
Det eneste (MEN STORE) problem, dette giver, er, når jeg importerer musik
fra CD/DVD drevet i iTunes. Så importerer den kun få sekunder af hvert
musiknummer - antagelig fordi den ikke har den rigtige driver.
Derefter må jeg geninstallere den til "fabriksindstillingerne" for at få
CD/DVD-drevet til fungere korrekt, men så kører den atter langsomt, fordi
der er så meget skidt og møg lagt ind på den
Steffen.

> I tilfælde af at du kigger på lørdagens Medion tilbud hos ALDI, har du
> altid muligheden for at formattere harddisken og helt selv konfigurere
> styresystemet. Der følger både 32 og 64 bit windows 7 med.
> Klaus


Klaus D. Mikkelsen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-10 17:09

Steffen Appelquist skriver:
>
> PT har jeg en HP Pavilion a6636sc. Jeg har prøvet at formatere den og
> derefter installere en ren Vista fra en installations-DVD, jeg har.
> Det eneste (MEN STORE) problem, dette giver, er, når jeg importerer musik
> fra CD/DVD drevet i iTunes. Så importerer den kun få sekunder af hvert
> musiknummer - antagelig fordi den ikke har den rigtige driver.

Kan du hente ud med CDex?


> Derefter må jeg geninstallere den til "fabriksindstillingerne" for at få
> CD/DVD-drevet til fungere korrekt, men så kører den atter langsomt, fordi
> der er så meget skidt og møg lagt ind på den

Med en Medion kommer en ren Windows DVD, så man er fri for al
"skramlet".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjarne K. (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 10-02-10 19:23


"Steffen Appelquist" <box399bc@yahoo.dk> wrote in message
news:4b7258c1$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> PT har jeg en HP Pavilion a6636sc. Jeg har prøvet at formatere den og
> derefter installere en ren Vista fra en installations-DVD, jeg har.
> Det eneste (MEN STORE) problem, dette giver, er, når jeg importerer musik
> fra CD/DVD drevet i iTunes. Så importerer den kun få sekunder af hvert
> musiknummer - antagelig fordi den ikke har den rigtige driver.

Det er vel forhåbentlig ikke den eneste grund til du vil have en ny PC ??

For ellers kan du få sikkert få hjælp her, til at finde den rigtige Vista
driver til din DVD rom. Og ellers kosten en ny DVD rom vel i omegnen af
200,-

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.


Steffen Appelquist (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Steffen Appelquist


Dato : 10-02-10 20:18

Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
"HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".
Det kører ,som det skal i iTunes, når jeg bruger PC'ens
"fabriksindstilling".
Hvis jeg formaterer PC'en og lægger en ren Windows Vista ind, så importerer
iTunes kun et par sekunder af hvert nummer fra enhver CD.
Det ærgrer mig, og jeg ved ikke om problemet vil blive løst ved at sætte et
nyt CD-ROM drev i.
Steffen

"Bjarne K." <not@nej.ni> skrev i meddelelsen
news:4b72f974$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er vel forhåbentlig ikke den eneste grund til du vil have en ny PC ??
>
> For ellers kan du få sikkert få hjælp her, til at finde den rigtige Vista
> driver til din DVD rom. Og ellers kosten en ny DVD rom vel i omegnen af
> 200,-
> Med venlig hilsen
> Bjarne K.


Klaus D. Mikkelsen (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-02-10 20:40

Steffen Appelquist skriver:
>
> Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
> "HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".
> Det kører ,som det skal i iTunes, når jeg bruger PC'ens
> "fabriksindstilling".

Hvad mener du med fabriksindstilling?


> Hvis jeg formaterer PC'en og lægger en ren Windows Vista ind, så importerer
> iTunes kun et par sekunder af hvert nummer fra enhver CD.

Måske fordi du mangler nogle drivers?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Steffen Appelquist (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Steffen Appelquist


Dato : 11-02-10 06:09

Hvis jeg trykker F11 ved starten har jeg mulighed for at gendanne PC'en til
den oprindelige fabriksindstilling. Disse gendannelsesfiler ligger på et
D-drev for sig selv.

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4B730B82.E8DF9C7@du.kan.finde.den...

> Hvad mener du med fabriksindstilling?
> Klaus


Klaus D. Mikkelsen (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-02-10 06:19

Steffen Appelquist skriver:
>
> Hvis jeg trykker F11 ved starten har jeg mulighed for at gendanne PC'en til
> den oprindelige fabriksindstilling. Disse gendannelsesfiler ligger på et
> D-drev for sig selv.

