Notat om fiskepleje
Fra : HENNING PEDERSEN

Dato : 03-08-01 21:22

Jeg har netop modtaget et spændende notat om fiskepleje udsendt til alle
udsætningsforeninger. Det giver en kort historisk baggrund for fiskepleje og
forklarer de ændringer i udsætningsstrategi, der har fundet sted på det
seneste.
Notatet, som jeg kun kan anbefale at man læser, kan findes på min forenings
hjemmeside på denne adresse
http://hjem.get2net.dk/fiskeklub
Se under menupunktet "Vandplejegruppen".

Når du nu er inde på hjemmesiden, så kast lige et blik på opfordringen på
startsiden. Vi har her i foråret etableret en vandplejegruppe omkring
Havelse å (ligger i Nordsjælland), og desuden har vi overtaget en del af det
udsætningsarbejde, der tidligere blev foretaget af US76.
Vi søger derfor folk fra Københavnsområdet og Nordsjælland, der vil give en
hånd med en gang i mellem. Man behøver ikke at være medlem af hverken det
ene eller det andet, men vi forsøger at få lavet en lang, lang liste med
navne på folk, der kan afsætte lidt tid til nogle af de opgaver, vi arbejder
med. Det drejer sig om udsætning af fisk, udlægning og luftning af gydegrus,
udlægning af sten og etablering af sandfang mv.
I dag er vi 12 mand i selve vandplejegruppen, men hvis du vil være
supporter, sender du bare en mail til undertegnede
på adressen henning_ped@get2net.dk

Mvh
Henning Pedersen
Formand for
Ølsted og Frederiksværk Sportsfiskerforening

--
henning_ped@get2net.dk
http://www.sportsfiskeren.dk/