Yamaha XJ 650 1984 / tomgangs problemer / ~
Fra : Deluxen

Dato : 02-02-10 17:57

Hej

Jeg er i mine øjne den heldige ejer af en Yamaha XJ 650 1984, som jeg ikke
kan få til og gå rigtigt, den soder 2 af tændrørene til og er kommet til at
det må være noget slid på kaburatoren, men hvor kan jeg købe nåle, nåle
sæder osv. til de Hitachi kaburatore, eller kom med en diagnose, den skyder
ud af udstødningen og det er med flammer, men går meget bedre over 4000 omd.
???????????????

Mvh. René

Fra : Armand

Dato : 02-02-10 19:27

Deluxen skrev:
> [...]
> diagnose, den skyder ud af udstødningen og det er med flammer, men går
> meget bedre over 4000 omd. ???????????????

Kig for enden af chokerkablet, hvorledes at chokeren virker: På
karburatorerne sidder der nogle små messingstempler der løftes af den
mekanisme som kablet trækker i.
Men Messingstemplerne skal selv glide tilbage på plads når der ikke
trækkes op i dem og dét kan jeg godt forestille mig at kunne være et
problem på sådan en oldschool Ymerhakker - Forsøg derfor at komme ind
med en finger og tryk oven på disse choker-ventiler og se om de alle er
helt i bund når chokeren er 'fjernet'.
I benægtende fald er det smøring og motion der skal til og i værste fald
adskillelse og rensning!

--
Armand.