En god grund til at jailbreake sin iPhone ~
Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-10 21:03

På:

<http://www.rockyourphone.com/index.php/mywi.html>

kan man se en applikation som godt kunne få mig til at jailbreake min
iPhone. Hvis jeg købte en iPad [WiFi] og den ikke understøttede
bluetooth tethering til iPhone.

Den omdanner ens iPhone til et WiFi hotspot, som derefter bruger 3G til
at køre videre ud på internettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-10 15:41

On 4 Feb., 21:03, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> bluetooth tethering til iPhone.
>
> Den omdanner ens iPhone til et WiFi hotspot, som derefter bruger 3G til
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jailbreake er jo at tage håndjerne helt af den. Så skal du herhen i
stedet:
http://blackra1n.com/

"Tethering" betyder jo på dansk bare "tøjring", hvilket indikerer at
man kobler sig på nettet ved at tøjre sin Mac til iphonens
internetopkobling. "sammenkobling" ville være et godt dansk ord.IMHO.

MvH
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-10 04:49

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> man kobler sig på nettet ved at tøjre sin Mac til iphonens
> internetopkobling. "sammenkobling" ville være et godt dansk ord.IMHO.

I forhold til en iPad er det jo ikke iPhone der skal tillades at tether
til den, det er iPad'en. I hvert fald når vi taler Danmark [i USA vil
AT&T ikke tillade tethering]. Problemet ligger i at iPad /muligvis/ ikke
vil kunne tether over bluetooth; usb er naturligvis udelukket.

Så hvis iPad WiFi kun vil kunne forbindes til internettet gennem WiFi,
så er løsningen at omdanne en iPhone til en WiFi hotspot. Og det er det
man opnår på MyWi, der dog kun vil kunne installeres på en jailbroken
iPhone.

Men indtil videre er der ingen synderlig grund til at gøre det. Lad os
nu først se hvordan en iPad virker, og måske skulle vi endda vente til
efter at vi har fået iPhone OS 4.0 på begge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk