spærre for et specifik nummer begge veje ?
Fra : Fam Højrup

Dato : 09-02-10 02:05

Er det mon muligt at spærre for et specifik nummer for både opkald til og
fra en mobil
Samt gøre det umuligt af sende og modtage sms til og fra samme nummer
Men det er desværre nok kun muligt fra "vores" mobil og til dette nummer ,
eller hvad?
Den uønskede vil stadig kunne ringe og sende sms
Eller er vi så heldige det kan lade sig gøre ?
I så fald hvordan ?
Er det vores teleselskab der kan gøre det. Eller er det i telefonenes
opsætning, og gemmen spæringen på simkortet eller i telefonen ?
For den unge "unge" der ikke kan geberte sig finder jo hurtigt et hul, hvis
det bare er at sætte sim kortet over i en anden mobil.
Vi har Telenor som udbyder
En ting der virker 100 % er at kaste lortet i havnen. med så kan vi eller
ungen ej heller ringe sammen uden dykkerdragt
Nej .. Spørgsmålet er seriøs ment

Mvh MH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-10 02:41

Fam Højrup skrev:

> Er det mon muligt at spærre for et specifik nummer for både opkald til og
> fra en mobil
> Samt gøre det umuligt af sende og modtage sms til og fra samme nummer

Det tror jeg ikke. Men hvis I kender nummeret, er det vel nemt
ikke at svare? - eller bedre: løfte røret og lægge mobilen ned.
Og sms'er kan slettes når man ser afsenderen (før læsning).

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 09-02-10 06:30

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:b5f1n59904m2qpnt6c9hofr12pq20uasn0@news.stofanet.dk...

> [...]
> ikke at svare? - eller bedre: løfte røret og lægge mobilen ned.
> Og sms'er kan slettes når man ser afsenderen (før læsning).

Du kan godt få spærret for nummeret, men det kræver, at du kontakter
Telmore, for det er ikke noget du kan gøre selv.

Men så skal du så huske at du heller ikke kan ringe op til det nummer.

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-10 13:06

Den 09-02-2010 02:04, Fam Højrup skrev:
> [...]
> For den unge "unge" der ikke kan geberte sig finder jo hurtigt et hul,
> hvis det bare er at sætte sim kortet over i en anden mobil.

Det lyder som om du vil forhindre datteren at ringe/sms'e med kæresten
eller lign.

Udover en gag, håndjern og kyskhedsbælte (som jeg tilfældigvis kender en
god forhandler af...) er der ingen tekniske løsninger på dit problem.

Fungerer telefonen ikke, så er der jo altid andre telefoner, og den
"uønskede" person kan købe taletidskort specielt til dette nr.

Du kan måske få lavet en lukket brugergruppe til familien, men igen, så
vil Romeo og Julie bare finde andre metoder...

Lev med det, der er alligevel kun få år tilbage til at han/hun flytter.
Og forsøger du med "tekniske handelshindringer" går det bare hurtigere.

Svaret også.

Leif

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-02-10 21:03

> Er det mon muligt at spærre for et specifik nummer for både opkald til og
> fra en mobil
> Samt gøre det umuligt af sende og modtage sms til og fra samme nummer

Svar gældende for netop jeres Telenor-abonnement, hos andre selskaber kan
det muligvis forholde sig anderledes:

SMS: Ikke muligt at spærre, dog har visse Samsung-telefoner en liste over
"blokerede afsendere" som gør at indgående beskeder vil blive slettet før de
bliver vist. Hvis brugeren af telefonen ikke er indforstået med spærringen
vil det dog være nemt at ændre.

Udgående opkald til nummeret: Kan spærres via. Telenor, spørg efter
"Individuel spærring" hvis det er et privatabonnement eller "Spærreplan"
hvis det er erhverv.

Indgående opkald: Ej muligt for privatabonnementer, har i erhvervsabonnement
kan det lade sig gøre via. en "Spærreplan". Ringes der op med hemmeligt
nummer kan der dog kun spærres hvis man vælger at udelukke alle kald fra
hemmeligt nummer.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk