Kædekit DID 525ZVM2 118/16/42
Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-10 12:19

Foråret truer snart, og jeg skal have nyt kædekit. Hvor finder jeg et
kædekit billigst til min TDM 900? Jeg vil helst ha' en endeløs - det
skal være DID ZVM2.

Jeg har fundet ebay 110291822722 til 160 euro, men forsendelsen bliver
sandsynligvis 35 euro, og så skal jeg skaffe mig et nitteværktøj.

Nogen bedre?

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-02-10 14:28

Torben Scheel wrote:
> [...]
>
> Jeg har fundet ebay 110291822722 til 160 euro, men forsendelsen bliver
> sandsynligvis 35 euro, og så skal jeg skaffe mig et nitteværktøj.

Nå, fragten er kun 16 euro - jeg springer til.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 05-02-10 15:51

> Nå, fragten er kun 16 euro - jeg springer til.

Har du kigget hos kedo.com ?

Og jeg er enig i at du skal købe endeløst ...
http://majland.org/blog/?p=220

Jeg har en endeløs 530VM på xtz'en. Der er lidt km tilbage i det (har kørt
22500 men deraf noget grus og strand) og så kommer der også 525 på den. Og
det bliver med (guld) eloxerede sider. Da jeg bruger kædesmører så får
laskerne ikke så meget rustbeskyttelse og det er min erfaring med den gamle
kæde at "guld" kæden holder rigtigt godt uden rustbeskyttelse på ydersiden.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-02-10 19:04

Anders Majland skrev:

> Har du kigget hos kedo.com ?

Nu har jeg - og bestilt. Endeløs (måske), og en anelse billigere end
ebay med fragt indregnet.

> Og jeg er enig i at du skal købe endeløst ...
> http://majland.org/blog/?p=220

Eneste jeg kunne finde var "closed" - jeg håber det holder stik.

> [...]
> så får laskerne ikke så meget rustbeskyttelse og det er min erfaring med
> den gamle kæde at "guld" kæden holder rigtigt godt uden rustbeskyttelse

Jeg ville helst have haft sølv eller sort på TDM'en, guld passer bedst
på baneracere eller Hondaer med comstar hjul

Hvis du siger det holder bedre, så kan jeg leve med optikken.

Tak for hjælpen

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-02-10 20:43

Den 05-02-2010 14:28, Torben Scheel skrev:

> Nå, fragten er kun 16 euro - jeg springer til.

Måske der er andre der skal have noget lignende, så I er flere der køber
sammen, det har jeg tidligere gjort med andre fra gruppen, så daler
forsendelsesomkostningerne

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 06-02-10 13:26

J.C.Kløve skrev:

> Måske der er andre der skal have noget lignende, så I er flere der køber
> sammen, det har jeg tidligere gjort med andre fra gruppen, så daler
> forsendelsesomkostningerne

Man skal ikke besvære sig meget førend at det ikke kan svare sig at dele
120kr - Naboen eller én jeg ser jævnligt er nok min grænse for at spare
60kr, og under alle omstændigheder skal det nok være indenfor bygrænsen
(stor-KBH undtaget).

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-02-10 19:28

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Foråret truer snart, og jeg skal have nyt kædekit. Hvor finder jeg et
> kædekit billigst til min TDM 900? Jeg vil helst ha' en endeløs - det
> skal være DID ZVM2.

Jeg kender ikke DID's betegnelser, men jeg købte AFAM kæde + tandhjul
fra www.biketorqueracing.co.uk til en absolut fornuftig pris.
Kæde+begge tandhjul til din TDM vil komme på ca £135 + £22 i p&p

> Jeg har fundet ebay 110291822722 til 160 euro, men forsendelsen bliver
> sandsynligvis 35 euro, og så skal jeg skaffe mig et nitteværktøj.

Mht nitteværktøj, så drop mig en email.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-10 17:18

> Jeg kender ikke DID's betegnelser, men jeg købte AFAM kæde + tandhjul

Jeg er så færdig med at købe billigt ...

