Problem med Office 2004 på Mac OSX 10.5.8
Fra : Søren

Dato : 04-02-10 20:48

Hej

Jeg har kørt Mac OSX 10.3.9 på en ældre G4 gennem noget tid, og det har
fungeret uden problemer.

Har nu fået en 3-4 år gammel G5, hvor jeg har installeret 10.5.8. Maskinen
fungere fint, men har problemer med min Excel fra Office 2004.
Når jeg åbner nogle gamle dokumenter er det hele krympet ca. 2 cm i højden.
Hvis jeg f.eks. åbner en excel fil med en placeret fil, og jeg dobbelklikker
på den placerede fil er procentsatsen mindre i højden end i bredden. Selve
højden af excel filen er også mindre. Hvis jeg åbner den samme fil på den
gamle G4 er der ingen problemer. Jeg rigtig mange gamle dokumenter liggende,
så det er et stort problem.

Jeg har opdateret Office 2004 til den seneste version 11.5.6.

Er der nogen der kender til dette problem ?

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 21:02

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> så det er et stort problem.
>
> Jeg har opdateret Office 2004 til den seneste version 11.5.6.
>
> Er der nogen der kender til dette problem ?

page setup og check at den ikke står til noget andet end A4

/thomas

Fra : Søren

Dato : 04-02-10 21:06

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> page setup og check at den ikke står til noget andet end A4
>
> /thomas

Det er gjort og den står til A4. Jeg har desuden kontrolleret alle
preferences i Excel på de 2 maskiner, og de er ens.

Søren

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-10 23:18

Søren wrote:

> Det er gjort og den står til A4. Jeg har desuden kontrolleret alle
> preferences i Excel på de 2 maskiner, og de er ens.

Har du geninstalleret fra CD, eller har du blot trukket MSOffice
mapperne fra den gamle maskine over til den nye? - Jeg gjorde det på den
måde fra min MacPro til min ene MDD og fik nogenlunde samme resultat som
dig, men i Word. Bruger faktisk aldrig Excel til andet end at åbne
tilsendte .xls filer med.... Her viste det sig, at 'Zoom...' under
'View' stod til 90% istedet for 100%.

Prøv at checke mappen 'Office 2008 AutoRecovery' i
'users/documents/MicrosoftUserData' at den er tom, ellers tøm den.

Som Thomas skriver om 'Page Setup', så check også, at den står til A4 i
systemindstillinger -> Udskriv&Fax. Og kontroller også, at sidevisning i
Page Setup står til 'Portrait' og ikke 'Landscape'.

Hvis det stadig ikke hjælper, så hent Microsoft Office 2004 11.5.6
opdateringen fra linket og kør den.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14980

mvh. Erik Richard

Fra : Søren

Dato : 07-02-10 17:18

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

Søren wrote:

> [...]

Page Setup står til 'Portrait' og ikke 'Landscape'.

Hvis det stadig ikke hjælper, så hent Microsoft Office 2004 11.5.6

Office 2004 er installeret fra CD, men jeg har også prøvet at trække
MSOffice mappen far den gamle Mac - Samme resultat.
Har tjekket alt det i skriver og får faktisk samme resultat mht. til
størrelsen på 3 forskellige Mac med Office 2004 - 2 stk med 10.5.8 og 1 med
10.6.2.

På den Mac hvor jeg kører Office 2004 på OS 10.3.9 er det korrekt.

Problemet opstår kun ved gamle Office 2004 dokumenter på OS 10.5.8 og 10.6.2
.. Hvis jeg lavet et nyt dokument er det OK, når det bliver åbnet igen.

Jeg har prøvet at downloade en trial af Office2008 og installeret på Mac
10.5.8. Så virker det som det skal.
Måske der er et problem med gamle Office 2004 dokumenter på Mac 10.5.8 og
10.6.2.

Søren

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-10 18:15

Søren wrote:
> [...]
> 10.5.8. Så virker det som det skal.
> Måske der er et problem med gamle Office 2004 dokumenter på Mac 10.5.8 og

Hvilket format har de dokumenter - .doc, .rtf? - Der er et eller andet,
der ligger og rumsterer i baghovedet om, at MS ændrede ved både .doc og
.rtf i MSO2004, så der rent faktisk er '2' forskellige .doc og .rtf i
MSO2004, og at det kan give problemer.

En anden ting er, at, hvis du har haft dokumenterne åbnet i MSO2003
eller MSO2007 til Windows, så vil MSO2004 ikke vedkende sig de ændrede
dokumenter på hverken 10.4.x 10.5.x eller 10.6.x, selvom de er
arkiverede i samme format som oprindeligt. - For en måneds tid siden,
måtte jeg - nærmest midt om natten - hjælpe en af mine venner med at
redde en artikel til et blad (gemt som .doc), han dels havde skrevet på
sin egen MSO2004 på en Mac, og senere skrevet/rettet på på sine
svigerforældres MSO2003 til Windows.

Dokumentet kunne hverken åbnes på MSO2004 Mac eller MSO2003 Win. - Det
eneste, der kunne redde tekstindholdet var en tur gennem BareBones
Textwrangler. I Textwrangler kunne jeg se, der var indlagt forskellige
stopkoder, hvor teksten var ændret, og det er tilsyneladende dem, der
blokerer. - Men /hvorfor/ den blokerer, véd jeg faktisk ikke. MSO
2003/2004 skulle være fuldstændigt kompatible...

mvh. Erik Richard