søvnløshed
Fra : Pia

Dato : 07-02-10 22:01

Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?

VH PP

Fra : Ulvir

Dato : 07-02-10 22:15

"Pia" <piaalm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?

Min kæreste bruger baldrian..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-02-10 23:09

Pia wrote:
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod
> søvnløshed?

Kamillete, en hvidtøl, lys øl eller pilsner før sengetid.

--
- Frank

Fra : Jørgen

Dato : 08-02-10 11:10

Den 07-02-2010 22:00, Pia skrev:
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?
>
> VH PP

Ja god fysisk aktivitet og masse af frisk luft gerne kold,
Ellers optag tv avisen og så se den

fra
Jørgen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 15:46

On 08/02/2010 11:09, Jørgen wrote:
> Ja god fysisk aktivitet og masse af frisk luft gerne kold,
> Ellers optag tv avisen og så se den

Jeg er normalt glad for BBCs dyreprogrammer, især med Richard
Attenborough, men hvis jeg er lidt småtræt kan de være en ret god
sovepille. Hvis jeg er udhvilet, er de dog super underholdende og lærerige.

Jeg ved ikke om naturprogrammer af lavere videnskabelig kvalitet, f.eks.
alt det Animal Planet sender, har samme effekt, da jeg ikke kan holde ud
af se dem. Jeg vil dog mene at sådan noget som "Familien Knurhår"
("Meerkat Manor") der er dybt antropomorfiserende, nok fungerer dårligt
som sovepille, fordi det hele tiden bliver gjort spændende og dramatisk.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lyrik

Dato : 08-02-10 07:32

On 7 Feb., 22:00, "Pia" <pia...@tdcadsl.dk> wrote:
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?
>
> VH PP

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Læs et kapitel i Bibelen. Liggende i sengen.

Jens

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-02-10 07:49

Pia skrev den 07-02-2010 22:00:
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?

--------------
At finde årsagen til søvnløsheden og så håndtere den med de muligheder
som er relevante for den årsag.
--------------

Hvad er årsagen til søvnløsheden?

dårlig seng?
hændelser i løbet af dagen?
hændelser som måske sker i morgen?
stresset job?
tanker om små ting?
tanker om livets store spørgsmål?
udsat for de klassiske stressfaktorer (dødsfald i familie, skilsmisse,
miste/nyt job osv osv osv)
spist fødevarer med opkvikkende effekt (koffein)

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-02-10 15:50

On 09/02/2010 07:48, Carsten Riis wrote:
> --------------
> At finde årsagen til søvnløsheden og så håndtere den med de muligheder
> som er relevante for den årsag.
> --------------
>

> Hvad er årsagen til søvnløsheden?
[...]

Eller bare være mentalt "oppe at køre". Hvis jeg har svært ved at falde
i søvn, er det ofte fordi jeg forinden har været meget mentalt aktiv,
spillet noget computerspil, skrevet eller lignende. Det kan i høj grad
hjælpe at "geare ned" ved at lave noget mindre interaktivt, eksempelvis
se TV eller film, eller læse noget fiktion (eller genlæse noget fagbog).

Det er svært at forklare, men jeg synes det virker som om min hjerne
kører i flere gear, herunder højt gear når jeg er meget intellektuelt
aktiv og deltagende, og et lavere gear når jeg er mere passiv,
modtagende i forhold til information som jeg kun forholder mig til på
rutineniveau.

Hvis jeg ikke er decideret stresset, kan jeg finde på bare at ligge
10-30 minutter, på ryggen, og lytte til musik, for at koble fra. Det kan
være VH1 Danmark, eller DRs "Boogie" musik-program. Det er dog
efterhånden sjældent jeg har svært ved at falde i søvn nu, i forhold til
da jeg var en del yngre.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 10-02-10 10:14

On 07-02-2010 22:00, Pia wrote:
> Er der nogen i gruppen, der kender til et godt naturmiddel mod søvnløshed?
>
> VH PP

Melatonin, Produceret i koglekirtlen!
Kraftig antioxidant! Signalere til hjernen at det er
tid til at sove!

--
Pnic/Allah-25-04-1973-Taurus/WalnutTreeBorn-Sandgaardsvej/Kjellerup/Jutland/Denmark
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/f73515831ef05f3c?hl=da&dmode=source