En AFAM DC 520 MTX holdt kun 6000km på min S.T. - På papiret var det jo en
god kæde der skulle være rigeligt stærk. Inden da havde den kørt 15000km med
en DID 520 VM

Det var efter at en DC 520 MXO holdt 20000km på XT'en - Men MTX kæden var
simpelthen ikke stærk nok ....

Så jeg holder mig til DID medmindre alternativet er meget billigere ...

/A

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-02-10 18:46

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Jeg er så færdig med at købe billigt ...

Et produkt bliver ikke bedre eller dårlige, afhængig af den pris du
betaler. "S.T." siger mig ikke noget og "AFAM MTX" findes ikke i BTR's
AFAM kæde guide, så guderne må vide hvad du har kastet dig ud i.
Og/eller hvornår.

Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-10 19:56

> [...]
> betaler. "S.T." siger mig ikke noget og "AFAM MTX" findes ikke i BTR's
> AFAM kæde guide, så guderne må vide hvad du har kastet dig ud i.

Enig i at kvalitet og pris ikke nødvendigvis hænger sammen og det blot
gælder om at få tilstrækkelig god kvalitet til en fair pris.

Jeg havde jo gode erfaringer med en orings kæde og valgte så at købe en
xrings på ebay med tabdhjuler der passede super tenere'en (nu er jeg jo ikke
ligefrem en ny skribent herinde så de fleste ved hvad jeg kører på - så tit
skifter jeg heller ikke ...) Men kæden var købt i 2007 og kan givetvis være
produceret nogle år tidligere

Så da jeg ikke har negative erfaringer med DID og mest hører positiv kritik
så vælger jeg fremadrettet at holde mig til det jeg kender ... Så næste
bliver sikkert en DID 525 med guld sider. Den koster sikkert 2-500kr mere
end andre gode kæder, men gider ikke skifte kæde hele tiden

Btw var det clipsledet på en CZ kæder der gav mig hul i motoren på XT'en
efter blot 4000km - Kæden inden var da også en CZ der havde overlevet 2
vintre og 8000km

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-02-10 19:07

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Jeg kender ikke DID's betegnelser, men jeg købte AFAM kæde + tandhjul
> fra www.biketorqueracing.co.uk til en absolut fornuftig pris.
> Kæde+begge tandhjul til din TDM vil komme på ca £135 + £22 i p&p

DID ZVM2 har en trækstyrke over 4000kg. Jeg kører i reglen pænt, så det
får sikkert mest betydning for levetiden og min tryghedsfornemmelse. Den
originale (DID) kæde har fragtet mig 30.000 km, og jeg stoler på DID.

> Mht nitteværktøj, så drop mig en email.

Takker - jeg håber at der lander en endeløs kæde fra kedo om en uges
tid, så det ikke bliver aktuelt. Ellers vender jeg tilbage.

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-02-10 09:25

Torben Scheel skrev den 06 feb 2010 i

> Takker - jeg håber at der lander en endeløs kæde fra kedo om en
> uges tid, så det ikke bliver aktuelt. Ellers vender jeg tilbage.

Og så lige en historie fra det virkelige liv: Er du sikker på at have
værktøj nok til operationen? (Bagsvinger fri og?)

Da jeg af samme grunde som du købte endeløs til hedengangne V-strom og
havde produceret specialtop til bagsvingerens gennemgående bolt, fandt
jeg (for sent) ud af at udstødningsanlæget skulle demonteres også,
hvilket indebar demontering af bagende også, så det blev droppet.

På med vinkelsliberen og montering med samleled

Er der nogen der har brug for krontoppen kan den lånes.

--
Mvh - Arne Lorenzen - BMW R 1200 GS, lykkeligt fri for oliespild, sorte
fingre og specialværktøj.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-02-10 10:33

Den 07-02-2010 09:24, Arne Lorenzen skrev:
> Torben Scheel skrev den 06 feb 2010 i
>

> Er der nogen der har brug for krontoppen kan den lånes.

rart at vide, mener den passer på SV'eren

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-02-10 08:19

Arne Lorenzen wrote:
> Torben Scheel skrev den 06 feb 2010 i

> Og så lige en historie fra det virkelige liv: Er du sikker på at have
> værktøj nok til operationen? (Bagsvinger fri og?)

Næh - hvis ikke jeg har værktøjet til at skille min maskine ad, så skal
det skaffes. Det kunne være en 24mm unbraco til svingerakslen eller
lignende.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 08-02-10 10:17

> Næh - hvis ikke jeg har værktøjet til at skille min maskine ad, så skal
> det skaffes. Det kunne være en 24mm unbraco til svingerakslen eller
> lignende.

Nu ved jeg ikke hvordan oliekredsløbet er på en tdm - men på xtz'en skal en
olieslange af for at tage bagsvingeren af. Så kædeskift skal lige
koordineres med et olieskift ...

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-02-10 14:31

Torben Scheel skrev:

> [...]
>>
> Takker - jeg håber at der lander en endeløs kæde fra kedo om en uges
> tid, så det ikke bliver aktuelt. Ellers vender jeg tilbage.

En kort uge - er netop landet. Endeløs - så jeg regner ikke med at få
brug for nittedims.

Fuld tilfredshed med KEDO herfra.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 03-03-10 13:40

> En kort uge - er netop landet. Endeløs - så jeg regner ikke med at få brug
> for nittedims.

Abstinenserne er slemme, men st'en står stadig i hiet.... Laderen har
(igen) været sluttet til over weekenden så batteriet er toppet op (Det var
ved at være træt sidste år så på hylden står også et nyt Varta klar til at
få syre på) ... Men foråret lader vente på sig. I forhaven hvor blæsen har
fået det meste sne til at fyge væk kan jeg nu se flere m2 græs. Det har jeg
ikke set siden jul. Men gårdspladsen har stadig 10-20cm sne og vejen er
is/smat med sne på. Og de lover mere sne de kommende dage ...

MEN abstinenserne kan jo også dulmes lidt ved at skrue... Kædekittet er ikke
færdig men det holder ikke hele den kommende sæson så jeg har hos Kedo købt
en did 525 zvm gold. Jeg var godt nok lige ved igen at købe en 530'er kæde
da den er billigere - Men størstestedelen af prisforskellen ligger i at jeg
for at få en 525 kæde på st'en får et alu bagtandhjul der er noget dyrere
end jern. Jeg kunne også spare en pæn del vis jeg ville "nøjes" med en 525HV
kæder der leveres åbent.

Men som skrevet før - vil jeg have en endeløs kæde og jeg vil have farvede
lasker ahs til modstandsdygtigheden mod rust

/A

Fra : Motortosse - Mads

Dato : 16-02-10 13:13

> En kort uge - er netop landet. Endeløs - så jeg regner ikke med at få
> brug for nittedims.

Hvorfor så stor fokus på at få en endeløs kæde ?
Imho så er nitteprocessen DIY arejde, og kan enda udfres med høj
kvalitet med forhåndenværende håndværktøj. Bl.a. kan nævnes at
speedwaykører ofte køber en lang 420 kæde og splitter den i 2 som
samles med det splittede led, til rug som forkæder. Det kræver lidt
mere behændighed men absolut muligt. Og tro mig, forkæden på en
speedwaycykel er maksimal stress test (normal levetid er <10 minutter)
primært grundet den høje temperatur og deraf følgende udkogning af
olien.

Mads

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-02-10 07:10

Motortosse - Mads wrote:

> [...]
> speedwaycykel er maksimal stress test (normal levetid er <10 minutter)
> primært grundet den høje temperatur og deraf følgende udkogning af

Ved et par timers arbejde kan jeg minimere risikoen for nittefejl, få
efterset svingaffellejerne, og have ro i sjælen de næste 30-40.000 km.
Og så sparer jeg udgiften til et værktøj + nitteled. Nobrainer for mig,
når nu muligheden er der. Skiftede jeg 10 kæder årligt var der en chance
for at opnå rutinen - med en hvert 3. år er risikoen for fejl for stor.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-02-10 07:01

Den 17-02-2010 07:09, Torben Scheel skrev:
> [...]
> når nu muligheden er der. Skiftede jeg 10 kæder årligt var der en chance
> for at opnå rutinen - med en hvert 3. år er risikoen for fejl for stor.

jaaa - jeg kan godt se hvordan en komplet adskillelse af motorcyklen fra
motoren bagud, repræsenterer langt større sikkerhed mod at lave fejl, en
den vanskelige og højteknologiske operation "nitteled"

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-02-10 08:08

J.C.Kløve wrote:

> jaaa - jeg kan godt se hvordan en komplet adskillelse af motorcyklen fra
> motoren bagud, repræsenterer langt større sikkerhed mod at lave fejl, en
> den vanskelige og højteknologiske operation "nitteled"

Den ironi må komme fra egne erfaringer. Det er jo mig selv der skal
foretage operationen med momentnøgle og fedtsprøjte, ikke en tilfældig
MC-mekanikerlærlingsafløser

Som jyde må du kunne forstå et argument som ekstra omkostninger i form
af nitteled og højteknologisk DID lednittetang der for alt i verden skal
undgås.

Jeg glæder mig dog ikke til at skulle sætte endeløs kæde på MZ'eren -
jeg forudser visse problemer omkring kædekassen :D

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 19-02-10 12:38

Torben Scheel skrev:

> Jeg glæder mig dog ikke til at skulle sætte endeløs kæde på MZ'eren -
> jeg forudser visse problemer omkring kædekassen :D

Hæ!

Et lille sidekick: Den efterhånden bedagede GPZ900R, skal udover
kædeskærmen blot have venstre potte og fodhviler-plade afmonteret,
hvorefter man kan hænge en lukket kæde ind over begge kædehjul - En
detalje der fortabtes ved overgangen til stel á perimeter-typen

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-02-10 09:22

> Hvorfor så stor fokus på at få en endeløs kæde ?

Fordi en kæde ikke er stærkere end det svageste led - og mange af os er ikke
sikre på at vi kan nitte en kæde så det ikke er nitteleden der bliver det
svageste. Måske ikke i styrke men så det dårligst smurte og dermed det med
kortest levetid

> Imho så er nitteprocessen DIY arejde, og kan enda udfres med høj
> kvalitet med forhåndenværende håndværktøj. Bl.a. kan nævnes at
> speedwaykører ofte køber en lang 420 kæde og splitter den i 2

Deres kæder er heller ikke med o/x-ring og fedt der skal holdes inde.

> (normal levetid er <10 minutter)

Og på en gadecykel måske 20-40000km - Der er det nogle andre krav der
stilles.

Men ellers enig i man "sagtens" kan nitte selv. Men som Torben skrev så er
det svært at få rutinen. Men DID's hulnitter og dertil hørende værktøj er
næsten idiotsikkert. Men skal bare ikke presse lasken for langt ind så man
ødelægger oringene ...

/A

Fra : Knud Dam

Dato : 17-02-10 17:58

> [...]
> næsten idiotsikkert. Men skal bare ikke presse lasken for langt ind så man

Der er en reses på det indvendige kædeled, der sikrer den korrekte afstand
til O-ringene, så man ikke ødelægger O-ringene (eller X-ringene).

Lasken presses imod denne reses.

Mvh.

KD, der nitter en ny kæde på hver vinter.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-10 19:35

On Wed, 17 Feb 2010 17:57:36 +0100, Knud Dam wrote:

> Der er en reses på det indvendige kædeled, der sikrer den korrekte afstand
> til O-ringene, så man ikke ødelægger O-ringene (eller X-ringene).
>
> Lasken presses imod denne reses.

Ikke på de DID ZVM2 jeg satte på "fie". Det kostede et nyt nitteled på en
af dem. :-/ Den første pressede jeg ganske nøjagtigt i en skruestik, og
nittede med en kørner mod fast underlag. Den holdt mål. Ved nummer to kæde
havde jeg DID's nitteværktøj tilrådighed, desværre var det defekt mht.
dybdestoppet på sammenpresningen, og x-ringene blev mast under mål.

Det er rigtigt at der er en recess, men det er på den del af pindene, som
skal deformeres.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 8-11-2009

Fra : Armand

Dato : 17-02-10 22:56

Orla Pedersen skrev:

> Det er rigtigt at der er en recess, men det er på den del af pindene, som
> skal deformeres.

