Opgradere RAM (iMac i5)
Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 02:35

Hej,

Jeg er nået til den erkendelse, at de 4GB RAM i min iMac i5 er lige i
underkanten. Hvilken type RAM kan man smide i sådan en fætter, og hvor
køber man det til fornuftige priser? Jeg tænker på at smide mindst 4GB
mere i, hvis det ikke er for dyrt.

--
Michael Knudsen

Fra : René

Dato : 08-02-10 11:02

Prøv at se om ikke du kan finde din Imac model på
http://www.kingston.com/dkroot/ i deres ramguide, og når du har fundet den
så er der anbefalet ram og så er det bare at tage edbpriser.dk på
varenummeret og finde et sted at handle.

Hilsen
René

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 03:10

On Feb 8, 11:02 am, "René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk>
wrote:

> [...]
> så er der anbefalet ram og så er det bare at tage edbpriser.dk på
> varenummeret og finde et sted at handle.

Tak for tippet! Der er knagme godt nok en gedigen forskel i prisen
mellem 4GB og 8GB. Æv...

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-10 12:54

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]

Jeg plejer at tage Kingstons modelnavn som f.eks. KTA-MB1066K2/8G og så
lave en Google-søgning på danske sider. Så dukker der masser af
netbutikker op, og nogle af dem er ikke på Edbpriser.

> Tak for tippet! Der er knagme godt nok en gedigen forskel i prisen
> mellem 4GB og 8GB. Æv...

Det er fordi 8 GB sættet er med to 4 GB-klodser. De er dyre. Har du ikke
to klodser på hver 2 GB nu? Hvorfor så ikke bare købe yderligere to
klodser på 2 GB, så du får 8 GB i alt? Det kan gøres for kr. 760,- plus
forsendelse. Det ville jeg nok gøre. Hvis der bliver behov for 16 GB i
alt, så kan man vente til priserne falder. Da jeg engang købte en
MacBook, sparede jeg en mindre formue ved bare at vente fire måneder,
før jeg satte mere RAM i.

<http://www.proshop.dk/showProduct.aspx?prodid=181825>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-02-10 13:36

Den 08-02-2010 12:53, Henrik Münster skrev:

> [...]
> to klodser på hver 2 GB nu? Hvorfor så ikke bare købe yderligere to
> klodser på 2 GB, så du får 8 GB i alt? Det kan gøres for kr. 760,- plus

Jeg sad netop og spekulerede på hvor mange ramslots de nye iMacs har.
Hvor mange klodser kan man mon sætte i?

Det er jo meget dyrt at købe ekstra RAM når man bestiller iMac gennem
Apple Store så et billigere alternativ vil være meget interessant.

Mikkel

Fra : Lyrik

Dato : 08-02-10 03:28

On 8 Feb., 10:34, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:
> Hej,
>
> Jeg er nået til den erkendelse, at de 4GB RAM i min iMac i5 er lige i
> underkanten.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Just for the record:"Hvordan kommer man til sådan en erkendelse?"

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-02-10 11:44

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Just for the record:"Hvordan kommer man til sådan en erkendelse?"

sådan:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-02-08%20at%2011.41.
53.png>

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 03:31

On Feb 8, 11:28 am, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> Just for the record:"Hvordan kommer man til sådan en erkendelse?"

Det er såmænd ret simpelt: I forbindelse med ens arbejde forsøger man
at læse et datasæt ind, som fylder 5,5 GB, og så swappes der ellers
bare løs til den store guldmedalje.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 04:22

On Feb 8, 11:43 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/Screen%20shot%202010-02-08%20at%2011.41.
> 53.png>

Spot on!

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 05:51

On Feb 8, 1:36 pm, Mikkel Moldrup-Lakjer <mik...@fabel.dk> wrote:

> Jeg sad netop og spekulerede på hvor mange ramslots de nye iMacs har.
> Hvor mange klodser kan man mon sætte i?

De har fire slots, og som default sidder der 2x2GB.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-10 05:52

On Feb 8, 12:53 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> to klodser på hver 2 GB nu? Hvorfor så ikke bare købe yderligere to
> klodser på 2 GB, så du får 8 GB i alt? Det kan gøres for kr. 760,- plus

Been there, done that!

--
Michael Knudsen