Refleks-klister fra DMC?
Fra : Anders Houmark

Dato : 07-02-10 14:34

Hej

Jeg tog et Bronze-kursus ved DMC for nogle år siden.. 4-5 stykker måske?
Der var en instruktør som kom ca. en halv time efter vi andre, og kom
kørende ind på banen.. Langt væk fra kunne man se nogle lyserøde/lilla
streger, og de var super tydelige selvom det var høj solskin.

Dengang kunne man købe det der reflekterende selvklæber-folie på DMC
Shoppen.. jeg fik aldrig købt noget, for hvad skulle jeg med en hidsig
farve, når jeg kørte på en giftig grøn Kawasaki...
Nu har jeg skiftet motorcykel, til en som udelukkende er i mørke farver..
min læderdragt er nærmest også kun sort, og hjelmen har ikke meget grafik
heller.. Så nu overvejer jeg hvor pokker man kan finde dét der materiale som
DMC instruktøren havde.. DMC Shop kan jeg ikke finde længere.

Jeg kommer IKKE til at køre med grøn trafikvest kan jeg lige så godt slå
fast.

På forhånd tak
Mvh Anders

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-02-10 16:10

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> writes:

> [...]
> kørende ind på banen.. Langt væk fra kunne man se nogle lyserøde/lilla
> streger, og de var super tydelige selvom det var høj solskin.

Det var så nok enten Flummer eller Pizza

> [...]
> heller.. Så nu overvejer jeg hvor pokker man kan finde dét der materiale som
> DMC instruktøren havde.. DMC Shop kan jeg ikke finde længere.

DMC shoppen eksisterer stadigvæk i DMC Bladet. Der står dog et link
til en nedlagt side Orla?

Prøv at maile Rolf Skovløkke, han plejer at have det forkromede
overblik: skovloekke(at)dmc-org(dot)dk alternativt søg efter 3M
refleksark.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-02-10 16:14

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> alternativt søg efter 3M refleksark.

Fandt dem på 3M's gemmeside: http://kortlink.dk/7eez

Kai

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-02-10 19:50

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> Det var så nok enten Flummer eller Pizza

Eller Rolf på hans *tilkørte* host-host Suzuki GSF1200....
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-02-10 21:15

Brian Sørup skrev:

> Eller Rolf på hans *tilkørte* host-host Suzuki GSF1200....

GSX 1100F, that is

--
vh
Torben - der engang havde sådan en.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-10 22:59

On Sun, 07 Feb 2010 16:10:06 +0100, Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> DMC shoppen eksisterer stadigvæk i DMC Bladet. Der står dog et link
> til en nedlagt side Orla?

Har set det, og også glemt det igen :-| Jup, shoppen forsvandt under
omlægningen af hjemmesiden for et par år siden.

Omkring refleks, så ved jeg ikke om der er mere tilbage, det optræder
ihvertfald ikke i annoncen i dmc-bladet.

Nu genopfrisket, så lover jeg at kigge på sagen snarest.

Orla Pedersen, DMC'er
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 8-11-2009

Fra : jens s

Dato : 07-02-10 11:52

On 7 Feb, 14:33, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:
> [...]
> DMC instruktøren havde.. DMC Shop kan jeg ikke finde længere.
>
> Jeg kommer IKKE til at køre med grøn trafikvest kan jeg lige så godt slå

jeg har tidligere købt både "ambulance"-farve og gul på den lokale
skiltemager, prisen var et bidrag til "kagekassen", for 1 i hver farve
på ca. 30 x 30 cm
begge farver var med selvklæbende bagside.
han havde større udvalg i forskellige farver.
jeg følte mig også en del "sort", så jeg klisterer "ambulance"-farven
på spejlene.
jens S
esbjerg
VFR 800 A 2006
MZ 125 ETZ 1994

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 08-02-10 14:24

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kørende ind på banen.. Langt væk fra kunne man se nogle lyserøde/lilla
> streger, og de var super tydelige selvom det var høj solskin.
SNIP
> Så nu overvejer jeg hvor pokker man kan finde dét der materiale som DMC
> instruktøren havde.. DMC Shop kan jeg ikke finde længere.
> [...]
Hej Anders,

Bortset fra at komme efter kursisternes ankomst kunne det være mig, som du
tænker på.
Jeg skal lige gøre det klart, at det flouroscerende materiale, som DMC i sin
tid solgte IKKE var refleks-materiale.
Færdselsloven indeholder regler for brug af reflekser.
Min daværende BMW K1200RS havde striber af dette fluo-orange stads på
spejlenes forside.
Man ses tidligere og tydeligere med disse produkter, og cyklen synes bredere
IMØ.
Set fra bilisternes side er der noget fear factor over sådan en klump
Check udseendet her:
http://www.skovboel.com/2008_Mestersvinger_Instruktoer_Legedag/Gallery1/Gallery1_web/content/JF4B9016_large.html
Jeg har ikke lige styr på, hvor fra man skaffer slige sager pt.
God jagt og meld lige her i gruppen, hvis du finder produktet.

Mvh.
Carsten
Ex-DMC-instruktør
Ex-BMW K1200RS-ejer
Suzuki DR 250 S (vinterged)
BMW F800R (sommerged)
Suzuki GSX-R 600 (banejern)

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 13-02-10 08:27

Hej
du kunne kigge hos en cykelhandler de har refleks striper med wrap så de kan
moteres alle steder
hilsen Jørgen