Befri mit Huwei modem
Fra : Per Andersen

Dato : 04-02-10 13:41

Da jeg boede i Sverige i foråret havde jeg mobilt bredbånd prepaid. Jeg
købte et Huwei E169 modem til fuld pris fordi jeg kun blev kort tid og
altså ikke kunne tegne et abonement med et gratis modem. Nu bor jeg i
Tyskland og vil bruge det her, men firmaet i Sverige forlanger 300 kr.
for at låse det op.
Jeg synes det er uforskammte, når jeg nu har betalt fuld pris!
Og her er så spørgsmålet til alle Mac-Experter her: Findes der
programmer til Mac så man kan gøre det selv?
Hilsen Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 13:47

Per Andersen <109@andersen.cc> wrote:

> [...]
> for at låse det op.
> Jeg synes det er uforskammte, når jeg nu har betalt fuld pris!

Nu kender jeg ikke de svenske regler, men i danmark skal udbyderen efter
6 mdr gratis låse en sådan dims op uden afgift ...

> Og her er så spørgsmålet til alle Mac-Experter her: Findes der
> programmer til Mac så man kan gøre det selv?

næppe ..

/thomas

Fra : Per Andersen

Dato : 04-02-10 15:34

> Nu kender jeg ikke de svenske regler, men i danmark skal udbyderen efter
> 6 mdr gratis låse en sådan dims op uden afgift ...

Tja, - damen jeg snakkede med var hverken til at hugge eller stigge i.
Jeg kender heller ikke de svenske regler, men hun påstod hårnakked at
man under alle omstændigheden måtte betale!

> næppe ..

Trist ....!

/Per

Fra : Per Andersen

Dato : 06-02-10 09:43

> Nu kender jeg ikke de svenske regler, men i danmark skal udbyderen efter
> 6 mdr gratis låse en sådan dims op uden afgift ...

> næppe ..

Jeg har nu fundet forskellige unlock tjænster på nettet, fx.

http://www.gsm-support.net/en/remote-unlock-huawei-modem-by-imei-p1549
eller
http://www.unlocked-dongle.co.uk/Unlock-Codes/Three-Modem-Dongle-Unlock-
Codes/flypage.tpl.html

Man skal angive model og IMEI nummer og får så tilsendt koden per mail.
Prisen på fx 10$ er jo OK, men da jeg ikke har nogen erfaring med på
dette område, hved jeg ikke om man kan stole på resultatet.
Er der nogen der har erfaring her?

hilsen Per

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 04-02-10 14:58

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> skrev 2010-02-04:

> Nu kender jeg ikke de svenske regler, men i danmark skal udbyderen efter
> 6 mdr gratis låse en sådan dims op uden afgift ...

> næppe ..
>
> /thomas

Altså.... der er jo det alternativ... (som måske gør lidt ondt!!)
Gravis(gravis.de) har T-Online bredbånds modem... til pre-paid for 1 Euro....
ehem.....
og også T-Mobile(det tyske svar på TDC.....) har UMTS sticks fra € 4,95 ....

--
regards
niels

Fra : Per Andersen

Dato : 04-02-10 15:34

Niels S. Eliasen <nse_fjern_dette@delfi-konsult.com> wrote:

> Altså.... der er jo det alternativ... (som måske gør lidt ondt!!)
> Gravis(gravis.de) har T-Online bredbånds modem... til pre-paid for 1 Euro....
> ehem.....

Det tilbud kan jeg ikke finde. Så vidt jeg kan se har de slet ikke noget
et i den retning. Har du et link?

> og også T-Mobile(det tyske svar på TDC.....) har UMTS sticks fra ¤ 4,95 ....

Det er med abonement, 40 ¤ p.M. For dyrt! Uden abo. koster sticken ¤ 40
og prisen for at surfe er dobbelt så høj som hos andre.
Det kan jeg ikke rigtig bruge til noget!

/Per

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 04-02-10 22:57

Per Andersen <109@andersen.cc> skrev 2010-02-04:

> [...]
> Jeg kender heller ikke de svenske regler, men hun påstod hårnakked at
> man under alle omstændigheden måtte betale!

hmm... ja.. jeg kan godt se, at der i den seneste brochure(PDF) fra Gravis
står der ingenting....
NÃ¥.. lad mig lige snakke med dem.. jeg skal jo alligevel til Hamburg i
næste uge...

--
regards
niels