Altså med alle mulige og umulige programmer der også bliver gendannet?

Der er der åbenbart en driver med, som der ikke er i windows.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Bjarne K. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 11-02-10 01:49


"Steffen Appelquist" <box399bc@yahoo.dk> wrote in message
news:4b730674$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
> "HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".
>

Prøv at opdatere Vistas drivere (har du sikkert allerede prøvet, men ellers)
Jeg går ud fra at du har en dansk Vista. Det har jeg ikke, så jeg gætter på
hvad menupunkterne mm hedder.

Find dvd'en i enhedshåndteringen, højrekilk > egenskaber > driver > opgrader
driver.

Ellers ville jeg låne en dvd rom af en kammirat og hvis det ikke er vejen
frem, så koster de jo altså ikke alverden. Hvis du køber en, og det ikke
hjælper, så sælg den igen, eller returner den inden 14 dage, ( hvis du køber
den i en netbutik).



--

Med venlig hilsen

Bjarne K.


Bjarne K. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 11-02-10 02:06


"Steffen Appelquist" <box399bc@yahoo.dk> wrote in message
news:4b730674$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
> "HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".

Jeg glemte, da det jo nok ikke er et scsi device, så !!!
Hvis det er et PCI device , kan du måske finde hardvare ident ved i
enhedshåndtering at højre klikke på devicet > egenskaber > fanebladet
detaljer. Find den egenskab der hedder "hardware lds".

Skriv det fundne i google, og se om der er bid (driver mæssigt) Det skal
ligne noget ala PCI\VEN_1234&DEV_1234

Håber det hjælper lidt.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.





Bjarne K. (11-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 11-02-10 09:05


"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message
news:4b73580b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg glemte, da det jo nok ikke er et scsi device, så !!!
> Hvis det er et PCI device , kan du måske finde hardvare ident ved i
> enhedshåndtering at højre klikke på devicet > egenskaber > fanebladet
> detaljer. Find den egenskab der hedder "hardware lds".
>
> Skriv det fundne i google, og se om der er bid (driver mæssigt) Det skal
> ligne noget ala PCI\VEN_1234&DEV_1234
>


Det blev vist lidt sent i går, så glemt alt det med PCI.
Prøv dog alligevel metoden, og se om du kan finde den rigtige hardware
ident.

--

MVH

Bjarne K.



Jesper Brock (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Brock


Dato : 16-02-10 22:13

Steffen Appelquist skrev:
> Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
> "HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".
> Det kører ,som det skal i iTunes, når jeg bruger PC'ens
> "fabriksindstilling".

Har du tjekket HPs support for en passende vista-driver til dit dvd-drev?

Prøv at tjekke supportsiden for drivere til dit model-nummer - det er
min erfaring at HP er ret gode til driver-support.


--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og cand.jur-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

J (16-02-2010)
Kommentar
Fra : J


Dato : 16-02-10 22:24


"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4b7b0a79$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Steffen Appelquist skrev:
>> Jo, det er det bl.a. I Enhedshåndtering står CD-Rom drevet angivet som:
>> "HL-DT-ST DVD-RAM GH15L SCSI CdRom Device".
>> Det kører ,som det skal i iTunes, når jeg bruger PC'ens
>> "fabriksindstilling".
>
> Har du tjekket HPs support for en passende vista-driver til dit dvd-drev?
>
> Prøv at tjekke supportsiden for drivere til dit model-nummer - det er min
> erfaring at HP er ret gode til driver-support.
>

"...passende vista-drivere ril dit dvd-drev". Forklar, forklar.



Per Nielsen (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 16-02-10 22:45

Efter mange tanker skrev J:
> "...passende vista-drivere ril dit dvd-drev". Forklar, forklar.

ril?



Jens Jensen (16-02-2010)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 16-02-10 22:51

Per Nielsen skrev den 16-02-2010 22:44:
> Efter mange tanker skrev J:
>> "...passende vista-drivere ril dit dvd-drev". Forklar, forklar.
>
> ril?
>



Martin [6000] (10-02-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 10-02-10 21:11

> Og så ved jeg ikke, hvad mener med, at jeg skulle insinuere et og andet.

Henning stiller et simpelt spørgsmål. Der er da ingen grund til at blive
så tøse-fornærmet..

Jeg opfatter også dine indlæg som om der ligger mere mellem linierne end
der står.

Prøv lige at læs dem igen og se om ikke de godt kan forståes sådan..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408153
Brugere : 218880

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste