Hvor lang tid
Fra : S.B.

Dato : 02-02-10 21:37

Lader i jeres køkkenmaskine stå og ælte dejen, når i laver
franskbrød/boller?

Søren

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-02-10 22:08

S.B. skrev:
> Lader i jeres køkkenmaskine stå og ælte dejen, når i laver
> franskbrød/boller?

Min køkkenmaskine er håndkraft, og der er svaret:

Brød: 2-3 minutter - og det er ikke en trykfejl. Men jeg bruger altid
langtidshævning og kan derfor bruge en blød dej.

Boller formentlig en anelse længere, fordi dejen er lidt fastere; lad os
sige 3-4 minutter.

Fra : RHjorth

Dato : 03-02-10 08:25

On Feb 2, 9:37 pm, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> Lader i jeres k kkenmaskine st og lte dejen, n r i laver
> franskbr d/boller?
>
> S ren

I æltemaskinen får dej typisk 5-10 minutter; men det er en relativ
blød dej der ofte langtidshæver

Fra : S.B.

Dato : 03-02-10 23:26

"RHjorth" <renehjorth@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> franskbr d/boller?
>
> S ren

I æltemaskinen får dej typisk 5-10 minutter; men det er en relativ

Synes bare dejen hænger fast på krogen og så bare rotere med rundt, giver
vist ikke den store æltevirkning

Søren