Dækningsgrad 3G
Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 19:07

Hej gruppe,

I min søgen efter en mobil internet udbyder (til brug på bærbar på
farten) søger jeg den udbyder med bedst dækning.

TDC dækker fx. ikke ret godt i Kolding - min tidligere 3G telefon havde
fx. ikke dækning hvor jeg bor, hvilket betød surfning var dræbende
langsomt.

Men hvordan er TDC i resten af landet og især ude ved kysterne?

3 praler med at være suverænt de bedste - er der hold i det?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Anders

Dato : 31-01-10 19:16

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Der er ingen udbyder der dækker landet 100%, de har alle ''huller'' hvor de
ikke dækker.

Og det gælder også kystområder.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 31-01-10 19:16

Hej

Martin [6000] skrev:
> [...]
>
> Men hvordan er TDC i resten af landet og især ude ved kysterne?
>
> 3 praler med at være suverænt de bedste - er der hold i det?

Bare se her:
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_kc_mob_daek
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_mobil/daekning/daekningskort/index.aspx
http://telia.dk/mobil/daekning/
http://www.3.dk/Privat/Mobil/Daekning/

HTH

Mvh.

Rainer

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 19:49

> Bare se her:

Jeps.. men hvad siger realiteterne?

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 19:50

> Der er ingen udbyder der dækker landet 100%, de har alle ''huller'' hvor
> de ikke dækker.

Det er jeg klar over. Det er heller ikke hvad jeg søger.

Som jeg skrev søger jeg dem med bedst dækning. ;)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-10 20:00

Martin [6000] skrev:

> 3 praler med at være suverænt de bedste - er der hold i det?

Jeg har læst flere brugere bekræfte at det er rigtigt. Selv blev
jeg imponeret over at min søster kunne komme på nettet med 120
eller 180 kbit i vores sommerhus på Langeland langt fra
byområder. Hun har Oister som kører på 3's net. Vores mobiler kan
kun få hul igennem hvis vi opsøger de pletter hvor der er mere
end 1 stregs forbindelse.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-10 20:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> byområder. Hun har Oister som kører på 3's net. Vores mobiler kan
> kun få hul igennem hvis vi opsøger de pletter hvor der er mere

Jeg glemte lige: Min søster har 2 Mbit ved Oister, og det kører
med fuld fart i Svendborg hvor hun bor.

--
Bertel

Fra : David Mc Nally

Dato : 01-02-10 01:01

On Feb 1, 8:09 am, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Det lyder godt. Det lader også til at være på de lidt ældre distros det
> kan drille lidt, hvor nyeste fx. Ubuntu 9.10 burde være mere eller mindre
> plug'n'play af hvad jeg har kunne læse mig frem til.

https://www.oister.dk/selfcare/servlet/kundeservice_faq_linux - det
skulle meget gerne gå helt af sig selv. :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 20:32

> kbit i vores sommerhus på Langeland langt fra byområder. Hun har Oister
> som kører på 3's net. Vores mobiler kan kun få hul igennem hvis vi
> opsøger de pletter hvor der er mere end 1 stregs forbindelse.

Jeg har hørt flere tale varmt om Oister. Det eneste som irriterer mig er
deres navn og reklame... det virker sådan lidt.. Gringo-agtigt med
tilsvarende troværdighed

Men firmaet er måske okay?

Fra : Hauge

Dato : 31-01-10 20:42

Martin [6000] skrev:
> Men firmaet er måske okay?

Hvis du mener at 3 er okay (i orden), så er Oister også, da de er 100%
ejet af 3.

Mvh Hauge

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-01-10 20:50

Den Sun, 31 Jan 2010 20:42:17 +0100 skrev Hauge:

> Hvis du mener at 3 er okay (i orden), så er Oister også, da de er 100%
> ejet af 3.

Jeg har en lidt neutral holdning til 3. Jeg er godt klar over Oister er
ejet af 3, men umiddelbart kører det seperat ligner det.

Anyways! Jeg har ladet tvivlen komme dem tilgode og netop bestilt hos
Oister.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-10 00:20

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-02-10 08:09

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-02-10 09:10

> https://www.oister.dk/selfcare/servlet/kundeservice_faq_linux - det
> skulle meget gerne gå helt af sig selv. :)

Det er en af grundende til, at Oister trak det længste strå - at de ikke
er helt blinde over for Linux.

Telmore er dog heller ikke kan jeg se, men jeg har en større tiltro til
3's net da jeg oplevede en del huller sidst jeg havde TDC, huller hvor
der ikke burde være huller.

Generelt af hvad jeg kan læse mig frem til er det Huawei der gennemgående
er godt understøttet på Linux efterhånden.

Spændende bliver det