Spørgsmål om Moccamaster?
Fra : Marianne

Dato : 08-02-10 07:10

Hej

Vores kaffemaskine er 'stået af', så vi skal finde en ny. Tidligere har
mange skrevet godt om Moccamaster, så jeg har kig på sådan en.

Har endnu ikke set på den i en butik - kun på nettet - så jeg vil høre, om
det er som billedet synes at vise: Hviler tragten direkte på kanden, sådan
at man - når man skal ha' en kop - må fjerne tragten og stille den ved siden
af? Den hænger mao ikke på maskinen selv? Det ser frygteligt upraktisk ud

Marianne

Fra : Linde

Dato : 08-02-10 08:32

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> at man - når man skal ha' en kop - må fjerne tragten og stille den ved
> siden af? Den hænger mao ikke på maskinen selv? Det ser frygteligt

Ja, sådan er det på den mindste model 741...det er noget rod. Men den er
mere udbredt med holder, bare google moccamaster, og klik på
billedresultater. Det er nok værd at give den ekstra 100-lap eller to for
den tragtholder.

Kig også på Moccamaster GCS, den ser lidt mere spif ud, og passer fint i et
hjørne.

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 08-02-10 08:36

Hej Marianne

> [...]
> kanden, sådan at man - når man skal ha' en kop - må fjerne tragten og
> stille den ved siden af? Den hænger mao ikke på maskinen selv? Det

Prøv at kikke på dette billede

http://www.skiftselv.dk/i/Moccamaster_Kaffemaskine/

så vil du se at kanden kan tages væk uden at fjerne tragten

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-10 10:53

In news:4b6fbedc$0$283$14726298@news.sunsite.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej Marianne

> Prøv at kikke på dette billede
>
> http://www.skiftselv.dk/i/Moccamaster_Kaffemaskine/
>
> så vil du se at kanden kan tages væk uden at fjerne tragten

Det er netop den model jeg har. Den tredie af slagsen i løbet af 25 år, og i
mine øjne er det den bedste maskine man kan købe, så jeg synes at Marianne
trygt kan investere i en sådan, hun vil helt sikkert aldrig fortryde det.
Kort bryggetid, og kaffen bliver lavet ved den helt rigtige
bryggetemperatur.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 08-02-10 12:56

Hej Tove

> [...]
> synes at Marianne trygt kan investere i en sådan, hun vil helt
> sikkert aldrig fortryde det. Kort bryggetid, og kaffen bliver lavet

Ja, det er en OK maskine, men man skal holde sig fra de
modeller der bruger termokander, dem kan de nemlig
ikke lave så de duer, altså termokanderne.

--
Mvh Max

Fra : Marianne

Dato : 08-02-10 13:24

> Prøv at kikke på dette billede
>
> http://www.skiftselv.dk/i/Moccamaster_Kaffemaskine/
>
> så vil du se at kanden kan tages væk uden at fjerne tragten

Åh ja - det var bedre. Nu har jeg bestilt en. Den er jo noget dyrere end de
alm. mærker, så nu håber jeg, den viser sig at være så god, som I siger

Tak for assistancen

mvh
Marianne

Fra : Henning Lund

Dato : 08-02-10 15:45

Marianne wrote:

> [...]
> dyrere
> end de alm. mærker, så nu håber jeg, den viser sig at være så

Velkommen i klubben for kendere af kaffemaskiner

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Steen

Dato : 08-02-10 17:44

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> [...]
> alm. mærker, så nu håber jeg, den viser sig at være så god, som I siger

Jeg har også bestemt mig for, at min næste maskine skal være en
Moccamaster. De er tit på tilbud i Elgiganten, til under en tusse.