Iphoto+photoshop color settings
Fra : Poulsen

Dato : 08-02-10 06:20

Hej
jeg har sat photoshop cs3 til at være ekstern editerings program i
Iphoto.
i Iphoto har jeg sat kryds i "integrer colorsync beskrivelse".
Hvilken color setting skal jeg vælge i photoshop? jeg kan se at
farverne afviger en del, når jeg ser billederne efter de åbnes for
editering i photoshop.
Indstillingen skal primært bruges til at lave fotobøger og prints hos
apple,-altså ikke til min egen printer.
Hvordan får jeg de to indstillinger til at matche?
Er det den der hedder Monitor color eller hvad?

vh

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-02-10 15:55

On 2010-02-08 14:20:03 +0100, Poulsen said:

> [...]
> apple,-altså ikke til min egen printer.
> Hvordan får jeg de to indstillinger til at matche?
> Er det den der hedder Monitor color eller hvad?

Du kan se mine indstillinger her:
<http://picasaweb.google.com/kbrixen/Farveprofiler?authkey=Gv1sRgCNKOoLfv2oyd_QE&feat=directlink>

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Poulsen

Dato : 08-02-10 09:08

Takker, det blev bedre, men farverne matcher stadig ikke helt. Den er
især gal med rød (dannebrog-rød).
Se evt. dette skud af vores majestæt:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/g9x-rPj8WsRjhBc-CQFiUQ?feat=directlink

Jeg har en 24" (mat) imac skærm.
vh

Fra : Poulsen

Dato : 08-02-10 09:09

On 8 Feb., 17:07, Poulsen <poulsen.f...@gmail.com> wrote:
>  Takker, det blev bedre, men farverne matcher stadig ikke helt. Den er
> [...]

glemte at skrive at det er photoshop i forgrunden.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 08-02-10 17:48

On 2010-02-08 17:09:04 +0100, Poulsen said:

> [...]

Jeg

> glemte at skrive at det er photoshop i forgrunden.

Ja, jeg kan godt se at der er forskel.

Hvis du har sat hak ved at du skal spørges ved forkerte profiler, får
du så nogle spørgsmål, når billederne åbnes?
Eller er dine billeder i sRGB?

Jeg har også Proof setup sat til Working CMYK. Jeg prøvede lige at
skifte til Monitor RGB, og så skifter farverne når jeg trykker Cmd-Y -
det gør de ikke ved Working CMYK.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Poulsen

Dato : 09-02-10 08:45

On 8 Feb., 17:47, Kurt Brixen <kbri...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg har også Proof setup sat til Working CMYK. Jeg prøvede lige at
> skifte til Monitor RGB, og så skifter farverne når jeg trykker Cmd-Y -

Prøvede lige i Photoshop Elements 8 trial. Der er ikke samme problem,
hvis color settings er sat til "always optimize colors for computer
screens".
Jeg har søgt vidt og bredt , uden at have blevet klogere, selv om der
er rigtig mange der har en mening om problemet
Nu er Aperture 3 lige kommet på gaden måske skulle man investere i
det.
vh

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-02-10 17:47

On 2010-02-09 16:44:32 +0100, Poulsen said:

> [...]
> er rigtig mange der har en mening om problemet
> Nu er Aperture 3 lige kommet på gaden måske skulle man investere i

Er der profil i dine billeder, og beholder du den profil, når du åbner
billedet i Photoshop?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Poulsen

Dato : 09-02-10 11:15

On 9 Feb., 17:47, Kurt Brixen <kbri...@gmail.invalid> wrote:

> Er der profil i dine billeder, og beholder du den profil, når du åbner
> billedet i Photoshop?
>
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Brixen

Jeg har sat kryds i "integrer colorsync beskrivelse" i iphoto, men det
hjælper ikke åbenbart ikke.