Medion Notebook MD 95500 "battei på bundko~
Fra : Valentin

Dato : 03-02-10 18:17

Hej i gruppen

Min moder på en Medion Notebook MD 95500, som er begyndt med, at når den
starter op er Bios-en, blevet nul stillet og datoen er flyttet tilbage til
den dato, hvor den er blevet lavet. Jeg tror at jeg ved hvad problemet er,
nemlig at batteriet på bundkortet er fladt. Men hvordan finder man ud af
hvilket batteri der skal i, og hvor den sidder. Kan ikke finde nogle
tegninger over motherboardet.

Er der nogle kloge hoveder der kan give mig nogle ideer

vh. Valentin

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-02-10 19:21

"Valentin" <2valentin@c.dk> writes:

> [...]
> sidder. Kan ikke finde nogle tegninger over motherboardet.
>
> Er der nogle kloge hoveder der kan give mig nogle ideer

Det er typisk et CR2032 batteri. Kig på bundkortet og se om ikke du
kan finde en cirkelrund blank fætter med diameter 20mm, tykkelse 3.2mm.

Typen vil stå på overfladen af batteriet.

Kai

Fra : Valentin

Dato : 04-02-10 18:03

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Kai
> --
> Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Hej Kai
Ja tak for dit svar, men det jeg har brug for at vide er, hvor sidder
batteriet i sådan en bærbar. Somme tider kan man komme til den udefra gennem
en lille lem i bunden, og der kan jeg ikke se den, og jeg ville helst ikke
til at skille maskinen ad for at skifte batteriet.
vh.. Valentin

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-02-10 22:44

> [...]

> gennem en lille lem i bunden, og der kan jeg ikke se den, og jeg ville
> helst ikke til at skille maskinen ad for at skifte batteriet.

Typisk sidder batteriet på bundkortet, monteret i en sokkel. Så du
skal nok skille maskinen af

Du kan jo altid starte med at åbne for alle lemmene, en for en og
kigge efter.

Kai

Fra : mig-selv

Dato : 04-02-10 22:54

Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Typisk sidder batteriet på bundkortet, monteret i en sokkel. Så du
> skal nok skille maskinen af
>
> Du kan jo altid starte med at åbne for alle lemmene, en for en og
> kigge efter.

Dog kan man på nogen af deres modeller være heldig, at det er placeret
under en "kappe" i "batterirummet", hvor det sidder i en gul
plastsokkel, der er til at hive ud.

er dette ikke tilfældet, kan OP selv skille den ad, det er en af de
nemme modeller.

The panel around power switch and LED`s put thin blade screwdriver
between F10+F11 and lift and the same betwen F3+F4 and lift panel will
come off and reveal screws for keyboard remove and undo keyboard ribbon
the corners where the screen are click off to reveal screws then remove
harddrive and the rest is easy.

Venligst

Mcwm

Fra : K.A.Hansen

Dato : 05-02-10 08:44

"Valentin" <2valentin@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tegninger over motherboardet.
>
> Er der nogle kloge hoveder der kan give mig nogle ideer

Jeg har en sevicemanual i pdf format, er din mail adresse valid

sender jeg den til dig som en zip fil.
mvh
kaj

Fra : Valentin

Dato : 09-02-10 18:15

"K.A.Hansen" <kahan@postti.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Valentin" <2valentin@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en sevicemanual i pdf format, er din mail adresse valid så
> [...]

Hej K.A. Hansen
Jeg har sendt en mail til dig, og min mail er valid, og jeg vil blive glad
hvis du sender den servicemanual til mig.
på forhånd tak
valentin

Fra : Valentin

Dato : 10-02-10 18:18