Forever 2 Wheels, Frederecia
Fra : Anders Majland

Dato : 03-02-10 21:10

Citat:" I denne weekend afholdes Danmarks eneste rigtige MC messe, dette
arrangement foregår i Dronning Margrethe hallerne i Fredericia. Messet er
på Lørdag d. 06-02-2010 fra kl. 09-17.00"

Tror i den er værd at køre efter ?

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-02-10 21:20

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> arrangement foregår i Dronning Margrethe hallerne i Fredericia. Messet er
> på Lørdag d. 06-02-2010 fra kl. 09-17.00"

Hej

Har været der en gang(godt nok flere år siden), og der syntes jeg det bar
lidt mere præg af stumpemarked, det er i hvert fald som jeg husker det
umidelbart vil jeg ikke bruge det som en undskyldning til at komme over
bæltet

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 03-02-10 23:32

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> [...]
>
> Har været der en gang(godt nok flere år siden), og der syntes jeg det
> bar lidt mere præg af stumpemarked, det er i hvert fald som jeg husker

.. . . Og forøvrigt meget HD-præget!
Og så har der altid været et stort antal af brugt-importører med de
mærkeligste modeller til de særeste priser - Gad vide om der er tyndet
ud blandt dém det seneste års tid og om priserne er blevet fornuftigere
hos de overlevende :-/

> umidelbart vil jeg ikke bruge det som en undskyldning til at komme over
> bæltet

Selv som lokal er jeg begyndt at spare de penge.

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 04-02-10 16:12

Armand wrote:
> [...]
> mærkeligste modeller til de særeste priser - Gad vide om der er tyndet
> ud blandt dém det seneste års tid og om priserne er blevet

Tjah, jeg synes det ikke - bedøm selv her:

http://www.mc-center.dk/groups.asp?hovedgruppe=3&side=6

Jeg undres til stadighed over denne her:
http://www.mc-center.dk/products_verbose.asp?tittel=Detaljer&vareid=92

17 år gammel og 50K - de må have slugt søm.

/ Per

Fra : Carsten Jensen

Dato : 04-02-10 17:02

> 17 år gammel og 50K - de må have slugt søm.
>
> / Per

Det ved jeg ikke. Jeg gav 55000 kr for Commandoén og så ville skattemanden
også have et bedrag. Den er fra ´76.

Fra : Per

Dato : 04-02-10 17:08

Carsten Jensen wrote:

> Det ved jeg ikke. Jeg gav 55000 kr for Commandoén og så ville
> skattemanden også have et bedrag. Den er fra ´76.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om den du har købt.

Men en 4 år nyere KR-1 til 20.000 kr mindre
http://www.mcgiganten.dk/mcgiganten.asp?ms1=10&id=1340

Jo - det er vist alt alt alt for dyrt i mc centret..

Den har iøvrigt også været til salg i årevis - gad vide hvorfor....

/ Per

Fra : S.B.

Dato : 04-02-10 23:24

> [...]
>
> Jo - det er vist alt alt alt for dyrt i mc centret..
>
> Den har iøvrigt også været til salg i årevis - gad vide hvorfor....

17 år og 22.000 km, garanteret en tysker med tilbare rullet speedometer så,
hvem kører så få km på et år?

Søren

Fra : Pwh

Dato : 05-02-10 10:08

S.B., skrev:

> 17 år og 22.000 km, garanteret en tysker med tilbare rullet
> speedometer så, hvem kører så få km på et år?

Nu er det ikke en helt alm MC, men en rendyrket 2-T libhaverracer,
sådan en kører man typisk ikke ret mange km på årligt.
Har selv haft en for år tilbage, tror jeg nåede at kører 2-3000km
på den på 2-3 år, den sidste lange periode stod den bare opstaldet.
Købte den af Hekto her fra gruppen, vil tro han kørte lige så få km
årligt på den som jeg gjorde.
Så den slags maskiner skal mere bedømmes ud fra stand end fra km-tæller.
Den fra mcgiganten lyder ikke prismæssigt helt forkert, mener jeg solgte min
egen (som ikke var en ægte S-model) for 23kilo, og det var usynet og uprøvet
med absolut ingen garanti.

/Jens

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-02-10 10:31

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> 17 år og 22.000 km, garanteret en tysker med tilbare rullet speedometer
> så, hvem kører så få km på et år?

Jahhh..............men du skal også tænke på at du skal trække de år fra den
har stået hos Køge mc!, der har den jo ikke kørt, og det er længe!_MEGET
LÆNGE_

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 05-02-10 04:25

Ja, husker godt den KR-1. Ubetinget noget af det mest underholdende.

M.h.t. kilometer så er der ikke tale om et hverdagskøretøj og
vedligeholdelsen er krævende. Manualen foreskrev nye stempler for hver
7.000 Km. Reservedele er det efterhånden småt med og bruger man den
'intensivt' så skal der ind imellem tilføres nye stumper.

KR-1 er nok rent liebhaveri idag og dermed er priserne også derefter.
Kan man ikke leve uden, må man betale hvad det koster.

--

/Hekto

Fra : Pwh

Dato : 05-02-10 13:24

Hekto, skrev:
> Ja, husker godt den KR-1. Ubetinget noget af det mest underholdende.

Den RD'er jeg engang havde var ren sofacykel i forhold til

> KR-1 er nok rent liebhaveri idag og dermed er priserne også derefter.
> Kan man ikke leve uden, må man betale hvad det koster.

Faktisk også libhaveri da den kom frem, chekkede lige op i mc-revy fra '91,
der kostede den 95kilo med plade på, pebret pris for en knallert

/Jens

Fra : Grunnet

Dato : 03-02-10 23:13

> [...]
> arrangement foregår i Dronning Margrethe hallerne i Fredericia. Messet er
> på Lørdag d. 06-02-2010 fra kl. 09-17.00"

Messen udsprang oprindeligt af et stort HD stumpemarked og har gennem årene
udviklet sig til en blanding mellem show- og stumpemarked med vægten lagt på
HD.
I år har man dog "sadlet om" og indbudt et bredt udvalg af jyske
MC-forretninger, så messen foruden HD kan fremvise både japanske og
europæiske motorcykler.
Efter deres pressemeddelelse skulle der være udvalgte 2010 modeller fra
Honda, Suzuki og Kawasaki samt det fulde program fra Yamaha og
Harley-Davidson.

Læs mere her: http://www.forever2wheels.dk/page.asp?sideid=4&zcs=3

--
Steen