Bøvl med iPhone
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-10 20:33

Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
Købt hos Telia.

Nummer 1 fra marts 2009 virkede ganske enkelt ikke ordentigt, periodiske
fejl. Blev byttet efter ca. 4 uger.

Nummer 2: den udvendige lyd forsvandt i juli 2009, blev byttet.

Nummer 3: virkede perfekt indtil den blev vandskadet, min fejl og en
forsikringssag.

Nummer 4: som jeg fik for ca. 14 dage siden, fungerer ikke ordentligt.
Når jeg har slukket displayet på topknappen (men ikke lukket fonen helt
ned), kan man ikke ringe til den. Der kommer heller ikke ringeisgnaler
på den telefon, som jeg prøver at ringe iPhonen op fra. Men min
telefonsvarer på iPhonen går i gang efter et stykke tid. SMS'er kommer
kun igennem, når iPhonen af sig selv er gået i dvale (displayet dimmer
ud af sig selv, slukker det mon?)

Mails sendt fra iPhone kommer nogle gange (ca. 50% af mails) frem med 3
- 4 dages forsinkelse. Også når, jeg har anvendt iPhonen som modem på
3G.

Det kan jeg jo ikke stole på og bruge.

Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
knotten/skuffet Mich..

Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og
med hvilket resultat?

Kan jeg som forbruger med rimelighed forlange pengene tilbage, altså
hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning
på værksted)?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 20:38

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Har andre herinde oplevet noget lignende, ¨

nej. du har bare været godt og grundigt uheldig ... den du har nu .. har
du prøvet at lave en komplet restore .. altså ikke køre en backup ind og
starte helt for fra med en ren installation ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-10 21:22

> nej. du har bare været godt og grundigt uheldig

ja, det er typisk mig

> ... den du har nu .. har
> du prøvet at lave en komplet restore .. altså ikke køre en backup ind og
> starte helt for fra med en ren installation ?

Det har jeg prøvet tidligere, men har så også prøvet nu igen (med
softwaren 3.1.3, som kom for kort tid siden, derfor endnu et forsøg).
Det hjælper desværre ikke. SKærmen skal være aktiveret, for at jeg kan
ringe til iPhone fra vores fastnet.
Har indstillet den som en ny iPhone og ikke kopieret/synkroniseret nogle
filer - d.v.s. mine egne ringetoner røg automatisk ind.

--
v.h. Mich

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-10 20:39

Hej,

> Resultat: 3 ud af 4 iPhones på 11 måneder har ikke virket = en godt
> knotten/skuffet Mich..

> Har andre herinde oplevet noget lignende, og hvad har I gjort véd det og

Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
hardwarefejl.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-10 21:22

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
> meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
> hardwarefejl.

Fruen i huset har en 1. generation fra USA (før iPhone kom til DK). Den
fungerer perfekt - stadigvæk

--
v.h. Mich

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-10 21:30

Hej,

> Fruen i huset har en 1. generation fra USA (før iPhone kom til DK). Den
> fungerer perfekt - stadigvæk

Samme her.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-10 21:49

> Næh, jeg har oplevet ca. det modsatte. Jeg har 2 iPhones og har været
> meget tilfreds med dem begge - har ikke været ude for nogen former for
> hardwarefejl.

Heller ikke jeg har haft problemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-02-10 21:14

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Er nu på min fjerde iPhone på 11 måneder, og dén virker heller ikke.
> Købt hos Telia.

Tak for jeres var, men jeres positive erfaringer har jo ikke hjulpet mig
videre. Desværre. Og det er sådan set OK.

Har lige i går fået fået en fejlmedd. fra Telias server om en mail jeg
havde sendt fra Fonen den 1. februar. Og i går var den 7. februar, det
stinker altså fælt, gør det ikke?

iPhonen (nr. 4, altså) er fredag indleveret hos enTeiiabutik. For endnu
en reparation og endnu mange dages ventetid (iPhones-løs, men med
betaling af abonnement). Sidste reparation (af den
vandskadede/forsikringssagen tog fjorten dage - men der var jo osse
noget vildt snevejr).

