Kan ikke svare på alle nyhedsgruppe indlæg~
Fra : Thomas

Dato : 06-02-10 16:11

Hej.

Jeg har skiftet fra min gamle XP til Windows 7, og samtidig gået fra Outlook
ekspress til Windows live mail.
Jeg er nu ganske godt tilfreds med det meste, men er rendt ind i et problem.

Ved nogle bestemte nyhedsgruppe indlæg kan jeg ikke svare tilbage i gruppen.
I mange tilfælde går det fint, men i andre tilfælde kommer der en serverfejl
som nægter at afsende min mail.

Den siger at der er en 441 fejl.
Plus det for mig ser ud til at fejlen består af et "Bad Charset in header".

Jeg har prøvet at ændre en masse på indstillingerne for afsendelse af
nyhedsmail, men har ikke rigtig haft succes.
Har prøvet at ændre karakter sæt til mere primitive typer, hakket fluebenet
af hvor man vælger at sende tilbage i samme format som den modtaget mail
mm., men altså uden held.

Kunne nogen måske sætte mig på sporet af en løsning?
Der vil måske komme svar fra nogen herinde jeg desværre ikke kan svare, men
så forsøger jeg mig med en privat mail.

Thomas.

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-02-10 18:41

Thomas skrev den 06-02-2010 16:10:
> Har prøvet at ændre karakter sæt til mere primitive typer, hakket
> fluebenet af hvor man vælger at sende tilbage i samme format som den
> modtaget mail mm., men altså uden held.

Når du bruger TDC's nyhedsserver, skal du undgå at svare i Windows-1252,
d.v.s. ikke svare i samme tegnsæt.

> Kunne nogen måske sætte mig på sporet af en løsning?

Du kan skifte til nyhedsserveren news.dotsrc.org. Registrering skal ske
her: http://dotsrc.org/usenet/. Den mailadresse, du registrer dig med,
kan IKKE læses i indlæggene. Indstilling af nyhedslæser:
http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/.

Fra : Ole C

Dato : 06-02-10 18:45

Jens Jensen skrev blandt andet:

> Indstilling af nyhedslæser:
> http://dotsrc.org/usenet/clientconfig/.

Men ikke Windows Live Mail, som er den aktuelle...

--
vh
Ole C

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-02-10 18:49

Ole C skrev den 06-02-2010 18:44:
> Men ikke Windows Live Mail, som er den aktuelle...

De nødvendige indstillinger står i toppen FØR billederne.

Fra : Thomas

Dato : 06-02-10 22:01

> [...]
> her: http://dotsrc.org/usenet/. Den mailadresse, du registrer dig med, kan
> IKKE læses i indlæggene. Indstilling af nyhedslæser:

Tak for tipset.
Ideen med at skifte nyhedsserver er bestemt en mulighed, da det nok ikke
betyder det store hvor tingene kommer fra.

Men det første du skriver i dit svar ang. ikke at svare tilbage med windows
1252, vil jeg kunne undgå det ved at vælge egenskaber for afsendte
nyhedsmail og så fjerne fluebenet i valget om at svare tilbage i samme
format?
Jeg syntes bare at jeg prøvede dette uden nogen effekt.
Men jeg har muligvis ikke lukket windows live mail ned og startet igen efter
denne ændring, og er i tvivl om hvorvidt dette er nødvendigt.
Men hvis dette burde kunne afhjælpe problemet med serverfejlen, så ville jeg
da nok lige prøve det inden valget om en anden nyhedsserver.

Thomas.

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-02-10 00:10

Thomas skrev den 06-02-2010 22:01:
> [...]
> i samme format?
> Jeg syntes bare at jeg prøvede dette uden nogen effekt.

Der har lige været en med Windows Mail, som heller ikke kunne få det til
at virke ("Fejlmeddelelse i windows mail?" i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express). Jeg ved ikke, hvad
der skal til, for at få det til at virke, og det er også derfor, at jeg
foreslår at skifte til en anden server. Måske vil det virke, hvis man
vælger at svare i tegnsættet UTF-8, da det indeholder alle tegn fra de
andre tegnsæt.

Fra : Thomas

Dato : 07-02-10 10:36

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Hej igen.

Tak for jeres svar.
Nu er der lidt af gå efter, næste gang problemet opstår.
Jeg kan lige fortælle at mit tegnsæt rent faktisk stod til Veteuropæisk
(ISO) som default.
Men da problemet også kun opstod ved besvarelse på enkelte indlæg, så har
det nok mere at gøre med hvad der står eller hvilket tegnsæt som var blevet
brugt i det oprindelige indlæg.
Men jeg har allerede tilmeldt mig til den foreslået Nyhedsserver og opsat en
nyinstalleret Thunderbird til den. SÃ¥ nu er der en god chance for at jeg nok
skal få mine svar igennem, på enten den ene eller den anden måde...

Thomas.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-02-10 22:26

"Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> writes:

> [...]
> windows 1252, vil jeg kunne undgå det ved at vælge egenskaber for
> afsendte nyhedsmail og så fjerne fluebenet i valget om at svare

Nej. Du kan, når du oplever dette problem prøve at sende meddelelsen
igen, men inden du gør det så gå i:

Formater-->Tegnsæt og vælg "Vesteuropæisk (ISO). Den står sikkert på
"Vesteuropæisk (Windows) som er windows-1252.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 07-02-10 10:59

> [...]

> har det nok mere at gøre med hvad der står eller hvilket tegnsæt som
> var blevet brugt i det oprindelige indlæg.

Det er netop problemet. Hvis det indlæg du svarer på ikke har angivet
noget tegnsæt vil Windows Mail slå over i windows-1252 på trods af at
den er sat til iso-8859-1.

Ligeså hvis indlægget du svarer på har angivet andet tegnsæt end
iso-8859-1 så vil WM slå over i dette. Som f.eks indlægget nedenfor fra
dig som er i utf-8.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/msg/36b0c0e306e44de4?hl=da&dmode=source

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 07-02-10 14:09

Jens Jensen <a@a.invalid> writes:

> Det gælder ikke hos mig. Min WM på Vista svarer i ISO 8859-1. Og den
> besvarer ISO 8859-1 med samme tegnsæt, selvom den er sat til at sende
> i UTF-8.

Med OE var det heller ikke altid den slog over i andet tegnsæt og når
det skete den slog over i windows-1252 var det som oftest ved svar på
meddelelser uden angivelse af tegnsæt og som oftest hvis der også var
øæå tegn i emnelinjen.

> Jeg synes, at det er svært at holde styr på, hvad Microsofts "gratis"
> mailprogrammer gør.

De har altid gjort som det passede dem, ikke som de er sat op til.

--
Carl