Overfladisk spotlight ??
Fra : jagge

Dato : 04-02-10 12:13

Hey

Den funktion jeg bruger mest i OS X er uden tvivl spotlight. MEN jeg har
i stigende grad opdaget at den ikke opdager alt. Specielt inhold i mail
finder den tit ikke

Er det noget man skal indstille eller er spotlight bare ikke bedre. Og
det er bestemt ikke fordi spotlight ikke bliver opdateret, den kører ret
tit.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 12:33

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er det noget man skal indstille eller er spotlight bare ikke bedre. Og
> det er bestemt ikke fordi spotlight ikke bliver opdateret, den kører ret

"kører" hvordan ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-02-10 17:00

> "kører" hvordan ?

At den optaterer du ved prik i midten af forstørrelsesglasset og
spotlight der ikke kan bruges.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 17:09

> At den optaterer du ved prik i midten af forstørrelsesglasset og
> spotlight der ikke kan bruges.

så er der noget galt .. det skal den ikke gøre ..

køre denne i terminalen

sudo mdutil -E /

(en beder om dit password)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-02-10 19:08

> sudo mdutil -E /

Det har jeg så gjort, hvad er det egentlig jeg har gjort, spotlight er
aktiveret :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-02-10 19:26

> Det har jeg så gjort, hvad er det egentlig jeg har gjort, spotlight er
> aktiveret :0)

-E dumper indexet og starter forfra ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-02-10 23:32

> -E dumper indexet og starter forfra ..
>
> /thomas

OK :0)

Tak for tippet vi ser om det er blevet bedre.

MVH

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-02-10 14:11

> [...]

> Er det noget man skal indstille eller er spotlight bare ikke bedre. Og
> det er bestemt ikke fordi spotlight ikke bliver opdateret, den kører ret

Oftest vil en "vis alle" vise hvad du søger. Søgeresultatet i oversigten
afspejler kun de hyppigst anvendte ting. Det kan også snyde lidt.
Og det er min oplevelse at søgninger med æ, ø og å skal gentages.
Eksempel: Jeg vil søge på "Lås" intet dukker op. Så søger jeg på "Laas"
og så dukker "Lås" søgeresultatet op.
Generelt er "Spotlight" efter min mening verdens bedste software.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 04-02-10 17:00

> [...]
> og så dukker "Lås" søgeresultatet op.
> Generelt er "Spotlight" efter min mening verdens bedste software.

Ok tak for dine tips.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-02-10 18:01

jagge skrev:
> [...]
>
> Er det noget man skal indstille eller er spotlight bare ikke bedre. Og
> det er bestemt ikke fordi spotlight ikke bliver opdateret, den kører ret

Jeg havde et problem med at maskinen hang indimellem, og at Spotlight
var meget langsomt til at give respons. Det viste sig at være en syg
Spotlight-fil. Det hjalp meget at bede om at få den genbygget.

Fra : Esben

Dato : 05-02-10 01:18

> [...]

> Er det noget man skal indstille eller er spotlight bare ikke bedre. Og
> det er bestemt ikke fordi spotlight ikke bliver opdateret, den kører ret

Spotlight er en fin ting.

Hvis jeg skal lave noget seriøst åbner jeg dog EasyFind

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad