hvordan tilføjer man en podcast til ipod u~
Fra : thohei

Dato : 06-02-10 04:04

Hvad gør man når man fra en anden maskine end ens egen, skal overføre
en enkelt podcast til sin ipod?
Jeg kan kun se at man får muligheden for at 'synce', men det vil så
slette alt andet podcast-indhold på ipoden. Der må da være en måde at
overføre en enkelt fil fra en 'fremmed' maskine?
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 12:17

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> slette alt andet podcast-indhold på ipoden. Der må da være en måde at
> overføre en enkelt fil fra en 'fremmed' maskine?

du burde kunne slå "Manually manage music" til og drag and droppe
indhold fra iTunes over på ipodden..

/thomas

Fra : thohei

Dato : 06-02-10 04:20

> du burde kunne slå "Manually manage music" til og drag and droppe
> indhold fra iTunes over på ipodden..
>
> /thomas

Musikken er manuel - men jeg kan ikke finde den tilsvarende funktion
vedrørende podcasts. Med musik kan man jo bare trække numre over, det
går ikke med podcasts.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 12:37

> Musikken er manuel - men jeg kan ikke finde den tilsvarende funktion
> vedrørende podcasts. Med musik kan man jo bare trække numre over, det
> går ikke med podcasts.
> Thomas

det virker her ...

<http://dl.dropbox.com/u/693028/dragndrop.mov>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-02-10 12:56

thohei skrev:

> Musikken er manuel - men jeg kan ikke finde den tilsvarende funktion
> vedrørende podcasts. Med musik kan man jo bare trække numre over, det
> går ikke med podcasts.

Højreklik på podcasten, og "Vis i Finder". Vupti - den underliggende fil.

Fra : N/A

Dato : 06-02-10 16:51

Fra : N/A

Dato : 06-02-10 12:56

Fra : thohei

Dato : 06-02-10 05:34

> Højreklik på podcasten, og "Vis i Finder".  Vupti - den underliggende fil.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

Jeg er nok ikke så klog, hvad skal jeg med den - jeg kan stadig ikke
trække den over på min ipod i podcast-listen.

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 13:38

> Jeg er nok ikke så klog, hvad skal jeg med den - jeg kan stadig ikke
> trække den over på min ipod i podcast-listen.
>
> Thomas

du skal heller ikke trække den til "podcast" mappen ... bare træk den
ikonet for iPod'en .. se min video i en anden post.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-02-10 16:51

thohei skrev:

> Jeg er nok ikke så klog, hvad skal jeg med den - jeg kan stadig ikke
> trække den over på min ipod i podcast-listen.

Smid den over på iPod'en i Musikbiblioteket. Det er "bare" en
almindelig lydfil.

Fra : thohei

Dato : 06-02-10 05:55

On Feb 6, 1:38 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du skal heller ikke trække den til "podcast" mappen  ... bare træk den
> ikonet for iPod'en .. se min video i en anden post.
>
> /thomas

Sejt, den havde jeg ikke set, beklager. MEN når jeg gør det samme,
lægger podcasten sig på ipod uden for musik/podcast-systemet, altså
bare som om ipod var en harddisk (hvad den jo også er ☺ ) Hvorfor mon?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-10 14:06

> [...]

> podcasten sig på ipod uden for musik/podcast-systemet, altså bare som om
> ipod var en harddisk (hvad den jo også er ? ) Hvorfor mon?

Du gør det i iTunes ikke ?

/thomas

Fra : thohei

Dato : 06-02-10 07:05

On Feb 6, 2:05 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Du gør det i iTunes ikke ?
>
> /thomas

Jo, NU gør jeg. Og så virker det. 1000 tak.
Thomas

Fra : thohei

Dato : 06-02-10 15:33

On Feb 6, 4:51 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Smid den over på iPod'en i Musikbiblioteket.  Det er "bare" en
> almindelig lydfil.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

Nej. Hvis man rammer musik-ikonet, lægger den sig under musik.
Den skal ligge på selve ipod-ikonet, så lægger den sig selv i podcast-
mappen.