Det er surt, at de i Teliabutikken ikke kan udvise lidt
imødekommenhed/venlighed og tage i betragtning, at jeg som kunde har
haft en oplevelse af meget ringe kundeservice, - den "Kundeservice", som
de så siger, at jeg bare skal ringe til

Hvis jeg så bare kunne se, hvordan jeg kommer "højere op" i systemet,
men det kan jeg ikke på deres hjemmeside. Og at ringe til et teleselskab
er jo nærmest umuligt. Det gælder sikkert dem alle sammen? Teleselskaber
har robotter på ledningen, men ikke mange levende mennesker

> [...]
> hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
> jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning

Jeg er godt klar over, at dette spørgsmål ligger uden for gruppens
målsætning, men alligevel? Er der ikke nogle Macbruger der kan give mig
et lille tip?

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-02-10 21:39

Mich. Ottosen skrev:

> [...]
> imødekommenhed/venlighed og tage i betragtning, at jeg som kunde har
> haft en oplevelse af meget ringe kundeservice, - den "Kundeservice", som

Tjah, nu ved jeg ikke om du har købt telefon det billigste sted, men er
det det skal der jo spares et eller andet sted.

Desværre er det min opfattelse at så snart kunden ER scoret er
serviceniveauet ikke noget at prale af, og det er uanset teleselskab.

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-10 03:11

> [...]

> Jeg er godt klar over, at dette spørgsmål ligger uden for gruppens
> målsætning, men alligevel? Er der ikke nogle Macbruger der kan give mig

Skriv til <kundeplejeprivat@telia.dk>

De har lige lært frasen per kulance, så de krediterer dig sikkert dit
ubrugte abonnement. Det har jeg gjort, og de er "højere oppe" i
systemet.

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-02-10 09:41

> [...]

> hele beløbet + delvist det dyre abonnement (alt det sjove med nettet er
> jeg gået glip af i flere måneder, incl. 4 ugers reparationstid/ombytning

Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
med din Mac.

Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-02-10 00:09

> Det er muligt at du har været ualmindelig uheldig med dine iPhones, men
> noget tyder på at du simpelthen ikke ved hvordan den skal spille sammen
> med din Mac.

Nå, nå, små slag "Simpelthen ikke ved" er sgu stærke sager i
sammenligning med ovenstående. To Teliabutikker har bekræftet min
opsætning af den nu indleverede iPhone, så deeeet ...

> Om du sender mails fra iPhone eller din Mac er fuldstændig ligegyldigt.
> Hvis det er sat korrekt op, så kommer de også frem.

Nogle af dem kommer frem fra iPhonen men med flere dages forsinkelse.

--
v.h. Mich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-02-10 07:13

> Nå, nå, små slag "Simpelthen ikke ved" er sgu stærke sager i
> sammenligning med ovenstående. To Teliabutikker har bekræftet min
> opsætning af den nu indleverede iPhone, så deeeet ...

Telia butikker! Ja ok.......

> Nogle af dem kommer frem fra iPhonen men med flere dages forsinkelse.

Lad os sige det på den her måde. Jeg har nok ca. 100 iPhones mellem
hænderne. Ingen af dem laver det du beskriver.

De kører allesammen Push og mails kommer sekundet efter de rammer
serveren.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-02-10 08:14

> Telia butikker! Ja ok.......

heh, ja, de telia butikker jeg har haft fat i i løbet af den tid de har
haft iPhone var bestemt ikke experter i noget som helst. Det stoppede
med at de vidste at det var en iPhone de havde gang i ... og kun fordi
det stod på æsken ...

> Lad os sige det på den her måde. Jeg har nok ca. 100 iPhones mellem
> hænderne. Ingen af dem laver det du beskriver.
>
> De kører allesammen Push og mails kommer sekundet efter de rammer
> serveren.

Det samme her ...

/thomas