harddisk formateret til Mac
Fra : John

Dato : 08-02-10 04:43

Hej,
Jeg har en ekstern harddisk (USB), der opringeligt er formateret til
Mac, men som jeg nu ønsker at bruge til min Windows/Vista maskine.
Problemet er, at Windows-maskinen ikke kan se disken, den dukker ikke
op i alle de gængse søgninger, Computer/diskmanagement osv. Når jeg
sætter usb-stikket i og tænder for disken, kommer lyden, der burde
indikere at et nyt usb-element er sat til. Det virker med andre
enheder såsom billedindlæsere af forskellig art og en anden disk, der
er formateret til Windows (32 FAT på en mac). Det er en Seagate disk
på 250 Gb, og den virker på Mac.
Men hvorfor f..... kan man ikke se og formatere den på Windows.
Er der nogen forslag?
mvh
john

Fra : jk

Dato : 08-02-10 13:57

On Mon, 8 Feb 2010 03:42:54 -0800 (PST), John <john.kjelder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>på 250 Gb, og den virker på Mac.
>Men hvorfor f..... kan man ikke se og formatere den på Windows.

Den er jo formatteret i mac-format (der minder om linux). Der skal et
stærkt værktøj til: paragon diskmanager.
Du kan enten købe det (og installere under windows), eller det findes
på den bootbare CD, der hedder Hirens.

mvh

John

Fra : Per Rønne

Dato : 09-02-10 07:04

jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> Den er jo formatteret i mac-format (der minder om linux). Der skal et
> stærkt værktøj til: paragon diskmanager.

Og med Paragons MacBrowser kan man også få læse- og skriveadgang til
Mac-formatterede harddiske:

<http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/>

- hvis hovedformål dog er at give MacOS X skriveadgang til
NTFS-formatterede harddiske og partitions. Jeg bruger det.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-02-10 16:43

John skrev:

> Men hvorfor f..... kan man ikke se og formatere den på Windows.
> Er der nogen forslag?

Du skal ind i diskhåndtering og zappe den, så du kan lægge WIndowslayout
på den. Under XP er den i højreklik-på-computer->Administrer.