Jeg tror også at Knud liige var lidt hurtig på tasterne her.
Alt andet lige ville man jo derved også klemme inder og yder -lasker
sammen med friktion og et 'stift led' til følge!

Forstår jeg dig rigtigt at du maste O-ringene trods den recess??

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 17-02-10 23:17

> [...]
> sammen med friktion og et 'stift led' til følge!
>
> Forstår jeg dig rigtigt at du maste O-ringene trods den recess??

Hmm. reses er måske ikke en rigtige betegnelse ?

Der er en kant på det indvendige led, som efter min opfattelse sikrer
afstand mellem det inderste led og laskerne, så O-ringene ikke klemmes.

Se øverst på det sidste led. http://www.knuddam.dk/did.jpg

Man kan sikker godt mase det helt sammen i en skruestik; men der skal godt
nok trykkes til for at klemme O-ringene.

Jeg er godt klar over, som Orla påpeger, at der på DID nitte værktøjet er en
rille i værktøjet, som skal sikre, at man trykker lasken det korrekte stykke
ned over stifterne; men førhen, hvor jeg blot brugte en rørtang til at
trykke lasken på plads, har jeg aldrig lavet et stift led.

Mvh.

KD

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-10 09:22

On Wed, 17 Feb 2010 23:17:23 +0100, Knud Dam wrote:

> Der er en kant på det indvendige led, som efter min opfattelse sikrer
> afstand mellem det inderste led og laskerne, så O-ringene ikke klemmes.

Huh ?? NEJ ! Der skal være ca. 0,5 mm. slør i leddet hvis at man "glemmer"
o-ringene Og det skal der selvfølgelig også være med o-ringe.

Det er o-ringene, der centrerer leddene, og det er for enderne af
inderbøsningen at den ekstra fedt befinder sig.

> Se øverst på det sidste led. http://www.knuddam.dk/did.jpg
>
> Man kan sikker godt mase det helt sammen i en skruestik; men der skal godt
> nok trykkes til for at klemme O-ringene.

I skruestik er der en vej, og det er skydelære, og at måle indvendigt i
leddet.

> [...]
> ned over stifterne; men førhen, hvor jeg blot brugte en rørtang til at
> trykke lasken på plads, har jeg aldrig lavet et stift led.

Det handler IMHO ikke om stive led :-/ Det handler om at du køber "den
bedste kæde" af hensyn til levetid, og styrke. Og så kompromisser du
levetiden bigway ved at udsætte o-ringene i nitteleddet for ekstra stress.

Det synes jeg er økonomisk uforsvarligt.

Fra : Armand

Dato : 19-02-10 12:43

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> levetiden bigway ved at udsætte o-ringene i nitteleddet for ekstra stress.
>
> Det synes jeg er økonomisk uforsvarligt.

Smøringen af samleleddet kan heller ikke være så gundig som den
vacuum-smøring man bruger under fremstilling af kæden!

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 19-02-10 20:01

> Smøringen af samleleddet kan heller ikke være så gundig som den
> vacuum-smøring man bruger under fremstilling af kæden!

Hej Armand.

Det har du sikkert ret i; men en endeløs kæde er nu engang ikke en mulighed
på min model..

Når man fylder hullerne i kædeleddet op med det medfølgende fedt og holder
for hullerne, mens pindene skubbes i, så virker leddet nu meget velsmurt.

; - )

KD

Fra : Knud Dam

Dato : 19-02-10 19:56

meddelelse news:9e5tzd025b0l$.jmprbt3lx2ff$.dlg@40tude.net...
> [...]

> levetiden bigway ved at udsætte o-ringene i nitteleddet for ekstra stress.
>
> Det synes jeg er økonomisk uforsvarligt.

Hej Orla.

Med respekt for din viden, må jeg alligevel konkludere, at mine samleled,
nittet med DID værktøj eller klemt sammen med tang og nittet med hammer, når
jeg har skiftet kæde, typisk ved ca. 30.000 km, ikke har være synligt eller
målbart mere slidte end de øvrige led.

Jeg kan ikke afvise, at det efter flere kilometer, eller længere periode,
vil være samleleddet, der står af først.

; - )

KD

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-02-10 00:01

Den 19-02-2010 19:56, Knud Dam skrev:
> [...]
>
> Jeg kan ikke afvise, at det efter flere kilometer, eller længere periode,
> vil være samleleddet, der står af først.

Jeg må tilslutte mig Knud her!

Nu skal "nørderne" ikke gøre en simpel nitte til raketteknologi, der bør
frarådes almindeligt dødelige at befatte sig med, af skræk for at de
efterfølgende tager livet af sig selv og eller motorcyklen grundet
sprængte kæder og ultra kort levetid.

Jo man skal være omhyggelig med sit arbejde - men det gælder jo alle
livets forhold.

Bevares der kan måske være marginalt flere kilometer i en uendelig kæde,
men jeg har ikke oplevet det var nitteledet der stoppede "festen", og et
par stykker har jeg da nittet over år og dag :-\.

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-10 09:55

On Sat, 20 Feb 2010 00:00:30 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Jo man skal være omhyggelig med sit arbejde - men det gælder jo alle
> livets forhold.

Det er jo for h.... det jeg prøver at forklare, SUK. Nitteled er fint nok,
hvis at det er gjort ordentlig, men at bifalde at man blot kværner lortet
sammen "madsstyle" og så lige tæver leddet løs efterfølgende, så står jeg
simpelhen af, og så vil jeg have lov til at advare andre. Det er muligvis i
orden til en kæde, der skal leve i 10 minutter, det er blot ikke det som vi
taler om her.

På EK's hjemmeside, http://www.ekchain.com/images/EKcatalog.pdf , på side 2
kan man se et rigtigt smart hjælpeværktøj til at sikre de rigtige spillerum
omkring o-ringene.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-02-10 10:34

Den 20-02-2010 09:55, Orla Pedersen skrev:
> [...]

> orden til en kæde, der skal leve i 10 minutter, det er blot ikke det som vi

Nåå så er vi enige... man skal udvise fornøden omhu, men det er heller
ikke vanskelig

> På EK's hjemmeside, http://www.ekchain.com/images/EKcatalog.pdf , på side 2
> kan man se et rigtigt smart hjælpeværktøj til at sikre de rigtige spillerum
> omkring o-ringene.

hmm, den var egentlig smart, og tilsyneladende nem at anvende

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Knud Dam

Dato : 20-02-10 10:47

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> hmm, den var egentlig smart, og tilsyneladende nem at anvende

Enig - dem har jeg ikke set før.

; - )

KD

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-10 18:25

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> frarådes almindeligt dødelige at befatte sig med, af skræk for at de
> efterfølgende tager livet af sig selv og eller motorcyklen grundet

Næh - jeg vælger bare efter mine preferencer, og hvad der er muligt. Jeg
er sikker på at andre gør præcis det sammme. Indledende sætning : "Jeg
vil helst ha' en endeløs". Ingen advarsler, ingen udelukkelser (borset
fra mærket - jeg vil have DID).

> [...]
> men jeg har ikke oplevet det var nitteledet der stoppede "festen", og et
> par stykker har jeg da nittet over år og dag :-\.

Jeg har aldrig nittet andet end cykelkæder - dem har jeg dog nok nittet
flere af end du har spist ærter

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 17-02-10 07:10

Fra : Motortosse - Mads

Dato : 17-02-10 15:10

> Alt andet lige ville man jo derved også klemme inder og yder -lasker
> sammen med friktion og et 'stift led' til følge!
>
> Forstår jeg dig rigtigt at du maste O-ringene trods den recess??

Og lige for de mekaniske analfabeter så løster man lige nitterne
efter leddet er samlet ved at ligge 2 stk 6mm møtrikker på armbolten
så nitterne svæver, og giver dem et venligt lille dask, så nitterne
ikke sidder i pres.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-10 12:00

On Feb 5, 12:19 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg har fundet ebay 110291822722 til 160 euro, men forsendelsen bliver
> sandsynligvis 35 euro, og så skal jeg skaffe mig et nitteværktøj.

Kan det betale sig? Har du prøvet foreksempel at høre Madsens Garage
om prisen på AFAM?

--

/Hekto